Autoritatea pentru Reformă Feroviară ARF informează azi că de ieir până mâine echipele de proiect pentru ramele electrice regionale și interregionale ale autorității se află în Polonia, la fabrica PESA, de la Bydgoszcz, pentru a verifica stadiul productiei celor 82 trenuri contractate de la producătorul polonez, în decembrie 2023 și ianuarie 2024, dintre care o parte ar urma să circule și la Cluj.
PESA a programat pentru sfârșitul semestrului I 2025 aducerea primului tren în România, pentru efectuare testărilor, în vederea obținerii autorizării de circulatie. Astfel, trenurile vor fi predate spre explotarea în serviciul public al României celor șase operatori care au încheiat contract de servicii publice pe zece ani, după o metodologie care a ținut cont de cota de piață a fiecăruia. Banii pentru cele 62 de rame electrice regionale vin prin Fondul pentru Modernizare (FM), iar în cazul celor 20 de rame electrice interregionale finanțarea se face prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Contractul este împărţită pe trei loturi, şi anume:
Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Sud – Adjud, Iaşi – Paşcani – Suceava, Bacău – Paşcani;
Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin – Cluj – Bistriţa;
Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – Braşov, Bucureşti Nord – Roşiori, Bucureşti Nord – Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa – Feteşti.
Citește și: