Închide

A fost deschisă licitația pentru loturile 3 și 4, ultimele, din contractul de reabilitare a căii ferate dintre Cluj-Napoca și Oradea, ieri

Economie by Actual de Cluj - ian. 07, 2022 0 166

A fost deschisă licitația pentru loturile 3 și 4, ultimele, din contractul de reabilitare a căii ferate dintre Cluj-Napoca și Oradea, ieri.

E vorba de tronsoanele Poieni – Aleșd și Aleșd – frontiera cu Ungaria, după ce în urmă cu câteva zile a fost deschisă licitația pentru primele două tronsoane ale căii ferate Cluj-Napoca – frontieră, cele dintre Cluj-Napoca și Aghireș, respectiv Aghireș – Poieni. Obiectivul este creșterea vitezei de circulație a trenurilor pe acest tronson la 160 de kilometri pe oră, pentru trenurile de călători, și 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Contractele de proiectare și execuție pentru aceste două tronsoane, 3 și 4, este de 4,5 miliarde de lei fără TVA, adică peste un miliard de euro. 2,1 miliarde pentru lotul 3, respectiv 2,4 miliarde pentru tronsonul 4, fără TVA. Banii vin din fonduri europene nerambursabile, prin Planul Național de Redresareși Reziliență (PNRR),componenta 4 – Transport sustenabil.  ”Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Poieni – Aleșd(lotul 3) și Aleșd – Frontieră (lotul 4), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar”, arată CFR SA.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, dintre care șase luni pentru proiectare, 36 de luni pentru execuție și 60 de luni pentru garanția lucrărilor. Ofertele se primesc până în 21 februarie.

Amintim, pentru primele două secțiuni, și anume Cluj Napoca – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2), a căror valoarea financiară totală estimată este de aproape trei miliarde de lei fără TVA, deschiderea ofertelor e programată pentru 14 februarie.

Citește și:

Trei miliarde de lei fără TVA pentru primele două tronsoane din modernizarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea, ambele în Cluj

Nici un comentariu

Scrie un comentariu