Închide

Benzile dedicate transportului în comun răstoarnă regulile de circulație în centru, dacă testele de trafic ies favorabil

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - ian. 24, 2017 0 997

Proiectul pilot al benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun – implementat anul trecut pe o mică porțiune din Piața Cipariu – spre Calea Dorobanților – pe care primăria vrea să-l extindă pe axa est -vest, din Mărăști, zona bisericii Sf Petru până la intersecția cu strada Coșbuc – va aduce cu sine nu doar desființarea multor locuri de parcare, dar și reconfigurări ale circulației pe artere din centrul Clujului. Strada Moților nu va mai fi o alternativă pentru traficul rutier spre centrul orașului, fiind propus sens unic spre direcția Mănăștur, iar alternativa spre centru va fi, pe lângă artera Clinicilor, strada Cardinal Iuliu Hossu pe care se propune instituirea unui sens unic spre oraș.

 

Deja, ca să funcționeze primul segmențel (300 metri) de bandă dedicată pentru mijloacele de transport în comun amenajată între Piața Ștefan Cel Mare – Traian Moșoiu și Calea Dorobanților s-au desființat locurile de parcare de pe latura cu Piața Ștefan Cel Mare.

Anul acesta această mini-bandă se va extinde până la intersecți cu B-dul 21 Decembrie 1989 și va aduce, la fel, desființare locurilor de parcare de pe latura cu Piața Avram Iancu. Primarul Emil Boc a anunțat încă de anul trecut că această măsură areavizul Comisiei de Circulație, la fel ca și desființarea parcărilor pe axa est-vest, amenajate de B-dul 21 Decembrie 1989.

img_6610

sursa: primaria Cluj-Napoca

 

sursa: primaria Cluj-Napoca

sursa: primaria Cluj-Napoca

Tot anul acesta, primăria vrea efectiv să extindă sistemul de benzi dedicate pe axa est-vest, din Mărăști (zona bisericii Sf Petru – până aproape de intrarea în cartierul Mănăștur, la intersecția dintre Moților și G. Coșbuc. Concomitent cu reconfigurarea parcărilor pe străzi adiacente sau cu instituirea de sensuri unice, după cum a explicat viceprimarul Dan Tarcea.

În octombrie 2016 s-au făcut măsurători și marcaje în teren pentru amenajarea benzilor dedicate pe porțiunea de pe B-dul 21 Decembrie 1989 situată între intersecția cu artera Cuza Vodă și intersecția cu Regele Ferdinand. Numai că propunerea dorită de primărie implica, contrar practicilor europene, diminuarea trotuarelor pentru pietoni motiv pentru care a fost criticată de societatea civilă și nu a fost avizată de Comisia de Monumente.

Nou scandal la Cluj. Primăria acuzată că “fură” de la pietoni ca să facă transport public performant

Administrația, “penalizată” după ce a vrut să ia de la pietoni pentru benzile dedicate transportului public

Ca alternativă, primăria a anunțat că nu va mai umbla la trotuare și că se testează o soluție în care benzile dedicate să fie amenajate pe carosabilul existent, la bordură. Cu mențiunea că încă se analizează dacă se va interzice sau nu virajul la dreapta de pe B-dul 21 Decembrie spre Regele Ferdinand.

Cer este că, o altă propunerea vizează ca pe Moților să nu se mai circule cu mașina, spre oraș, amenajarea benzilor dedicate implicând instituirea sensului unic dinspre oraș, spre direcția Mănăștur.

„O bandă, pe sectorul Memorandumului-Moților va fi pentru mijloacele de transport în comun și două pentru circulația rutieră, dinspre oraș. Spre oraș va fi doar o bandă pentru transportul în comun. Așa e propunerea avizată și pentru B-dul 21 Decembrie 1989. Normal că vor fi reconfigurate și locurile de parcare. Ca alternativă spre oraș rămâne pentru traficul rutier strada Clinicilor și există propunerea ca si artera Cardinal Iuliu Hossu să preia traficul spre oraș și să fie cu sens unic. La fel și pe aceste străzi trebuie reconfigurate locurile de parcare”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea.

O altă propunere pentru ca aceste benzi să funcționeze implică reconfigurarea locurilor de parcare de pe Emil Isac, având în vedere că și această arteră va fi o alternativă pentru traficul auto spre centru, dinspre Splaiul Idependenței.

Potrivit oficialului, noile măsuri pentru traficul din centru vor fi testate la nivelul Universității Tehnice din Cluj-Napoca și, dacă se dovedesc funcționale, atunci administrația locală va trece la treabă și va extinde benzile dedicate, așa cum a anunțat.

„Noi aici în Cluj nu aveam altă soluție pentru decongestionarea traficului decât să modernizăm maxim-maxim transportul în comun și să descurajăm parcările în centrul orașului prin majorarea taxelor și eliminarea abonamentelor. Acest lucru l-am și făcut. Metrou nu putem face pentru că n-avem nimim 500.000 de locuitori și, în plus, costă și foarte mult și nu ne permitem. Pentru transportul în comun ne-am propus cât mai multe benzi dedicate ca, atunci când stai în mașină în trafic, să vezi că autobuzul trece pe lângă tine și e mai eficient. Numai așa, cu aceste benzi,  creștem viteza de rulare și vom convingem oamenii să utilizeze autobuzele sau troleibuzele în detrimentrul mașinilor personale”, a mai spus oficialul.

“Revoluția” pentru descongestionarea traficului începe în 2017. Cum a fost la dezbaterea privind majorarea taxelor de parcare în centrul Clujului

Patru noi sensuri giratorii și o premieră pentru circulația din Cluj

 

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare