Închide

Despre SEO și despre oameni

ActualitateITSocial by Actual de Cluj - oct. 05, 2021 0 127

Lumea întreagă se află sub o vrajă. Iar această vrajă este minunată, pentru că acum putem să avem, în sfârșit, tot ce ne-am putut dori vreodată. Dar… nimeni nu cunoaște prețul pe care l-am plătit. Ce se va întâmpla pe termen lung? Cum se spune, ar trebui să ne bucurăm de fiecare clipă, până ce vom afla. Așa că… haideți să facem fiecare moment să conteze aducând în discuție marketing-ul digital, ,,virusul” care ne-a infectat pe toți. Vă vom explica ce presupune acest lucru și, mai presus de toate, vom discuta despre ,,tulpina” cea mai periculoasă, SEO. Iar noi o numim așa pentru că, dacă pe Facebook putem să diferențiem deseori între reclame și postările care ne interesează cu adevărat, pe Google, utilizatorilor le este aproape necunoscut acest lucru.

Introducere în conceptul de SEO

În primul rând, SEO (search engine optimization/ optimizarea pentru motoarele de căutare) este acel proces prin care faci un site să urce pe motoarele de căutare. Destul de evident, nu? Altfel spus, specialiștii SEO fac acele tipuri de website-uri perfecte, pe care algoritmul de la Google le aduce între primele rezultate, fără a sta pe gânduri. Dar este și un proces complicat, care durează, îți mănâncă viața și liniștea interioară. Mai mult, rezultatele nu se văd imediat. Iar primii factori (oficiali sau nu) sunt vechimea site-ului (într-o oarecare măsură), dar și competiția.

În legătură cu cel din urmă aspect, este destul de clar faptul că într-un domeniu unde sunt 2-3 furnizori este mult mai ușor de ajuns la clienți, decât într-un domeniu unde sunt 1000. Spre exemplu, sunt puține instituții care organizează cursuri de limbă japoneză în Cluj, iar lor nu le este atât de greu să se claseze pe prima pagină pentru rezultatele locale. La polul opus, un site din domeniul pariurilor online va avea mult mai mult de lucrat la tehnica sa de SEO pentru a atrage clienți. Competiția în acest domeniu este foarte mare, indiferent de țară.

Vestea bună pentru specialiștii SEO este că ei vor avea mereu de lucru. Pe de altă parte, clienții pe care îi au sunt, de obicei, nerăbdători, majoritatea dintre ei dorind rezultate foarte rapide. Iar SEO nu este PPC.

Deci de ce SEO este atât de important?

Simplu spus, este important pentru că este un mod elegant de a câștiga popularitate și vizibilitate. Când utilizatorii dau scroll pe Instagram, de exemplu, ei vor să vadă postările prietenilor sau lucruri de care ei sunt interesați (câini drăguți, memeuri, etc). De obicei, dacă nu sunt marketeri, nu prea vor să vadă ad-uri sau să cumpere ceva. În schimb, când cineva intră pe Google, ei vor să se informeze cu privire la un anumit subiect și/ sau să cumpere ceva. Exact de aceea am spus că este un mod elegant de a vinde. Lași utilizatorul să te caute pe tine, nu vii la ușa lui cu produsul, nu îl suni insistent să îți cumpere ceva, în alte cuvinte, nu îl agasezi tu, ci el pe tine.

În al doilea rând, deși SEO nu înseamnă numai Google, majoritatea utilizatorilor folosesc acest motor de căutare, miliarde de căutări având loc zilnic aici. De altfel, cel mai căutat cuvânt cheie de pe Bing este Google. Iar tu vrei să apari în fața atâtor potențiali clienți, nu ? Deci, prin SEO, tu apari în fața oamenilor potriviți, în fața audienței pe care o dorești.

Iar al treilea motiv pentru care acest tip de marketing online este atât de important este și faptul că tu nu plătești pentru a apărea acolo. De fapt, mai corect spus, nu plătești la Google, spre deosebire de PPC. Doar plătești comisionul/ tariful agenției care face asta pentru tine (toate costurile incluse). Deci da, zvonurile sunt adevărate: nu plătești nimic la corporația Google pentru că tu apari acolo. Tot de ceea ai nevoie este un site. Și procesul poate începe.

Concluzie

Deci SEO este o parte majoră a vieții cotidiene de până acum, iar nimeni nu și-ar putea imagina vreodată faptul că ranking-urile organice, tocmai cele care dau atâtea încredere, ar dispărea. De altfel, majoritatea utilizatorilor dau click pe aceste rezultate, ignorând, de cele mai multe ori, pe cele plătite. Dacă nu ai un buget pentru a apela la o agenție de marketing/ SEO, poți să cauți chiar tu și să experimentezi acest tip de marketing online.

P.S. Începe cu google.com.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu