Închide

Începe marea transformare a malurilor Someșului din cartierul Grigorescu până la Podul Horea

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - sept. 28, 2021 1 2313

Contractul pentru modernizarea malurilor Someșului din cartierul Grigorescu până la podul Horea pe 14,6 hectare a fost semnat de Primărie și, cel mai probabil în luna octombrie, se va da ordinul de începere a șantierului care are o durată de execuție de 19 luni. Lucrările vor fi executate de Asocierea ACI Cluj (lider) – SOCOT SA – Simacek Facility Services pentru peste 95,6 milioane lei, fără TVA. Zona care se va moderniza  cuprinde malurile intravilane ale Someșului în zona străzilor Paul Ioan, 1 Decembrie 1918, Plopilor, Gavril Muzicescu, Sigismund Toduță, Splaiul Independenței, Mamaia, Dragalina, Parcul Rozelor și Iuliu Hațieganu. În urma lucrărilor  va apărea un pod nou, pietonal și ciclistic în cartierul Grigorescu și se vor reconfigura mai multe străzi cu vedere la Someș, cu piste de biciclete și alei de plimbare, mobilier urban, gradene cu vedere la râu dar și cu plantații de arbori.

Primarul Emil Boc a anunțat pe Facebook că municipalitatea a semnat în 28 septembrie contractul pentru modernizarea malurilor Someșului (Lunca Someșului Mic, zona I) cu asocierea ACI Cluj (lider) – SOCOT SA – Simacek Facility Services. Valoarea lucrărilor este de 95.686.035,58 lei (fără TVA), iar durata de execuţie este de 19 luni, după cum a anunțat primarul.

Directorul de dezvoltare din Primărie, Ovidiu Cîmpean, a spus că ordinul de începre a lucrărilor poate fi dat după depunerea garantților de execuție și a asigurărilor necesare conform proiectului pentru care termenul maxim este de 5 zile de la semnarea contractului. Cel mai probabil, șantierul va demara în luna octombrie.

Lucrările din această zonă I a Luncii Someșului Mic vizează un teritoriu de peste 14,6 hectare și sunt împărțite în 7 tronsoane. Modernizările vor aduce schimbări radicale privind malurile Someșului – eliminarea gardului în  zona parcului Rozelor, un pod nou pietonal și ciclistic în Grigorescu, piste de biciclete pe strada 1 Decembrie, o zonă pietonală pe strada Muzicescu, reorganizări ale benzilor de circulație pe strada Dragalina, plus multe plantații de aliniament (peste 30), bănci de granit cu și fără spătar, scaune de lemn, cișmele, cadru de oțel pentru biciclete, coșuri de gunoi, stații de încărcare pentru mașini și biciclete electrice, pavilioane de alimentație publică, toalete publice,WI-FI, dotări sportive și spații de joacă noi, pontoane, sistem de gradene de mai multe tipuri, sistem de supraveghere video, borne mobile pentru controlul accesului în zonele pietonale nou propuse. În ceea ce privește arborii, există prevederi exprese ca aceștia să fie extrem de bogați, de anumite specii și nu se acceptă devieri de la fișele tehnice (detalii despre tipurile de arbori –Malurile Someșului se schimbă radical între barajul din Grigorescu și podul Horea. Licitația de 97,8 milioane de lei a fost lansată. Urmează să apară un pod nou în cartierul Grigorescu și o stradă pietonală. Dispare parcul de căței. Apar gradene și 5 kilometri de piste de biciclete).

În urma lucrărilor urmează să apară peste 5 kilometri de piste de biciclete, aliniamente de arbori și să se modernize trasee pietonale de peste 12.000 de metri liniari.

Deja Primăria este în linie dreptă cu alte două șantiere pentru reamenajarea parcului Armătură și a Platoului Sălii Sporturilor (gestionate de Nord Conforest, firmă din familia ACI), celelalte două lucrări din proiectul de modernizare a malurilor râului din Cluj. Per total, reamenajarea malurilor Someșului în Cluj-Napoca presupune 35 de milioane de euro, din care mare parte sunt finanțați din bani europeni.

Un termen optimist pentru finalizarea șantierului este 2023. Este un proiect, după cum a spus directorul din Primărie și managerul proiectului, Ovidiu Cîmpean, rezultat în urma unui concurs de soluții, făcut de spaniolii de la Practica în colaborare cu Planwerk. La fel ca modernizarea parcului Armătura și a Platoului Sălii Sporturilor.

Vezi și:

Modernizarea platoului Sălii Sporturilor costă aproape 13 milioane lei

Licitația pentru modernizarea parcului Armătura, câștigată definitiv în instanță, contractul de lucrări se semnează săptămâna viitoare

Nord Conforest ia toate contractele de la Primărie. Va moderniza și parcul Feroviarilor

*simulări proite amenajare malurile Someșului – Grigorescu, Podul Horea, Armătura, Sala Sporturilor – Emil Boc Facebook

sursă foto: Emil Boc Facebook

Cum se vor schimba malurile Someșului în fiecare din cele 7 tronsoane

„TRONSONUL 1. Strada Donath – strada Mirăslău MAL STÎNG Se propune realizarea unui traseu amenajat pentru circulația pietonală (2,7m) și ciclistă (3m) pe coronamentul digului de protecție, măsuri de consolidare și aducere la cotă a digului existent; MAL DREPT Se propune realizarea unui traseu pietonal și ciclistic, prin consolidarea și modernizarea celui existent la baza digului, plantarea de aliniamente de arbori, folosirea unui sistem de iluminat public modern și eficient;

-TRONSONUL 2. Strada Mirăslău – strada Petuniei

MAL STÂNG Se propune introducerea unei piste pentru biciclete adiacent străzii 1 Decembrie 1918, realizarea unui nou trotuar (lățime 1m), paralel cu pista pentru biciclete și separat față de aceasta printr-o fâșie plantată (1m), resistematizarea verticală a zonei cuprinse între strada 1 Decembrie 1918 și Someș, două alei pietonale paralele cu albia, reabilitarea traseului pietonal de mal (lățime 2,7-3m), realizarea unui podeț pietonal și ciclistic peste Someș, relocarea traversării pietonale semaforizate pe strada 1 Decembrie 1918, introducerea unei traversări pietonale nesemaforizate pe strada 1 Decembrie 1918, plantare/completare plantații,modernizarea și reconfigurarea locului de joacă existent și a terenurilor de sport existente, amplasarea a trei pavilioane cu funcțiuni de alimentație publică, prelungirea aleilor pietonale spre albia râului.

MAL DREPT Se propune resistematizarea verticală a zonei cuprinse între Parcul Rozelor și Someș, desființarea împrejmuirii Parcului Rozelor Spre Someș, prelungirea traseului pietonal spre vest, reabilitarea traseului pietonal de mal, soluționarea obstacolului dat de gura de deversare a canalizării, realizarea unui podeț pietonal și ciclistic peste Someș, introducerea de aliniamente, plantarea de arbuști și înierbarea suprafețelor adiacente aleilor pietonale propuse, modernizarea sistemului de mobilier urban, prelungirea aleilor pietonale spre albia rîului, introducerea de pachete de gradene orientate spre apă, cu scopul de recreere în lungul parcursului pietonal/velo.

-TRONSONUL 3. Strada Petuniei – Platoul Sălii Sporturilor

MAL STÂNG Reconfigurarea trotuarului adiacent străzii 1 Decembrie 1918 și introducerea unei piste pentru bicicliști, modernizarea și prelungirea aleii pietonale, realizarea aleii de legătură între cele două trasee pietonale principale, realizarea aleilor radiale, introducerea de aliniamente de arbori, plantarea de arbuști și înierbarea suprafețelor adiacente aleilor pietonale propuse, modernizarea sistemului de mobilier urban, prelungirea a două alei pietonale, consolidarea celor două insule existente pe Someș, amplasarea unui pavilion cu funcțiuni de alimentație publică adiacent aleilor pietonale din zonă, reducerea lățimii benzilor carosabile,modernizarea sistemului de mobilier urban aferent infrastructurii pietonale și velo propuse.

MAL DREPT Reabilitarea traseului pietonal de mal, introducerea de aliniamente de arbori, modernizarea sistemului de mobilier urban

-TRONSONUL 4. Platoul Sălii Sporturilor – Podul Garibaldi

MAL STÂNG Reconfigurarea trotuarului adiacent străzii 1 Decembrie 1918 și introducerea unei piste pentru bicicliști, modernizarea și prelungirea aleii pietonale, realizarea aleilor de legătură între cele două trasee pietonale principale (1 Decembrie 1918 și aleea de mal), introducerea unei noi traversări pietonale semaforizate, introducerea de aliniamente de arbori, plantarea de arbuști și înierbarea suprafețelor adiacente aleilor pietonale propuse, modernizarea sistemului de mobilier urban, prelungirea unei alei pietonale, amplasarea a două pavilioane cu funcțiuni de alimentație publică

MAL DREPT Resistematizarea verticală a zonei cuprinse între Platoul Sălii Sporturilor și Someș, reabilitarea traseului pietonal, introducerea de aliniamente de arbori, amplasarea unui sistem de mobilier urban, prelungirea unei alei pietonale

-TRONSONUL 5. Strada Muzicescu, Strada 1 Decembrie 1918

MAL STÂNG Reconfigurarea amprizei stradale, valorificarea suprafețelor sub-utilizate, introducerea statutului rutier de ”Zonă rezidențială” pentru strada Gavril Muzicescu, introducerea plantațiilor de aliniament, introducerea de pachete de gradene orientate spre apă, utilizarea unitară a materialelor tipice zonelor pietonale, amplasarea unui pavilion de alimentație publică, restrângerea suprafețelor carosabile, utilizarea de dalaje și pavaje care atenționează șoferii asupra caracterului predominant al străzii, introducerea de restricții de viteză.

MAL DREPT Protejarea trotuarului prin borne fixe, amplasarea de pachete de trepte de acces, completarea plantațiilor de aliniament.

-TRONSONUL 6. Zona Hotel Napoca, Strada Mamaia

MAL STÂNG Reorganizarea amprizei străzii 1 Decembrie 1918 și Mamaia, introducerea unei traversări pietonale și velo semaforizate, reorganizarea intersecției str. Mamaia/ str. Dragalina, realizarea de plantații de aliniament, restrîngerea benzilor carosabile, înierbarea scuarului din apropierea podului Napoca,amplasarea unui pavilion de alimentație publică în zona Hotelului Napoca,amplasarea a două stații de încărcare pentru auto-vehicule electrice.

MAL DREPT Amplasarea de pachete de trepte de acces, gradene și platforme de repaus orienate spre Someș, în lungul trotuarului, completarea plantațiilor de aliniament. –

TRONSONUL 7. Strada Dragalina, Zona Camerei de Comerț și Industrie

MAL STÂNG Reorganizarea amprizei străzii Dragalina, modernizarea trotuarelor pe strada Dragalina,amenajarea unei suprafețe pietonale, introducerea unei traversări pentru pietoni , îmbunătățirea accesului și a relației utilizatorilor cu Someșul, realizarea de plantații de aliniament, amplasarea unui pavilion de alimentație publică, restrîngerea lățimii benzilor carosabile”, după cum se arată în caietul de sarcini al achiziției.

Vezi și:Cum va arăta parcul Rozelor în 3 ani. Primăria vrea să demoleze gardul și să-l lege de Someș

Primăria lansează prima licitație din proiectul dedicat transformării malurilor Someșului

Platoul Sălii Sporturilor, fără mașini. Primăria a lansat licitația pentru transformarea zonei

Detalii despre firme și contractele derulate în Cluj sau cele pentru care aspiră să le încheie cu Primăria:

Pornește la drum proiectul privind descoperirea Canalului Morii în centrul Clujului. Proprietarii hotelului Privo din Târgu Mureș, cei care pregătesc o unitate similară în Cluj-Napoca, printre ofertanții de la licitația Primăriei

Proprietarii Hotelului Privo din Târgu Mureș continuă să atace licitațiile Primăriei din Cluj. Ofertanții care vor să facă Parcul I.L. Cargiale plus ACI Cluj, interesați să transforme și parcul Armătura

 

Un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare