Închide

Primarul Emil Boc: Centura metropolitană a Clujului va intra în faza de exproprieri pentru etapa 1 care va asigura conectivitatea Spitalului Regional de Urgență/ Execuția se va lotiza/împăți pe tronsoane în cadrul licitației de proiectare și execuție

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - nov. 02, 2022 0 756

Indicatorii tehnico-economici și fazarea proiectului Centruii Metropolitane a Clujului au fost aprobați de către Guvern la finalul lunii octombrie, a atătat primarul Emil Boc la ședința ordinară a Consiliului Local din 2 noiembrie. Prima etapă a centrurii vizează un tronson din zona viitorului Spital Regional de Urgență Florești (zona Muzeului Apei – nodul 5) și merge până la conectarea cu centura Vâlcele-Apahida (nodul 18) și presupune lucrări estimate la 998.547.901 euro. În cazul acestui tronson care va asigura conectivitatea Spitalului Regional de Urgență urmează demararea procedurilor de expropriere, urmată de organizarea licitației de proiectare și execuției, cel mai probabil pe loturi, a mai precizat primarul.

 

Centura metropolitană are o lungime de 42 km, 32 de drumuri de legătură, 26 km de bretele și noduri și 35 km de piste de biciclete. Valoarea totală a lucrărilor este de 1.409.270.111 euro.
Guvernul a decretat că lucrarea se va executa în 2 etape. Prima etapă a centurii metropolitane (estimată la 998.547.901 euro) implică lucrările din zona viitorului Spital Regional de Urgență Florești (zona Muzeului Apei) și merge până la conectarea cu centura Vâlcele-Apahida. Adică, de la nodul 5 la nodul 18, după cum a spus primarul Emil Boc, plus drumurile de legătură aferente.
Primarul a prezentat consilierilor locali, pe o hartă a proiectelor de mobilitate, etapa 1 a centurii metropolitane (marcată cu alb) pentru care există asigurată finanțarea.
În etapa II se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești (nodul 1 – nodul 5) și de la nodul 18 cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești.
Valoarea lucrărilor pentru acest tronson: 410.722.210 euro.
Emil Boc a mai arătat că prima etapă a centurii urmează să rezolve probleme majore ale traficului din Cluj, pe relația cu Baciu dar și cu Floreștiul (finanțarea drumului de legătură cu Baciu, lărgirea drumului DN 1 la șase benzi pe porțiunea de ieșiere din Cluj-Napoca, realizarea unei bretele de legătură din zona Vivo, spre Spitalul Regional), dar și conectivitatea în interiorul orașul, în zonele Câmpului, Edgar Quinet, Frunzișului, Calea Turzii, Sopor sau Borhanci, asigurând și conectivitatea celuilalt spital care urmează să se construiască în oraș, Spitalul Monobloc pentru Copii.

„(…)Este mult de lucru, dar important este că suntem pe drumul corect. Urmează exproprierile pentru prima etapă, la care a început deja să se lucreze. După aceasta urmează să se demareze licitașia de proiectare și execuție, împărțită în mai multe tronsoane”, a mai spus primarul Emil Boc.

El a mai informat că detaliile se vor stabili după discuțiile cu Guvernul și Compania Națională de Administare a Infrastructurii Rutiere.

Ce implică fazarea proiectului centrurii, potrivit Hotărârii de Guvern aprobate la finalul lunii octombrie: 

  • Pentru prima etapă este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură.

Ȋn cadrul  Fazei I  se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.

  • Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.

Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.

Ȋn cadrul studiului de trafic elaborat se estimează că volumele de trafic ce pot fi  atrase vor avea intensitatea medie zilnică anuală (MZA) de aproximativ 22.230 vehicule fizice – trafic foarte intens, ceea ce din punct de vedere funcțional încadrează drumul în clasa tehnică II, cu câte doua benzi pe sens.

Finanţarea obiectivului de investiţii se va realiza din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Operațional Trasport (POT) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu