Trei miliarde de lei fără TVA pentru primele două tronsoane din modernizarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea, ambele în Cluj
Economie by Actual de Cluj - ian. 05, 2022 0 266
Costurile pentru electrificarea primelor două sectoare din tronsonul de cale ferată dintre Cluj-Napoca și Oradea sunt estimate să coste trei miliarde de lei fără TVA, anunță CFR SA, care a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe primele două secțiuni ale acestui tronson, Cluj-Napoca – Aghireș și Aghireș – Poieni, ambele în județul Cluj.
Astfel, după cum precizează compania, valoarea totală estimată a contractelor este de 2.978.055.955,73 de lei, lei fără TVA, dintre care 1,5 miliarde fără TVA pentru lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș, respectiv 1,4 milioane de lei, fără TVA, pentru al doilea tronson, dintre Aghireș și Poieni. Banii sunt asigurați din surse nerambursabile, prin Planul Național de Redresareși Reziliență (PNRR),componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar. ”Obiectivul general al celor două contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor– Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate”, arată CFR SA. Totodată, sunt de așteptat creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson, modernizarea stațiilor inclusiv haltele de mișcare, modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, modernizarea podurilor și podețelor, instalarea de facilitățile pentru persoanele cu dizabilități, montarea de panouri fonoabsorbante sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot și altele. ”Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Cluj – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar”, arată azi CFR SA.
Durata de implementare este de șase luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de cel puțin 60 de luni. Ofertele pot fi depuse până în 14 februarie, când se deschid.
Citește și: