Închide

Cât costă un parking de cartier „verde” în Cluj

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - Ian 18, 2018 4 1156

Al treilea parking de cartier pe care Primăria Cluj vrea să-l edifice în cel mai mare cartier din oraș, Mănăștur, în zona străzii Primăverii, presupune costuri de peste 24.300 de euro / loc de parcare. Parcarea urmează să aibă două subsoluri, parter și două etaje și un total de 266 de locuri. Realizarea acestui parking a fost estimată la peste 6,4 milioane euro, potrivit studiului de fezabilitate aprobat de Consiliul Local la ședința ordinară din 17 ianuarie.

Devine deja tot mai costisitor pentru municipalitate să edifice parcări supraterane în oraș. Primăria și-a asumat să realizeze un parking pe Primăverii-Aleea Gârbău la costuri de peste 24.000 de euro per loc de parcare, acesta fiind cel mai scump parking de cartier care urma să se realizeze în Cluj-Napoca. Anul acesta, consilierii locali și-au asumat costuri de peste 24.300 de euro per loc de parcare pentru edificarea unui nou parking suprateran în zona străzii Primăverii, mai precis la nr.8.

La ședința ordinară din 17 ianuarie, Consiliul Local a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea unei parcări supraterane în zona Aleea Peana – Primăverii. Parcarea urmează să aibă două subsoluri, parter și două etaje  un total de 266 de locuri și presupune o investiție de peste 6,4 milioane euro.

Proiectul de urbanism și studiul de fezabilitate a fost realizat de K&K Studio de Proiectare unde lucrează arhitectul Szabolcs Guttmann, președintele Ordinului Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Este vorba despre un proiect de parcare pe care inițial riveranii l-au contestat, mai ales că viitoarea parcare era gândită inițial cu mai multe etaje. Locuitorii din cartierul Mănăștur unde Primăria mai are în plan să edifice parking suprateran și pe Mogoșoaia s-au plâns la ședințele de urbanism că administrația vea să edifice mamuți pentru mașini între blocuri, pe spațiile verzi și așa foarte puține în cartier. Riveranii au cerut ca parcările supraterane (Peana-Primăverii, Mogoșoaia, anunțate de municipalitate) să fie îngropate, cu terase verzi, sau chiar într-una dintre ele să se amenajeze o grădiniță. Ulterior, proiectele s-au recalibrat și s-a mai renunțat la etaje, promițându-se mult spațiu verde pe terasele viitoarelor parkinguri. Ca să-i convingă pe oameni, arhitecții care au făcut studiile de urbanism au făcut spectacol la Comisia de Urbanism și au adus ochelari 3D cu care orice nemulțumit s-a putut plimba prin viitoarea parcare. Ba mai mult, au „vopsit” parkingul în randările făcute în verde pentru a-i convinge pe oameni că parcarea chiar va fi „verde”, așa cum ei și-au dorit.

VIDEO Realitatea virtuală s-a instalat la urbanism. Ca să facă dreptate parkingurilor supraterane anunțate de Primărie în cel mai mare cartier al Clujului

Raportat la costuri și la numărul de locuri de parcare, până în prezent, cel mai mult a costat primăria realizarea unui loc de parcare în parkingul Moților (peste 9000 euro). Amenajarea unui loc de parcare în parkingul Primăverii a fost circa 8000 de euro. Celelalte locuri de parcare create în parkingurile supraterane construite de primărie pe Fabricii, Băișoara sau Mehedinți  au presupus, per loc, costuri între 3000 și 5400 de euro.

VEZI ȘI:

Cum a rămas cu blocurile pentru mașini din cel mai mare cartier al Clujului. Cazul Mogoșoaia: riveranii vor grădiniță, nu betoane și mașini

Cum a rămas cu blocurile pentru parcări din cel mai mare cartier al Clujului. Cazul Primăverii-Peana: oamenii vor copaci în loc de parcări

Revoltă la urbanism: riveranii contestă blocurile pentru mașini dorite de primărie în cel mai mare cartier al Clujului

Primăria schimbă foaia cu cel mai scump parking propus în Cluj

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

4 comentarii

  1. e scump parkingul, pentru ca sunt doua nivele subterane, costa mult instalatiile.
    insa majoritatea locuitorilor vor parkingul subterane, nu supraterane.

  2. sunt absurde aceste parkinguri. primarie le face pt ca acum cativa ani erau cerute de oameni. dar e o greseala imensa. costul nu justifica. sa puin in garaj masini de 2-3mii euro valoare in garaja de 10 ori mai scump? e absurd. si oricum la nivel de oras nu rezolva nici o problema. e mult prea locala acea rezolvare. 2-3 blocuri.
    Garajele daramate ar aduce mai multe beneficii pt mai multi clujeni la costuri mici.
    Masinile din ziua de azi nu mai ruginesc da daciile pe vremuri sa zici ca e nevoie pt ele de garaj.
    Eu am masina de 10 ani, niciodata in garaj si nici o urma de rugina pe ea.

Scrie un comentariu