Închide

Firma amenințată de Boc cu penalități pentru lucrările din Piața Blaga, singurul ofertant pentru modernizarea de 38 de milioane lei pregătită de Primărie în zona Kogălniceanu

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - nov. 11, 2020 0 1118

Cel mai așteptat proiect de pietonalizare și modernizare din centrul Clujului, cel pentru zona Kogălniceanu, are licitația de execuție în derulare. Singurul ofertant este firma Diferit, care lucrează deja cu Primăria Cluj de mulți ani și care a executat recent sau e în șantier pentru alte lucrări în cadrul unor proiecte cu bani europeni ale municipalității, prima strada smart, Molnar Piuariu, Regele Ferdinand și străzile adiacente sau modernizează Piața Lucian Blaga și altor câteva artere din jurul pieței.

Recent, primarul Emil Boc a emis un avertisment pentru Diferit că o va penaliza dacă nu termină până la finalul lunii șantierul din Piața Blaga, dar și că o pune pe lista rușinii care conține firmele care nu vor mai putea spera la contracte cu municipalitatea. Contactul pentru zona Kogălniceanu include transformare și pietonalizarea a zece artere din centrul Clujului, este evaluat la peste 38,5 milioane lei și un termen de execuție de 19 luni. Zona Kogălniceanu urmează să devină pietonală în urma unui concurs de soluții, dar și de artera Iuliu Maniu (strada în oglindă), proiectul fiind suplimentat cu această zonă după ce, în urma bugetării participative, clujenii au cerut să devină pietonală.  Din cele peste 300 de locuri de parcare care există în toată această zonă urmează să mai rămână câteva locuri, mai precis 13, din care cele mai multe în zona Kogălniceanu.

La licitația „Lucrări de amenajare urbană, strada Mihail Kogălniceanu, strada Universității și străzile adiacente” scos recent la licitație de Primăria din Cluj a depus ofertă doar firma Diferit.  Criteriul de evaluare este prețul ofertei (90%) și componenta financiară, adică garanția oferită pe lucrare (10%). Perioada minimă de garanție din caietul de sarcini este de 3 ani. Contractul este evaluat la peste 38,5 milioane lei și are un termen de execuție de 19 luni, mult mai puțin decât estimările făcute de proiectanți. În prezent, licitația este în faza de evaluare/calificare tehnică.

Comisia de licitație este condusă de directorul din Primărie, Ovidiu Cîmpean.

Proiectul de modernizare a zonei Kogălniceanu – Iuliu Maniu este cel mai așteptat proiect de pietonalizare din centrul orașului. Pentru el se face lobby de mai bine de 10 ani.

Lucrările de modernizare vizează străzile Mihail Kogălniceanu, Universității, Emmanuel de Martonne, Bolyai Janos, Hermann Oberth, Kovacs Dezso, Gaal Gabor, Baba Novac, Piața Timotei Cipariu – tronsonul Turnul Croitorilor și Iuliu Maniu.

Proiectul mai prevede deschiderea curții Primăriei din Piața Unirii și realizarea unei legături pietonale pe acest traseu pe Eroilor și zona Kogălniceanu. De asemenea, urmează să fie plantați circa 260 de copaci în aceste zone.

Din cele peste 300 de locuri de parcare care există în toată această zonă urmează să mai rămână câteva locuri de parcare. Adică 11 parcări, plus două stații de încărcare pentru mașini electrice în zona Kogălniceanu și 3 locuri de parcare, plus alte două stații încărcare mașini electrice în zona Iuliu Maniu. Accesul riveranilor va fi permis pe toate arterele.

Zona Kogălniceanu a făcut obiectul unui concurs de soluții organizat de Primărie în parteneriat cu Ordinul Arhitecților și câștigat de Mossfern, firma arhitectului Arnol Makalik. Primăria a contractat serviciile biroului de proiectare și pentru transformarea străzii Iuliu Maniu din centrul Clujului.

Potrivit proiectului Mossfern, în centrul Clujului vor apărea pe una dintre cele mai frumoase străzi din Cluj, două zone exclusiv pietonale (una între Universității și Emanuel de Martonne și cealaltă între Herman Oberth și Gal Gabor) gândite în așa fel încât oamenii să își dorească să utilizeze pietonal spațiul în detrimentul mașinilor. Urmează să dispară locurile de parcare, demarcația între trotuare și carosabil, se va reorganiza vegetația,dar și mobilierul urban.

În cifre, pe aceste artere urmează să se contabilizeze 240 de arbori la finalul lucrărilor, o suprafață cu iarbă înaltă, locuri de parcare pentru mașinile electrice și doar 11 locuri de parcare din cele 134 care există în prezent.

În ceea ce privește strada Iuliu Maniu, abordarea va fi similară și zona va fi transformată în shared-space prin renunțarea la actualele locuri de parcare (81 de parcări) în favoarea pistelor de biciclete și a spațiului pietonal. De asemenea, urmează să fie plantați 20 de copaci, în condițiile în care acum nu există niciunul pe această stradă.

Vezi și: Cea mai frumoasă stradă din centrul Clujului e aproape de pietonalizare. Cine a câștigat concursul pentru transformarea zonei Kogălniceanu-Cipariu și care e viziunea propusă

Ce își doresc pentru 2018 clujenii în oraș prin Bugetarea Participativă

Strada în oglindă devine pietonală cu bani europeni, la pachet cu zona Kogălniceanu

Primarul Emil Boc a avertizat public firma Diferit, după ce clujenii și consilierii locali au început să se plângă că șantierul din Piața Lucian Blaga nu se mai termină și că pune probleme traficului din oraș. Boc a amenințat că o va pune pe o listă a rușinii pe site-ul Primăriei, că nu va mai putea participa la licitațiile cu municipalitatea, dar și că va aplica penalități dacă șantierul din Piața Blaga nu se va termina la finalul lunii noiembrie, potrivit contractului. Pentru șantierul din Piața Lucian Blaga și arterele Napoca,  Petru Maior, Emil Isac, Republicii (tronson I) și strada Napoca, primarul Boc a anunțat pe Facebook termene intermediare pentru finalizarea lucrărilor. Niciunul dintre termenele estimate de Boc nu a fost respectat.

Detalii: Boc vrea să facă „lista rușinii” pe site-ul Primăriei cu toți constructorii care nu respectă contractele cu Primăria. „În cărți” sunt firmele de casă ale municipalității

Vezi și: Cât a fost Clujul gol, nu s-a lucrat în centru, în Piața Blaga. Acum Primăria își cere scuze pentru haosul din trafic și le arată oamenilor cum va arăta zona la finalul șantierului

Diferit lucrează cu Primăria Cluj din timpul primului mandat al lui Emil Boc. A înregistrat un vârf de contracte în timpul administrației Apostu. Apoi, cu contestații, a mai înregistrat niște reușite, printre care contractul pentru refacerea podului Traian din Cluj. Firma este și în litigiu cu primăria Florești pe un contract ce ar fi trebuit să aducă o gură de aer traficului pe ruta spre Cluj, centura de sud a comunei.

sursă foto: Zona Kogalniceanu, proiect MossFern

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare