Închide

Este disponibil noul serviciu de telefonie destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor: 119

ActualitateAdministrațieSocial by Actual de Cluj - ian. 05, 2022 0 335

Începând de miercuri, 5 ianuarie, noul serviciu de telefonie, unic la nivel național, destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor, este disponibil în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC).

Prin apelarea numărului unic 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, vor putea fi raportate toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copiilor, inclusiv bullying, respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.

Numărul 119 funcționează în regim de permanență, fiind disponibil continuu, 24/24h, 7 zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale. Apelurile efectuate sunt gratuite, ele urmând a fi înregistrate și păstrate pentru o perioadă de 6 luni. De asemenea, toate apelurile vor fi identificabile din punct de vedere geografic.

La nivelul județului Cluj dispeceratul acestui serviciu telefonic funcționează în cadrul DGASPC, instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj, fiind deservit de personal instruit, care urmează proceduri de lucru standardizate la nivel național. De asemenea, echipamentele tehnice deja instalate de către Serviciul de Telecomunicații Speciale permit preluarea tuturor apelurilor, în ordinea apelării, cu sistem de așteptare și înregistrare a numerelor de telefon, astfel încât apelanții pot fi re-sunați dacă apelul nu a putut fi preluat sau dacă e nevoie de informații suplimentare.

DGASPC Cluj dispune și de o echipă mobilă care poate interveni în teren pentru verificarea sesizărilor înregistrate.

Sursa foto: DGASPC Cluj

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu