Închide

Câte poduri face primăria în 2017

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - dec. 19, 2016 0 1022

Două dintre podurile incluse în “revoluția” promisă de primarul Emil Boc pentru descongestionarea traficului din oraș au estimările de costuri care să permită licitarea lucrărilor de execuție. Este vorba despre podul nou de pe strada Porțelanului și cel de pe strada Fabricii care necesită modernizări consistente. Consilierii locali vor discuta la ședința ordinară din 20 decembrie două proiecte care vizează devizele de lucrări pentru cele două poduri a căror modernizare presupune peste 30 de milioane lei.

Recent, primarul Emil Boc a anunțat că, începând din 2017, primăria are în vedere un plan pentru descongestionarea traficului din Cluj-Napoca care cuprinde proiecte mari (centura de sud, cu implicarea autorităților centrale, inclusă în Master Planul de Transport), o serie de tunele sub și supraterane, intervenții de lărgire sau de reorganizare a circulațieie pe mai multe străzi ale orașului, parkinguri supraterane dar și proiecte care vizează modernizarea unor poduri din oraș sau execuția unora noi.

“Revoluția” pentru descongestionarea traficului începe în 2017. Cum a fost la dezbaterea privind majorarea taxelor de parcare în centrul Clujului

Potrivit intenției primăriei, urmează să fie lărgit la două benzi podul Porțelanului, actualul pod urmând să fie păstrat ca pasarelă pietonală, reabilitarea podului Garibaldi și lărgirea lui la 4 benzi, modernizarea podului Fabricii și realizarea unui pod nou în zona Oașului-Răsăritului.

Atât pentru podul de pe Porțelanului cât și pentru cel de pe Fabricii s-au aprobat deja studiile de fezabilitate, însă administrația locală nu a fost mulțumită de soluția dispusă de proiectanți a cerut modificări ale proiectelor.

În cadul podului Fabricii, noua soluție tehnică de modernizare a fost evaluată la aproape 26 de milioane lei, din care construcțiile și montajul presupun peste 22 de milioane lei. Durata de execuție a fost estimată la 16 luni. Potrivit soluției, pe acest pod nu pot fi amenajate piste de biciclete potrivit normativelor în vigoare având în vedere că actuala configurație nu permite acest lucru.

sursa: primariaclujnapoca.ro

sursa: primariaclujnapoca.ro

sursa: primariaclujnapoca.ro

sursa: primariaclujnapoca.ro

În cazul podului Porțelanului, noua soluție tehnică implică o investiție de 6,2 milioane lei, din care construcțiile și montajul presupun peste 5,3 milioane lei. Termenul de execuție a fost stabilti la 12 luni.

sursa: primariaclujnapoca.ro

sursa: primariaclujnapoca.ro

sursa: primariaclujnapoca.ro

sursa: primariaclujnapoca.ro

Consilierii locali vor discuta la ședința ordinară din 20 decembrie două proiecte de hotărâre prin noile devizuri aferente modernizării podurilor de pe Porțelanului și de pe Fabricii.

În cazul podului Garibaldi, primăria a contractat serviciile de proiectare și a primit și o variantă de proiect, însă soluția nu a fost una fericită, podul fiind gândit după modernizare ca o mini copie a stadiolului Cluj Arena aflat în vecinătate. Proiectul a fost criticat iar primarul a promis că va solicita să se meargă pe o variantă clasică.  În cazul acestui proiect de modernizare, deocamdată, primăria nu a pregătit noua soluție.

AICI DETALII:

Boc ne întreabă cât de satisfăcuți suntem de serviciile oferite. Unde punem „X”-ul pe chestionarul primăriei

De asememenea, nici contractul de proiectare pentru realizarea noului pod de pe Oașului – Răsăritului nu a fost lansat în licitație.

În prezent, primăria are în lucru noul pod de pe strada Traian care urmează să fie gata în 2017.

Vești proaste pentru trafic: încep lucrările la podul Traian

Se pregătește demolarea podului Traian. Când începe șantierul noului obiectiv

  • author photo two

    Luminiţa Silea

    Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

    Nici un comentariu

    Scrie un comentariu

    Articole similare