Închide

Finanțare pentru drumul de ocolire Florești – Mănăștur

AdministrațieEconomieTop News by Actual de Cluj - feb. 18, 2016 0 472

Încă un pas înainte pentru decongestionarea celui mai aglomerat drum din Cluj, cel dintre Cluj-Napoca și Florești: s-a găsit finanțare bancară pentru drumul de ocolire Sud, spre Mănăștur, cu dobândă de doar 0,3%, anunță Primăria Florești.

Primăria din Florești are comisie de licitație pentru finanțarea drumului și a stabilit împreună cu firma de consultanță angajată cu ce bancă să semneze contractul de finațare, e vorba de CEC Bank, după ce la licitație au mai particpat Banca Transilvania, BCR și Raiffeisen Bank.

CEC a avut o ofertă cu o dobândă de 0,3% pe an plus dobânda de referință ROBOR, ceea ce e, în viziunea primarului Horia Șulea, „o dobândă extrem de mică”. „Extrem de puține unități administrative se pot lăuda cu o asemenea dobândă de sub 1%, iată, chiar sub 0,5%. De altfel, comuna Florești este percepută ca fiind o unitate extrem de solvabilă, cu potențal și care dă dovadă de seriozitate în derularea contractelor asumate”, consideră el.

Creditul bancar e unul de tip revolving – adică o sumă maximă disponibilă, din care Primăria poate trage cât are nevoie. Contractul are o valoare de 47,67 milioane de lei, bani cu care ar urma să fie finanțate și alte investiții publice. „Este un instrument modern, care va greva bugetul anual al comunei cu mult sub nivelul maxim legal de 30%”, consideră Șulea, care profită de ocazie ca să arate cu degetul autoritățile care ar fi putut ajuta la rezolvarea acutei probleme a traficului între Florești și Cluj-Napoca, de exemplu CNADNR, căci drumul e în administrarea sa. „Din păcate, iată, suntem nevoiți ca la acest proiect să ne descurcăm pe cont propriu, fără nici un ajutor. Vorbim de un proiect cu o importanță nu doar locală sau regională ci chiar și națională, fiind vorba totuși de o rută alternativă la calea de comunicație cu Occidentul a României. Este o investiție de aproximativ 27-30 milioane lei, o sumă considerabilă pentru o comună sau chiar un oraș, care nu putea fi suportată altfel decât printr-un credit”, a spus Șulea.

O dată banii asigurați pentru lucrări, contractul de execuție va fi stabilit după ce termenul de depunere a ofertelor a fost amânat pentru 7 martie. „Mai bine acum o amânare de două săptămâni, decât mai încolo o contestare ce ne va întârzia mai multe luni”, crede Șulea.

Drumul de ocolire Sud, care va porni din strada Tăuțiului și va face joncțiunea în Cluj Napoca cu Drumul Sfântul Ioan, va avea o lungime de 2,685 km, plus doi kilometri de bretele de legătură, va avea 11 podețe și două poduri, dar și două girații și trei intersecții. Carosabilul va avea două sensuri de câte 3,5 metri, plus un trotuar de 1,5 metri iar pe partea opusă 1,5 metri plus o pistă de biciclete.

Citește și:

Nici un comentariu

Scrie un comentariu