Închide

Strada în oglindă devine pietonală cu bani europeni, la pachet cu zona Kogălniceanu

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mart. 19, 2019 1 4758


O nouă cerere de finanțare din fonduri europene intenționează să depună Primăria pentru a schimba fața mai multor străzi din centrul Clujului. Pe lângă zona Kogălniceanu-Universității și străzile adiacente pentru care s-a făcut un concurs de soluții, municipalitatea a inclus în proiectul mare și strada Iuliu Maniu, care va fi transformată în spațiu pietonal prin renunțarea la actualele locuri de parcare, peste 2o0 la număr. În acest sens, lucrarea a fost externalizată aceluiași proiectant care a câștigat concursul de soluții pentru Kogălniceanu, biroul arhitectului Arnold Makalic. Proiectele tehnice urmează să fie gata până la începutul lunii decembrie anul acesta, iar termenul de execuție efectivă a proiectelor este de 7 luni pentru strada Iuliu Maniu și de 20 de luni pentru zona Kogălniceanu-Universității.

Consilierii locali vor discuta la ședința extraordinară din 22 martie două proiecte privind aprobarea unor studii de fezabilitate pentru modernizarea zonei Kogălniceanu – Universității, Emanuelle de Martone, Bolyai Janos, Herman Oberth, Kovacs Dezso, Gaal Gabor, Baba Novac dar și a străzii Iuliu Maniu.

Prima zonă a făcut obiectul unui concurs de soluții câștigat de Mossfern, firma arhitectului Arnol Makalik. Primăria a contractat serviciile biroului de proiectare și pentru transformarea străzii Iuliu Maniu din centrul Clujului (contract de 75.000 lei). Directorul de dezvoltare din Primărie, Ovidiu Cîmpean, a precizat că s-a făcut un act adițional la contractul de proiectare câștigat de biroul Mossfern, având în vedere că municipalitatea își dorește să depună o singură cerere de finanțare din fonduri europene pentru transformarea zonelor amintite.

”Unul dintre proiectele fruntașe în cadrul etapei de bugetare participativă dorit de clujeni s-a legat de pietonalizarea străzii Iuliu Maniu, cunoscută ca strada în oglindă. De aceea am dorit să dăm curs dorinței oamenilor și am inclus în proiectul de modernizare a zonei Kogălniceanu, mai ales că vrem să depune o singură cerere de finanțare din fonduri europene. Acum suntem în faza de studii de fezabilitate, urmând ca proiectantul să finalizeze proiectele tehnice până la începutul lunii decembrie. După aceea vom putea să lansăm și licitațiile de execuție. Suntem optimiști că putem primi bani europeni. Vrem să depunem o singură cerere de finanțare pentru ambele proiecte”, a declarat Ovidiu Cîmpean.

Potrivit proiectului Mossfern, în centrul Clujului vor apărea pe una dintre cele mai frumoase străzi din Cluj, două zone exclusiv pietonale (una între Universității și Emanuel de Martonne și cealaltă între Herman Oberth și Gal Gabor) gândite în așa fel încât oamenii să își dorească să utilizeze pietonal spațiu în detrimentul mașinilor. Urmează să dispară locurile de parcare, demarcația între trotuare și carosabil, se va reorganiza vegetația dar și mobilierul urban.

În cifre, pe aceste artere urmează să se contabilizeze 240 de arbori la finalul lucrărilor, o suprafață cu iarbă înaltă, locuri de parcare pentru mașinile electrice și doar 11 locuri de parcare din cele 134 care există în prezent.

Per total, lucrările sunt estimate la 34,5 milioane lei, din care construcțiile și montajul presupun 27,1 milioane lei.

(sursa: Primăria Cluj)

În ceea ce privește strada Iuliu Maniu, Cîmpean a explicat că abordarea va fi similară și că zona va fi transformată în shared space prin renunțarea la actualele locuri de parcare (81 de parcări) în favoarea pistelor de biciclete și spațiului pietonal. De asemenea, urmează să fie plantați 20 de copaci, în condițiile în care acum nu există niciunul.

În total, proiectul de transformare care vizează strada Iuliu Maniu presupune peste 6,4 milioane de lei, din care construcțiile și montajul presupun peste 4,8 milioane lei.

(sursa: Primăria Cluj)

Proiectanții de la Mossfern au elaborat și un grafic eșalonat pentru execuția proiectul Kogălniceanu și Iuliu Maniu pe trei ani, respectiv doi ani în cazul ultimei artere. Ca termen de execuție s-au avansat: 7 luni pentru strada Iuliu Maniu și de 20 de luni pentru zona Kogălniceanu-Universității.

Vezi și: Cea mai frumoasă stradă din centrul Clujului e aproape de pietonalizare. Cine a câștigat concursul pentru transformarea zonei Kogălniceanu-Cipariu și care e viziunea propusă

Ce își doresc pentru 2018 clujenii în oraș prin Bugetarea Participativă

(sursa foto: visitclujnapoca.ro)

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Un comentariu

  1. Daca inchizi traficul auto pe o strada, inseamna ca ai alternativa sa deviezi acel trafic pe o alta strada. Care e aceea? Altfel, crezi ca rezolvi o problema, dar generezi o problema mai mare. Sau mai multe.

Scrie un comentariu