Închide

Drumurile noastre toate. Cum s-a cerut să se construiască în Dâmbul Rotund, între străzi de 4 metri cu sens unic

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mai 24, 2020 0 510

Mai multe proiecte de locuințe cuplate de pe parcele situate pe o alee neasfaltată din cartierul Dâmbul Rotund, cu acces de pe străzile Cocorilor și Doinei au fost condiționate la comisia de urbanism. O casă pe parcelă sau câte două cuplate cum s-au promovat proiectele dacă se va face drumul la profil de 9 metri. Degeaba investitorii au încercat să se târguiască cu primarul Emil Boc, acesta a fost de neînduplecat. Beneficiarii s-au plâns că Primăria cere drumuri asfaltate înainte de realizarea branșamentelor, însă arhitecții din comisie au arătat că stratul de uzură poate fi realizat și din alte materiale. 10 drumuri din oraș au fost realizate la strat de uzură înainte de construcția locuințelor, a anunțat viceprimarul Dan Tarcea.

Un număr de 8 Planuri Urbanistice de Detaliu pentru amenjarea unor locuințe cuplate pe parcele de pe strada Doinei la nr. 41, respectiv la nr.45 au fost discutate la ultima ședință de urbanism on line a comisiei Primăriei din 22 mai. Câte 8 case cuplate de beneficiar, Dezimo Clu și Napoca Regal.

Fiind primele proiecte discutate în ședința comisiei, primarul Emil Boc a cerut arhitectului șef să fie operativ și să sintetizeze ceea ce se poate autoriza în respectiva zonă din cartierul Dâmbul Rotund, având în vedere starea drumurilor de acees și ceea ce există deja construit. „Am făcut o analiză a mediului locuit și am constatat că există locuințe colective pe parcele mai mari, de 800 de mp, iar deja densitatea construirii din această zonă ne duce cu gândul că două locuințe pe parcelă sunt prea multe în condițiile în care parcelele au 500-600 mp sau sunt și mai mici. Toate casele propuse totalizează 32 de mașini iar din punctul de vedere al descărcării traficului drumurile nu fac față”, a sintetizat arhitectul șef al orașului. El a mai recomandat reconfigurarea aleii de acces prin regândirea curbei de 90 de grade de pe planșe care nu este conformă pentru a realiza o circulație optimă pe aleea de acces la viitoarele locuințe, dar și comasarea cărților funciare pentru aleea de acces. „Sunt două cadastrale pentru drum. Ar trebui comasate și să rezulte o singură carte funciară în care aleea de acces să fie reglementată ca drum”, a spus Pop.

Arhitectul Adrian Iancu a opinat că în cazul primelor PUD-uri, cele de la nr. 41 ar merge locuințe cuplate, dar că în cazul următoarelor, unde parcelele sunt mult mai mici, se pretează doar o singură casă pe parcelă. „Există chiar 3 cadstrale pe drum acum”, a semnalat Iancu.

În discuție a intervenit și beneficiarul, Cristian Olinca, care a arătat că s-a cedat teren pentru regularizarea drumurilor, casele având front și la strada Cororilor și la strada Doinei, dar și că i se pare nejustificat ca Primăria să ceară asfalt pe aleea de acces înainte de autorizare în condițiile în care autorizațiile pentru branșamente se vor da ulterior autorizației de construire, după cum există o convenție a municipalității cu rețeliștii iar apoi va fi nevoit să spargă drumul pentru realizarea lor.

Arhitectul Mihai Racu din comisie a ținut să spună că ar putea ca asfaltul să fie o condiție la recepție. Primarul Emil Boc a intervenit și l-a pus la punct spunându-i că, dacă are alte opinii și preocupări decât cele convenite, să își caute alt loc de muncă în comisia de salubritate și să renunțe la cea de urbanism. Mentorul său, arhitectul Iancu, a încercat să îl scoată și a spus că, la o ședință precedentă, a avut idei bune când a spus că stratul de uzură nu trebuie neapărat să fie din asfalt și că există și alte soluții tehnice de amenajare.

„Nu e punct de vedere ceea ce cerem, e condiția din abecedarul urbanistic. Trebuie să ai utilități. Nu vă cerem ceva ce nu e în lege. Ci ceva care să fie corect pentru tot orașul acesta. E de bun simț să realizați infrastructura, ca acest drum să nu fie prăfuit”, a spus primarul Boc.

Viceprimarul Dan Tarcea a semnalat că există cel puțin 10 drumuri realizate în oraș la strat de uzură și cu branașmente, anterior emiterii autorizațiilor de construire.

Nu vă cerem drum de 9 metri acolo, dar să limităm aglomerația și să nu distrugem profilul zonei. Nu trebuie să vă încăpățânați. Dacă vreți să construiți mai mult, faceți drum de 9 metri. Cumpărați teren și lărgiți drumul sau faceți case izolate. Să ne comunicați opțiunea dumneavoastră”, a mai cerut primarul, după ce beneficiarul primelor patru PUD-uri a insistat să construiască în condițiile inițiale, câte două case cuplate pe fiecare parcelă.

Proiectantul celorlalte 4 PUD-uri, Claudiu Suciu a semnalat că, chiar dacă se va lărgi aleea de acces la noile case propuse la 9 metri, străzile din zonă au patru metri și sunt cu sensuri unice, așa că măsura ar fi exagerată.

Comisia de urbanism a fost de neînduplecat. Câte o casă pe parcelă, sau mai multe, dacă se fac drumuri de 9 metri

 

 

  • author photo two

    Luminiţa Silea

    Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

    Nici un comentariu

    Scrie un comentariu

    Articole similare