Închide

Firmă de salubritate a Primăriei vrea amenzi mai puține atunci când nu își face treaba

ActualitateAdministrație by Luminiţa Silea - mai 12, 2019 0 203

O plângere prealabilă a fost formulată de compania Brantner-Vereș, aflată în contract cu Primăria pentru salubrizarea orașului, împotriva regulamentului de bună gospodărire a orașului  adoptat de Consiliul Local încă din 2009. Acest regulament conține sancțiuni atât pentru firme cât și pentru populație. Compania Brantner spune acum că amenzile stabilite pentru operatorii de salubritate sunt nelegale și că este vorba despre o dublă sancționare adusă de regulament care, de fapt, e nelegală.

Plângerea formulată de Bratner-Vereș a fost discutată la ședința Consiliului Local din 8 mai și a fost respinsă. Prin cabinetul de avocatură Cătălin Chiriac, Bratner-Vereș susține că articolul 1 din regulamentul de bună gospodărire a orașului, adoptat prin Hotărârea nr. 191/2009, este nelegal deoarece aduce o dublă sancționare a firmelor de salubritate aflate în contract cu Primăria și care operează în Cluj-Napoca. Este curios că societatea formulează abia acum această plângere, mai ales că hotărârea este în vigoare de zece ani. Ambii operatori de salubritate ai Primăriei, Brantner și Rosal au fost implicați în dosarul de corupție al fostului primar Sorin Apostu.

(sursa: Primăria Cluj, plângere prealabilă Bratner)

Potrivit Brantner, contractele de concesiune privind salubritatea (menajeră și stradală) includ penalități pentru operatori pentru nerespectarea clauzelor contractuale, iar articolul 1 din regulamentul de bună gospodărire a orașului stipulează sancțiuni suplimentare pentru același tip de fapte.

Consiliul Local, la recomandarea Direcției Poliției Locale, a respins plângerea formulată de Bratner.

sursa: Primăria Cluj

Ce sancțiuni vrea să anuleze în instanță Brantner:

(sursa: Primăria Cluj)

După etapa plângerii prealabile urmează o acțiune în instanță. Primăria a anunțat că va fi mult mai vigilentă cu operatorii de salubritate dar și cu asociațiile de locatari începând din vara anului la capitolul colectare gunoi.

Începând din luna iunie, clujenii vor fi obligați să arunce gunoiul pe patru tipuri de fracții – gunoi menajer, sticlă, hârtie/carton și plastic/metal. Ca să poată fi implementat sistemul ”plătești pentru cât arunci”, Primăria a inițiat o serie de investiții pentru modernizarea punctelor de colectare prin amenajarea unor platforme subterane. De asemenea, a anunțat că va oferi saci personalizați, cu coduri de bare, clujenilor pentru ca sistemul să poată fi implementat. În plus, au fost operate și modificări ale tarifelor de ridicat gunoiul atât pentru asociațiile de locataro cât și pentru Primăria, pe partea de salubritate stradală.

Detalii:

Se schimbă regulile colectării selective în oraș. Urmează majorări de tarife și amenzi pentru populație

Colectarea selectivă aduce scumpiri la Cluj. Primăria majorează tarifele pentru gunoi

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare