Închide

Peste 100 de copaci plantați într-un proiect de modernizare a unor stăzi de lângă Parcul Central. Clujenii critică în continuare faptul că s-au prevăzut bănci pe trotuare

Actual de ClujActualitateTop News by Actual de Cluj - mart. 05, 2021 0 482

Primăria a instalat șantierul de modernizare pe străzile Cardinal Iuliu Hossu și George Coșbuc din centrul orașului, artere aflate în proximitatea parcului central „Simion Bărnuțiu”. Lucrările presupun peste 15 milioane de lei, amenajarea a fost gândită de Arhi Box și șantierul gestionat de RADP (Regia Autonomă a Domeniului Public), structură a Primăriei. Prin proiect, urmează să funcționeze 110 locuri de parcare pe cele două străzi dar și să fie plantați peste 100 de noi copaci și să se monteze 45 de bănci noi. Clujenii critică respectivele dotări de pe trotuare, atâtând că spațiul putea fi folosit în alte scopuri, mai ales că parcul central se află în proximitate.

Începând cu 4 martie, Primăria a dispus o serie de restricții de circulație pe străzile Coșbuc și Cardinal Iuliu Hossu ca urmare a demarării lucrărilor de modernizare. Este vorba despre restricționarea circulației pe câte o bandă pe sens, interzicerea parcării etapizat, instituirea de culoare pietonale de circulație temporare pe partea carosabilă, relocarea stațiilor de autobuz de pe strada George Coșbuc pe Aleea Stadion, dar și instituirea unui sens unic de circulație pe strada George Coșbuc, dinspre Splaiul Independenței înspre Aleea Stadion.

Pe strada Cardinal Iuliu Hossu, arteră de 1,5 kilometri, prin proiectul realizat de Arhi Box, se va reface stratul de uzură din asfalt, dar și trotuarele care vor fi pavate cu plăci de piatră naturală. Pe trotuare vor fi montate bănci și coșuri de gunoi similare cu cele din zona centrală a Clujului, de pe străzile deja modernizate. Pe stradă urmează să rămână 85 de locuri de parcare, vor exista 4 stații de încărcare pentru mașinile electrice, 15 rasteluri pentru biciclete, 35 bănci cu spătar și fără spătar, 38 pubele și 58 de noi stâlpi de iluminat. Prin proiect urmează să apără și 80 de noi arbori, după cum a anunțat Primăria. Valoarea lucrărilor pentru această arteră este de peste 9,5 milioane lei, fără TVA.

În cazul străzii Coșbuc, arteră de 1 kilometru, lucrările sunt evaluate la peste 5,7 milioane lei și presupun intervenții similare. Pe această arteră urmează să funcționeze 25 de locuri de parcare, 16 rastele pentru biciclete și să se monteze 10 bănci cu spătar și fără spătar, 22 de coșuri de gunoi și 24 de noi stâlpi de iluminat.

Prin proiect vor fi plantați și 25 de arbori noi.

Odată cu șantierul de modernizare se vor executa, în paralel, și lucrările pentru rețelele de iluminat și rețeaua de fibră optică.

În momentul în care studiul de fezabilitate pentru modernizarea acestor străzi a fost discutat la Consiliul Local s-au cerut piste de biciclete pe respectivele artere. Oficialii Primăriei au promis astfel de dotări doar pe strada Coșbuc, însă după ce Primăria va pune în operă un alt proiect de trafic din zonă, realizarea străpungerii între strada Uzinei Electrice și Calea Mănăștur.

În continuare, clujenii spun că băncile pe strada Cardinal Iuliu Hossu nu se justifică având în vedere că ea va deveni o arteră de trafic odată cu proiectul străpungerii amintite dar luând în calcul prezența parcului central în proximitate. De asemenea, clujenii au arătat că e pervers să prevezi rasteluri de biciclete când tu nu ai făcut piste de biciclete.

Alții au cerut un stand de taxi în zona Chios arătând că e dificil în prezent să accesezi serviciul în respectiva zonă. Primăria a promis că va analiza propunerea.

În randările făcute de proiectanții de la Arhi Box privind felul în care va arăta zona după modernizare apar și bicicliști surprinși pe strada Iuliu Hațieganu, însă aceștia circulă pe banda de trafic. În schimb, oamenii stau pe băncile de pe Cardinal Iuliu Hosu și privesc spre parcul central sau către Canalul Morii, în viziunea proiectanților.

 

 

Vezi și:

UPDATE Patru străzi din zona Parcului Central din Cluj se modernizează. Riveranii sunt îngrijorați. Alți clujeni cer circuit velo. De ce se propun rasteluri de biciclete, nu și piste de biciclete

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

  • Articole similare