Închide

ARF: Pesa, producătorul polonez de rame electrice care a adus și primele ”tramvaie mov” în Cluj-Napoca, e câștigătorul loturilor de miliarde de lei pentru zeci de rame electrice, o parte circulă din Cluj

Economie by Actual de Cluj - oct. 30, 2023 0 239

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a desemnat câștigătorul licitației pentru achiziția a 62 de rame electrice regionale (RE-R) –  primele trei loturi, e vorba de compania Pesa din Polonia, aceeași care a asigurat și primele ”tramvaie mov” în Cluj-Napoca.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează azi că a desemnat societatea societatea Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA)-, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 62 de rame electrice regionale (RE-R) – loturile 1, 2 și 3.
După finalizarea evaluării propunerilor tehnice, financiare, precum și a documentelor de eligibilitate ale celor doi producători de material rulant care au depus oferte și primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației pentru achiziția materialului rulant nou destinat transportului regional de scurt parcurs pentru cele trei loturi prin desemnarea Pesa. Finanțarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Transport (PT) 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat. ”În continuare, menționăm că perioada de mentenanță și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri.
Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional”, arată ARF.
Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3,2 și 4,15 miliarde de lei fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:
• Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;
• Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj-Napoca – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;
• Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA.
Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit.
Ramele achiziționate sunt puse la dispoziția operatorilor de transport feroviar de călători. La expirarea contractului de servicii publice (CSP) 2022-2032, trenurile vor trece în operarea următorului câștigător al contractului.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu