Închide

Primăria taie etajele blocurilor între case dorite în Bună Ziua și face pace între vecini și socrul europarlamentarului Rareș Bogdan

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - nov. 05, 2020 0 1620

Proiectul imobiliar cu blocuri dorit în cartierul Bună Ziua într-o zonă de case, contestat masiv de riveranii din zonă, a fost tranșat de Primărie la ședința de urbanism online din 5 noiembrie. Beneficiarul, omul de afaceri Vasile Vita, socrul europarlamentarului Rareș Bogdan, înarmat și cu avocați, a arătat la o altă ședință online a comisiei, cea din 30 iulie că, deși tot el a dezvoltat în proximitate case, acum trendul de dezvoltare în zonă este altul și dorește locuințe colective. Vecinii de pe străzile din jurul proiectului i-au cerut atunci primarului Emil Boc să nu permită amenajarea de blocuri lângă casele lor.

Deoarece nici vecinii, nici avocații acestora, nici proiectanții, nici avocatul beneficiarului nu au reușit să se înțeleagă nici la a treia înfățișare în comisia de urbanism a Primăriei asupra unei forme finale a proiectului, viceprimarul Dan Tarcea l-a pus pe arhitectul șef al orașului, Daniel Pop, să enunțe forma proiectului care va primi avizul. Toți arhitecții din comisie care au luat cuvântul au spus că locuințele unifamiale din zonă trebuie respectate, motiv pentru care investitorulului i s-a trasat să contruiască la fel, maximum trei niveluri supraterane. Doar la strada Bună Ziua a primit un regim de înălțime mai mare.

Planul Urbanistic Zonal pentru ansamblul dorit de Vitacom în Bună Ziua pe un teren de 1,5 hectare pe care în prezent se află și halele societății a fost făcut de Archdesign. Arhitectul Victor Mihăilescu a propus prin documentație un imobil mixt, cu șase niveluri supraterane și 89 de apartamente (deservit de trei niveluri subterane de parcări) la strada Bună Ziua iar în spate alte 5 imobile cu câte patru niveluri și câte 16 apartamente fiecare.

În urma discuțiilor din 4 noiembrie, s-a stabilit că Strada Camil Petrescu va rămâne la un profil de 12 metri, nu 15 metri cât au cerut avocații vecinilor, având în vedere că Planul Urbanistic General (PUG) cere artere mai generoase pentru zona de locuințe colective. Clădirile cu 4 etaje dorite în spatele proprietății vor avea parter și 2 etaje, nu parter și 3 etaje, plus etaj tehnic cum a dorit beneficiarul și au propus proiectanții.

Tarcea a cerut ca situația arterei Camil Petrescu, propusă spre a fi lărgită, să se discute la comisia de circulație, inclusiv specialiștii să facă și o vizită în teren. Proiectanții au primit ca temă să facă o propunere de mobilare a acestei artere, cu poziționarea tuturor elementelor de mobilier și a copacilor. S-au mai impus două prize pentru mașini electrice pe această arteră și câte 2 prize pentru trotinete sau biciclete electrice în cadrul proiectului. Tarcea a recomadat șă țină cont și de proiectul asumat de Primărie în cadrul procesului de bugetare participativă, ca la 3 parcaje să fie plantat un arbore de mari dimensiuni, cu 35 de cm diametru măsurat la un metru de balot. Propunerea de mobilare va fi discutată la comisia de circulație, înainte ca proiectul să primească avizul final arhitectului șef. Viceprimarul Dan Tarcea a mai spus că, dacă proiectanții nu se vor conforma, oricum comisia de urbanism a consilierilor va impune toate detaliile referitoare la arbori, la punctele îngropate de gunoi, la stațiile pentru biciclete pe planșe, iar beneficiarul va fi nevoit să le respecte.

Pentru clădirea din față, cea de la strada Bună Ziua, s-a stabilit un regim de înălțime cu parter, 4 etaje și etaj retras, fără demisol și etajul tehnic, propuse. Pentru corpul din spate, unde există o diferență de nivel, s-a acceptat ca demisolul să rămână. Arhitecți din comisie (arh Voicu Bozac) au arătat că demisolul de la strada Bună Ziua este de fapt un parter și s-a propus de această manieră pentru a se câștiga un etaj în plus.

S-a mai stabilit ca în cazul arterei Camil Petrescu, aceasta să fie configurată și lărgită înainte de autorizația de construire și să fie mobilată complet (iluminat, arbori, coșuri de gunoi) înainte de recepția finală a proiectului imobiliar.

După ce va fi discutată situația arterei la Comisia de Circulație și se va emite avizul final al arhitectului șef al orașului, proiectul va mai sta oricum 30 de zile în dezbatere publică înainte să fie supus atenției Consiliului Local.

Avocații vecinilor au mai cerut să vadă forma finală a proiectului, având în vedere că, deși documentația de urbanism a primit obeservații să aibă corelată partea desenată cu cea scrisă, de regulament, acest lucru nu s-a făcut în totalitate. Ei au primit asigurări că vor avea acces la documentație.

Arhitectul Adrian Iancu a militat pentru asigurarea mai multor locuri de parcare pe artera Camil Petrescu, sugerând că vecinii sunt îngrijorați că nu vor mai avea pe unde circula având în vedere viitoarea dezvoltare, însă aceștia l-au contrazis arătând că au motive de îngrijorare, având în vedere că există diferențe de nivel între stradă și rampele lor de acces, motiv pentru care e nevoie de un profil de stradă adecvat pentru a se evita accidente.

Discuțiile din comisie au durat mai bine de o oră. De altfel, acesta fiind al doilea punct discutat pe ordinea de zi a Comsiei de Urbanism din 4 noiembrie, Tarcea a spus la final că s-a stabilit un nou record la urbanism, ca în 2 ore să se clarifice doar 2 puncte din cele 12 de pe ordinea de zi a respectivei ședințe.

Avocata beneficiarului, Milena Nistorescu, a arătat că după ședința din luna august când a fost discutat ultima dată proiectul, s-a discutat cu avocații vecinilor (Ioana Ciocian și Ciprian Păun) dar și cu vecinii, în cadrul mai multor întâlniri de conciliere, dar că nu s-a ajuns la un acord. Nistorescu arăta că, atunci când beneficiarul său a fost gata să facă mai multe concesii ca să mulțumească vecinii, aceștia tot nu acceptau varianta și susțineau că au căi de a o ataca. Ea a mai arătat pe parcusul discuțiilor că membrii comisiei de urbanism își tot schimbă punctele de vedere și au păreri diferite și tot le cer proiectanților să facă variante, de la ședință la ședință, dar că acest mod de lucru încalcă principii din dreptul administrativ ca beneficiarul să aibă parte de egalitate de tratament dar și de asigurarea transparenței.

De cealaltă parte, vecinii și avocații acestora au arătat că ei sunt îngrijorați cu privire la siguranța din zonă, având în vedere că proiectul Vitacom va aduce în zonă 200 de mașini dar și cu privire la intimitatea lor, având în vedere că ei locuiesc la case.

Vezi și: „Blocurile între case” din Buna Ziua împinse la negocieri cu avocați. Riveranii au chemat Primăria pe teren să înțeleagă cum îi va afecta proiectul

Blocuri între case dorite în Bună Ziua de socrul europarlamentarului Rareș Bogdan

Arhitectul Voicu Bozac s-a mai arătat dezamăgit că Primăria a acceptat să nu se creeze o legătură între artera Camil Petrescu și Pompiliu Teodor, având în vedere că riveranii de pe Pompiliu Teodor s-au opus, opinând că, cel puțin pe planșe această legătură putea fi configurată pentru a fi realizată într-un viitor, având în vedere că arterele din zonă ar trebui legate și asigurat un bypass pentru circulația din zonă. Tarcea i-a amintit că deja s-a stabilit că această legătură nu se va face și că nu se mai poate reveni din nou asupra subiectului.

(Proiect Viacom Bună Ziua, reconfigurat pe planșe de arhitectul șef al orașului, Daniel Pop)

Proiect dorit inițial de Vitacom:

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.
  • Articole similare