Închide

Primăria și-a ales firma care să facă studiile pentru metrou și tren metropolitan. Cea care i-a plimbat pe oamenii din Primărie la metroul din București

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - oct. 29, 2019 0 990

Final așteptat pentru licitația Primăriei ce vizează  studiile de prefezabilitate și fezabilitate, privind introducerea metroului și trenului metropilitan în oraș. Dintre asocierile de firme care au intrat în competiție (despre care primarul Boc a spus că a generat mare interes internațional), adică aceleași care sunt deja conectate la bugetul Primăriei Clujului, a câștigat contractul chiar autoarea caietului de sarcini pentru această procedură de licitație, „serviciu” pentru care a încasat deja 100.000 de lei de la Primăria lui Boc. Este vorba despre Metrans Engineering SRL, al cărei administrator i-a plimbat anul trecut pe oamenii lui Boc – respectiv pe Gheorghe Șurubaru, Virgil Poruțiu și Liana Henț – pe la București pentru a fi siguri că va obține contactul cu metroul, după cum s-a mai relatat în presa locală.
Primăria a anunțat în 29 octombrie că Metrans Engineering în asociere cu SWS Engineering Spa (Italia și cu Systra (Franța) a câștigat licitația și va face studiile pentru introducerea în Cluj a trenului metropolitan și a metroului cu un preț de 30, 1 milioane lei, fără TVA. 
 
Denumire ofertant  
Oferta 
financiară  
(lei fără TVA) 
 
Punctaj 
componenta 
tehnică 
Punctaj 
componenta 
financiară 
Punctaj 
total 
obținut 
ASOCIEREA SWS 
ENGINEERING 
SPA-SYSTRA-METRANS 
ENGINEERING SRL 
30.186.000,00 
 
60 puncte 
38,94 
puncte 
98,94 
puncte 
(punctaj și ofertă preț câștigător, sursa primariaclujnapoca.ro)
 
Experiența similară a fost demonstrată de către ofertantul câștigător prin următoarele contracte semnificative  prezentate de asociatul Sysrea adică proiectarea preliminară – studii de fezabilitate pentru linia de metrou 3 din Touluse cu lungime de 28 km, studiu de fezabilitate pentru sistemul rețelei de metrou din Tel Aviv care presupune 3 linii automate de 140 km” , au informat reprezentanții Biroului Mass media al Primăriei. Aceștia au mai transmis că două din cele 5 firme participante la procedură, adică Egis Rail și asocierea Expan -Dr. Sauer and Parteners UK au fost excluse de la procedură deoarece nu îndeplineau condițiile de calificare solicitate în documentația de atribuire. 
La licitația de 1 milion de euro (46.440.000 lei fără TVA) lansată de Primăria din Cluj pentru studiile de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului și evaluare strategică pentru tren metropolitan pe ruta Gilău- Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida (etapa 1) și magistrala de metrou, plus legătură între tren și metrou cu toate studiile aferente au depus oferte cinci asocieri de firme. Este vorba despre:
  1. Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – METRANS Engineering SRL (România)
  2.   Asocierea Explan SRL (România) – DR. SAUER and PARTENERS (UK)
  3. Asocierea METROUL SA (România) – PADECO CO., LTD ( Japonia)
  4. Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (România) – 3TI PROGETTI ITALIA- INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A.(Italia)
  5. EGIS RAIL SA (Franța)

Firmele participante la această licitație sunt deja clienți ai Primăriei din Cluj, mai vechi și mai noi, care se bat pentru o felie de finanțare, fiind asociate cu giganți de la nivel internațional.

Mai mult, câștigătorul anunțat de Primărie a avut și un contract de consultanță de 100.000 de lei încheiat cu Primăria din Cluj pentru realizarea documentației de licitație.

(sursa: primariaclujnapoca.ro)

De fapt, „interesul internațional și mare” fluturat de primarul Emil Boc în această vară într-o conferință de presă s-a învârtit în jurul acelorași firme conectate la banul public și la Primăria din Cluj.

Firma câștigătoare a fost înființată cu numai trei luni înainte de a fi contactată de Primăria din Cluj pentru a face caietul de sarcini pentru licitația de contractare a studiilor de pre și fezabilitate pentru metrou. Metrans Engineering SRL  îi aparține lui Radu-Gabriel Dumitru, după cum a scris gazetadecluj.ro, firmă care a încasat în septembrie 2018 suma de 100.000 de lei, fără TVA, pentru a face caietul de sarcini la licitația la care participă.

Contractul derulat deja cu Primăria Cluj de Metrans Engineering prevedea: „consultanță pentru elaborarea sau asistență la elaborarea de documentații de atribuire inclusiv caiete de sarcini cu termeni de referință, pentru selectarea unor servicii de proiectare și consultanță tehnică de întocmire a documentațiilor tehnico-economice faza SPF studiu de prefezabilitate sau SF studiu de fezabilitate, pentru obiectivul de investiții CONSTRUIRE METROU ÎN MUN. CLUJ-NAPOCA. Serviciile includ și asistență de specialitate pe timpul evaluării ofertelor tehnico-economice, până la desemnarea câștigătorului”.

Radu Gabriel Dumitru, cel care o administrează această firmă, este și manager de proiecte la societatea Metroul SA, o ”căpușă” a companiei de stat Metrorex, care administrează metroul din București. Spre sfârșitul anului trecut el a organizat o vizită de lucru în cadrul căreia Gheorghe Șurubaru (city-managerul municipiului Cluj Napoca), Virgil Poruțiu, director tehnic și Liana Henț, șef serviciu investiții, la Primăria Cluj Napoca, au fost plimbați prin subteranele metroului bucureștean, pentru a vedea cum funcționează trenul subteran. Totul într-o vizită de o zi și 2.160 lei, fără diurnă, din banii Primăriei Cluj-Napoca, după cum mai semnalează aceeași publicație.

(șefa de la Investiții Liana Henț, managerul Gheroghe Șurubaru și directorul tehnic Virgil Poruțiu în vizita la București, sursa foto, gazetadecluj.ro)

Metroul SA a participat, de asemenea, la licitația Primăriei în asociere cu Padeco Co LTD Japonia. Firma are contracte de consultanță de sute de milioane de lei cu Regia publică Metrorex, cea care operează metroul din București. Metroul SA ar fi conectată la Gheorghe Udriște, lider PNL. A lucrat și cu Systra  Franța pe contracte de milioane de lei încasați de la Metrorex.
Eurocerad Internațional, Explan sau Egis sunt companii care sunt conectate deja la Primăria din Cluj. Detalii aici:
Specialiștii clujeni consultați de Actual de Cluj susțin că documentația de licitație pentru metrou este așa de „deștept” făcută pentru că va ajuta Primăria să „economisească” banii fiind în măsură să prezinte după fix 5 luni (faza de prefezabilitate) de la derularea contractului, dacă proiectul metroului va intra sau nu în faza de studiu de fezabilitate. Mai precis, câștigătorii vor putea oferi un răspuns ferm dacă proiectul metroului se poate sau nu se poate realiza la Cluj, dacă are sau nu are rost ca Primăria să parcurgă etapele realizării acestui obiectiv. Această fază de prefezabilitate – de cinci luni – reprezintă aproximativ 10% din valoarea contractului angajat în licitație – potrivit specialiștilor consultați de Actual.
Termenele de contract:
  • author photo two

    Luminiţa Silea

    Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

    Nici un comentariu

    Scrie un comentariu