Închide

S-a deschis oficial licitația pentru atribuirea lucrărilor de electrificare a liniei ferate Cluj Napoca – Episcopia Bihor

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - ian. 04, 2022 0 250

Primele două loturi ale liniei de tren Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor sunt, oficial, în procedura de licitație pentru modernizare și electrificare, după ce ANAP a validat documentația iar Sistemul Electronic de Achiziții Publice a publicat oficial anunțul pentru această investiție, care va fi finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, a anunțat la rândul său că lucrările sunt evaluate la aproximatic 2 miliarde de euro, penru primele două tronsoane, acest proiect fiind practic al doilea cel mai semnificativ proiect de infrastrctură feroviară finanțat prin PNRR.

Trebuie precizat că primele două loturi ale legăturii feroviare dintre Cluj și Oradea sunt pe teritoriul administrativ al județului Cluj:

  • Cluj Napoca – Aghireș
  • Aghireș – Poieni

Celelalte două tronsoane, Poieni – Aleșd și Aleșd – Frontieră Ungaria, vor fi scoase la licitație în prima parte a anului viitor.

În total, proiectul linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are o lungime de 166,216 km, fiind cuprinsă între km 500 + 608 (semnal Cap X, Stația CF Cluj-Napoca) şi km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor şi km 7+100 = Frontiera Ungară).

Valoarea totală estimată a proiectului este de 9,49 miliarde lei (aproximativ 1,98 miliarde euro), investiția urmând să se deruleze pe parcursul a patru ani din fonduri nerambursabile (fiind prevăzută inclusiv în PNRR) și de la bugetul de stat.

Proiectul de electrificare a magistralei prevede modernizarea liniilor, electrificarea traseului și reabilitarea mai multor stații. Obiectivul, despre care politicienii au vorbit adesea în ultimele două decenii, motiv pentru care a și fost privit cu scepticism de-a lungul timpului, a fost inclus în Master Planul General de Transporturi al României în 2016.

Potrivit economeda.ro, de acest proiect este legată, de asemenea, realizarea la Oradea a unui terminal intermodal rutier-feroviar, în zona dintre Șoseaua Borșului și gara Episcopia Bihor.

Sursa foto: clubferoviar.ro

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare