Ce cred clujenii despre oferta de magazine şi restaurante din oraş: opinia clujenilor a plasat „Capitala Transilvaniei” pe locul 9 în topul oraşelor din ţară
EconomieTop News by Kristina Reştea - iul. 30, 2017 0 514
Clujenii nu sunt foarte mulţumiţi de oferta de magazine şi restaurante din oraş, dacă e să interpretăm cel mai recent clasament realizat de platforma de imobiliare Storia.ro. Oradea, Târgu Mureş şi Timişoara se află pe primele trei poziţii în clasamentul oraşelor cu cel mai bun acces la magazine şi restaurante, iar Clujul e abia pe locul 9, potrivit analizei Storia.ro, realizată în colaborare cu agenţia de cercetare D&D Research. Studiul analizează percepţia cetăţenilor asupra accesului la magazine şi restaurante din regiunile, oraşele şi cartierele în care aceştia locuiesc. Nu este vorba, aşadar, despre o comparaţie între oraşe în funcţie de numărul de restaurante şi magazine sau calitatea serviciilor oferite, ci despre un clasament realizat în funcţie de percepţia locuitorilor despre oraşul lor.
Clasamentul celor mai avantajoase zece oraşe în ceea ce priveşte accesul la magazine şi restaurante este completat de Târgu Jiu, Drobeta Turnu Severin, Braşov, Bucureşti, Râmnicu Vâlcea, Cluj-Napoca şi Craiova, în ordinea notelor obţinute. Clujul este, aşadar, abia pe locul 9 în clasament: clujenii i-au acordat doar 66,60 de puncte din 100. Numărul de respondenţi este însă superior în Cluj: aici au particpat la vot 13.159 de persoane, în vreme ce pentru Oradea au răspuns 7674 persoane, la Târgu Mureş – 6107 şi în Timişoara 9412.
Ultimele poziţii sunt ocupate de Alexandria, Ilfov şi Giurgiu, iar în clasamentul celor mai dezavantajoase zece oraşe la acest criteriu se mai află Brăila, Botoşani, Iaşi, Vaslui, Zalău, Buzău, Satu Mare. Bucureştiul se află pe a şaptea poziţie în clasamentul oraşelor cu cel mai bun acces la magazine si restaurante, potrivit celor 42.000 de utilizatori care au evaluat capitala şi cartierele în care locuiesc. Bucureşti (inclusiv Ilfov), Banat şi Oltenia sunt cele mai avantajoase trei regiuni din punct de vedere al accesului la magazine si restaurante.
Nufărul din Oradea, Cartierul Central din Piteşti şi Piaţa Unirii din Bucureşti sunt cele mai avantajoase cartiere în ceea ce priveste accesul la magazine si restaurante. Cele mai avantajoase trei cartiere bucurestene din punct de vedere al accesului la magazine si restaurate sunt Piata Unirii, Vitan Mall si Nicolae Grigorescu, urmate de Titan, Balta Alba, Basarabia, Vitan, Dristor, Salajan si Aviatei. Pe de alta parte, cele mai dezavantajoase trei cartiere bucurestene sunt Ferentari, Antiaeriana si Baicului.
În Cluj-Napoca, locuitorii care s-au exprimat prin vot consideră că cele mai avantajoase cartiere sunt Centru, Mănăştur, Între Lacuri, Mărăşti şi Gheorgheni. Menţionăm că centrul Clujului obţine un punctaj comparabil (77,58) cu alte cartiere situate pe primele locuri în oraşele care au reuşit să ajungă în top.
Pe tema celor mai populare restaurante din Cluj, vezi şi:
Top cu restaurante şi bistrouri din Cluj – clasamentul de popularitate
şi
Topul cafenelelor. Care sunt cele mai populare locuri din oraş pentru băut cafeaua
În ceea ce priveşte oferta comercială, cele mai mari centre se găsesc în afara zonei 0: Vivo! (Polus Center) la ieşirea spre Oradea, în localitatea Floreşti şi Iulius Mall Cluj în Gheorgheni. În acest timp, dacă vorbim de retail vestimentar, trebuie spus că zona centrală e populată cu precădere de unităţi tip outlet sau second hand.
Despre comerţ şi „sufletul oraşului”, citiţi şi:
David Cash, arhitect din Marea Britanie, în dialog la Cluj despre “inima” oraşului: cu centre comerciale, spaţii publice şi protejarea clădirilor-simbol
Percepţia cetăţenilor asupra oraşelor şi cartierelor cu cel mai bun acces la magazine şi restaurante este cea de-a 7-a temă a studiului realizat de Storia.ro şi agentia de cercetare D&D Research – „Oraşe şi cartiere din România”, caree se va desfăşura până la finalul anului 2017. Până în prezent, 244.496 de români au răspuns chestionarului propus de Storia.ro.