Primăria și-a ales firma care să facă studiile pentru metrou și tren metropolitan. Cea care i-a plimbat pe oamenii din Primărie la metroul din București
ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - oct. 29, 2019 0 1829

Denumire ofertant
|
Oferta
financiară
(lei fără TVA)
|
Punctaj
componenta
tehnică
|
Punctaj
componenta
financiară
|
Punctaj
total
obținut
|
ASOCIEREA SWS
ENGINEERING
SPA-SYSTRA-METRANS
ENGINEERING SRL
|
30.186.000,00
|
60 puncte
|
38,94
puncte
|
98,94
puncte
|
- Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – METRANS Engineering SRL (România)
- Asocierea Explan SRL (România) – DR. SAUER and PARTENERS (UK)
- Asocierea METROUL SA (România) – PADECO CO., LTD ( Japonia)
- Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (România) – 3TI PROGETTI ITALIA- INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A.(Italia)
- EGIS RAIL SA (Franța)
Firmele participante la această licitație sunt deja clienți ai Primăriei din Cluj, mai vechi și mai noi, care se bat pentru o felie de finanțare, fiind asociate cu giganți de la nivel internațional.
Mai mult, câștigătorul anunțat de Primărie a avut și un contract de consultanță de 100.000 de lei încheiat cu Primăria din Cluj pentru realizarea documentației de licitație.
(sursa: primariaclujnapoca.ro)
De fapt, „interesul internațional și mare” fluturat de primarul Emil Boc în această vară într-o conferință de presă s-a învârtit în jurul acelorași firme conectate la banul public și la Primăria din Cluj.
Firma câștigătoare a fost înființată cu numai trei luni înainte de a fi contactată de Primăria din Cluj pentru a face caietul de sarcini pentru licitația de contractare a studiilor de pre și fezabilitate pentru metrou. Metrans Engineering SRL îi aparține lui Radu-Gabriel Dumitru, după cum a scris gazetadecluj.ro, firmă care a încasat în septembrie 2018 suma de 100.000 de lei, fără TVA, pentru a face caietul de sarcini la licitația la care participă.
Contractul derulat deja cu Primăria Cluj de Metrans Engineering prevedea: „consultanță pentru elaborarea sau asistență la elaborarea de documentații de atribuire inclusiv caiete de sarcini cu termeni de referință, pentru selectarea unor servicii de proiectare și consultanță tehnică de întocmire a documentațiilor tehnico-economice faza SPF studiu de prefezabilitate sau SF studiu de fezabilitate, pentru obiectivul de investiții CONSTRUIRE METROU ÎN MUN. CLUJ-NAPOCA. Serviciile includ și asistență de specialitate pe timpul evaluării ofertelor tehnico-economice, până la desemnarea câștigătorului”.
Radu Gabriel Dumitru, cel care o administrează această firmă, este și manager de proiecte la societatea Metroul SA, o ”căpușă” a companiei de stat Metrorex, care administrează metroul din București. Spre sfârșitul anului trecut el a organizat o vizită de lucru în cadrul căreia Gheorghe Șurubaru (city-managerul municipiului Cluj Napoca), Virgil Poruțiu, director tehnic și Liana Henț, șef serviciu investiții, la Primăria Cluj Napoca, au fost plimbați prin subteranele metroului bucureștean, pentru a vedea cum funcționează trenul subteran. Totul într-o vizită de o zi și 2.160 lei, fără diurnă, din banii Primăriei Cluj-Napoca, după cum mai semnalează aceeași publicație.
(șefa de la Investiții Liana Henț, managerul Gheroghe Șurubaru și directorul tehnic Virgil Poruțiu în vizita la București, sursa foto, gazetadecluj.ro)