Închide

Primul tronson din Centura Metropolitană care s-a scos la licitație: 20,7 milioane de euro/2,15 kilometri/bandă suplimentară între nodul N și amplasamentul Spitalului de Urgență din Florești/pasaj subteran pentru pietoni și bicicliști în zona Metro

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - ian. 27, 2023 0 649

O bandă suplimentară pe sens destinată mijloacelor de transport în comun și vehiculelor speciale de intervenție se va crea pe DN1/E60, între Cluj-Napoca (nodul N) și Florești (amplasamentul pe care se va construi Spitalul de Urgență), pe o distanță de peste 2 kilometri, în cadrul primei etapa a proiectului Centurii Metropolitane. Primăria Cluj-Napoca a scos la licitație acest tronson estimat la peste 20,7 milioane de euro, în cadrul unui contract de proiectare și execuție. Având în vedere că șantierul se va instala pe cel mai aglomerat drum din România, după cum arătau oficialii Clujul, mai aglomerat ca șoseua București-Otopeni, derularea acestuia se va realiza în așa fel încât fluxul de trafic dinspre și înspre Florești să nu fie perturbat și să se deruleze așa cum se întâmplă și în prezent, arată specialiștii.

 

“Ştim situaţia din trafic. Drumul de la Floreşti la Cluj-Napoca este cel mai aglomerat drum din România. Am început cu primul tronson al Centurii Metropolitane. A fost lansat vineri. Urmează să fie verificat. Este vorba de un tronson în care va fi lărgit drumul la 6 benzi, unde vor fi piste pentru biciclete şi benzi dedicate pentru mijloacele de transport comun. Acest drum va face mai facil şi accesul la Spitalul Regional. Rezolvăm şi accesul la Spitalul Regional. Este primul tronson de Centură lansat. Urmează ca în prima parte a anului 2023 să lansăm licitaţia şi pentru celelalte tronsoane”, a spus viceprimarul Dan Tarcea, la Napoca Live, în 26 ianuarie.

Contractul pentru tronsonul 1 din Centura Metropolitană (Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură) are o lungime de 2,15 kilometri și este estimat la peste 20,7 milioane de euro.

Lucrările se vor derula de la  km 481+500 (Nod N) la km 483+655 (SRU Floresti) cu extinderea la trei benzi pe sens, din care una cu lățimea de 3,25 metri destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale de intervenție (salvare, pompieri, poliție) și două benzi cu lățimea de 3 metri, fiecare destinate autovehiculelor pentru fiecare sens de mers.

Pe partea dreapta a drumului (directie spre Florești) s-a prevazut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu latimea de 3 metri (adiacent Limitei muzeului Apei al Companiei de Apă Someș Cluj), de la km 480+500 până la km 483+625. Întreaga partea dereptă a drumului rămâne mărginită de gardul care împrejmuiește această zonă restricție sanitară severă, atfel că  nu se vor prevedea trotuare decât în zona stațiilor de transport în comun.

Pe partea stanga a drumului (directia spre Floresti) s-a prevăzut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 până la km 482+665, iar în continuare, de la km 482+665 la km 483+655, o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50 metri. Paralel cu pista de bicicliști s-au prevăzut pe partea stângă a drumului trotoare cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 la km 482+593 și, în continuare, s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul tronsonului.

Atât trotuarele, cât și pistele de biciclete trebuie continuate în amble sensuri de proiectele complementare în sarcină Primăriei Cluj-Napoca și Primăriei Florești.

Prin proiect urmează să fie construit și un pasaj subteran de traversare a DN1/E60, pentru pietoni și bicicliști, în zona Metro (stația pentru autobuze de pe partea dreaptă de la km 482+400), pasaj prevăzut cu rampe de acces. Acesta urmează să aibă o lățime de circa 5 metri (3,5 metri pentru pista de biciclete și 1,5 metri, trotuar pentru pietoni) și o înălțime de circa 2,75 metri.

Pentru accesul la Spitalul Regional de Urgență (SRU) se va amenaja o intersecție denivelata inferioară cu sens giratoriu cu trei ramuri (asemănătoare cu cea de intrare la mall-ul Vivo), supratraversata de podul de Încrucișare de la km 483+317, cu doua benzi pe sens. Sensul giratoriu va avea lătimea caii inelare de 7 metri și raza interioară a girației de 13m.

Pe intregul tronson urmează să se realizeze și un sistem de iluminat cu telegestiune și un sistem de canalizare pluvială. De asemenea, o importanță foarte mare se va va gestionării șantierului, în așa fel încât pe perioada derulării lucrărilor, să nu se aducă deservicii traficului din și înspre Florești, mai ales că este vorba despre un segement de drum despre care oficialii din Cluj-Napoca anunțau că este cel mai aglomerat din România, mai aglomerat ca șoseaua București/Otopeni.

În afară de acest tronson din Etapa I a Centurii Metropolitane, se estimează că tot anul acesta se vor mai scoate la licitație alte două tronsoane, acest segment fiind împărțit în trei loturi din puncte de vedere al licitațiilor de proiectare și execuție.

Potrivit unei Hotărâri aprobate în 2022 de către Guvern, centura Clujului a fost împățită în două etape, autoritățile locale anunțând că există deocamdată finanațare pentru prima dintre acestea care este estimată la peste 998 de milioane de euro și a căruit traseul pornește cu lucrările din zona viitorului Spital Regional de Urgență Florești (zona Muzeului Apei) și merge până la conectarea cu centura Vâlcele-Apahida. În etapa a doua se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești și de la nodul cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești, acest lucrări fiind estimate la peste 410 milioane de euro.

Detalii: După ce Primăria și-a asumat proiectarea și execuția Centurii Metropolitane pe plan local, primarul Emil Boc anunță că la începutul lui 2023 se lansează prima licitație în cadrul proiectului

vezi și: Primarul Emil Boc: Centura metropolitană a Clujului va intra în faza de exproprieri pentru etapa 1 care va asigura conectivitatea Spitalului Regional de Urgență/ Execuția se va lotiza/împăți pe tronsoane în cadrul licitației de proiectare și execuție

sursa foto: zcj.ro/ vedere spre DN1/E60 din zona Nodul N Cluj-Napoca

Nici un comentariu

Scrie un comentariu