Închide

Rutele care au început să concureze cu cel mai aglomerat drum din Cluj

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - Nov 20, 2017 0 4017

Un record de trafic în România a fost înregistrat potrivit Primăriei Cluj la intrarea în oraș dinspre comuna Florești, 74.000 de mașini într-o zi. Traficul dinspre această localitate spre Cluj-Napoca afectează și unul dintre cele mai frumoase cartiere din oraș, Grigorescu, care este blocat la anumite ore de vârf, după ce administrația locală din Florești a pus în circulație un drum nordic de ocolire.

Participanți la trafic sesizează că și o altă zonă care face legătură între orașul nou și orașul vechi este la fel de sufocată de trafic. Pe artera Constantin Brâncuși din cartierul Gheorgheni se circulă deja de luni bune bară la bară dimineața sau seara.

20 noiembrie, puțin pete ora 07:00. Pe strada Constantin Brâncuși se circulă, spre centru, în coloană. “Str. C. Brâncuși. 1600 m. 60 minute. Wellcome to Cluj.  În 2 ani s-a înfundat ruta asta cu totul. Stăm de 30 de minute si am mers 20 m. Și vin zilnic de la 15 km…”, a semnalat o femeie care locuiește lângă Cluj. “Așa e de luni până vineri, azi dimineață pe la 9:10 am plecat din capăt de la linia 32 și coada încă era la 10:30 când m-am întors”, a adăugat un alt participant la trafic.  “Haha…… și ăsta-i doar începutul! Floreștiul o să fie “mic copil” pe lângă zona asta, în momentul în care vor fi locuite toate blocurile care s-au construit și se construiesc în Bună Ziua si Borhanci! Cei 4 km din Bună Ziua până în centru o să se facă în mai mult timp decat cei 12 km din Florești până în centrul Clujul”, a fost un alt semnal de alarmă tras pentru autorități.

“Nici transportul în comun nu stă mai bine, având în vedere că faci până în Piața Cipariu aproape o oră… pe lângă asta, nu vine autobuzul după orar…”, a fost o altă concluzie a celor care tranzitează zona Borhanci- Romul Ladea-Bună – Ziua, spre Piața Cipariu. 

Unii participanți la trafic spun că acest sector nu este atât de “negru” deoarece, spre deosebire de Florești unde există doar o rută, aici sunt și rute alternative. “Care rute alternative? Toate dau în Bulevardul Titulescu care veșnic e aglomerat. Str. Aurel Suciu e închisă (se lucrează la repararea sa – n.red.), spre centru mai rămân două rute, Th. Mihaly și Cipariu. Nu mai comentati daca nu stati în zonă!”, a fost o concluzie privind aceste alternative pentru traficul din cartierul Gheorgheni-capăt spre noile zone de dezvoltare ale Clujului – Borhanci și Sopor. 

Unii riverani susțin că străduțele salvează statul în coloană – “reușesc să ajung în 5 minute în Cipariu dacă mă duc pe străduțe. La fel și dacă vrei să mergi pe ruta Albac -> Rebreanu -> Interservisan”, a fost o recomandare.

Primăria Cluj are în lucru, deocamdată, proiecte care să degreveze zona prin lărgirea străzii Bună Ziua la trei benzi, plus adăugarea unei benzi pentru biciclete, însă această operațiune depinde de Ministerul Transporturilor.

Administrația a cerut artera în administrare (de la Compania de Autostrăzi), însă acum trebuie să realizeze cadastrarea ei, fără de care nu este posibil acceptul, după cum a spus viceprimarul Tarcea. Oficialul a menționat că administrația este avansată cu celelalte proceduri (exproprieri) necesare lărgirii acestei artere, însă depinde de preluarea străzii care probabil va dura până la începutul anului următor.

Un alt proiect este cel de reorganizare a traficului cu sensuri unice. Acesta a fost lansat în consultare publică. Traficul din cartierul Gheorgheni urmează să fie reorganizat între străzile C-tin Brâncuși-B-dul Nicolae Titulescu-Rebreanu și Albac. Propunerea urmează să fie aprobată de comisia de circulație și să fie pusă în operă în următoarea perioadă.

Vezi AICI:

Ce sensuri unice propune Primăria pentru fluidizarea traficului din cel mai verde cartier al Clujului

Se dă peste cap traficul din Gheorgheni. Vin reorganizări de trafic și sensuri unice

O altă inițiativă vizează amenajarea unui sens giratoriu la intersecția Bună Ziua (Fagului) – Romul Ladea – Borhanci – Brâncuși. Acesta depinde însă de acceptul Ministerului Învățământului pentru ca Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (cei care administrează stațiunea de cercetare din zonă) să cedeze primăriei o parte din terenul necesar lărgirii acestei intersecții.

Despre transportul public, oficialii Companiei spun că s-au suplimentat cursele în orele de vârf, tocmai pentru a încurala riveranii de aici să utilizeze transportul în comun, în detrimentul autoturismelor. Cu toate acestea, riveranii spun că în realitate lucrurile sunt mai proaste. Ei au mai cerut ca transportul public să circule cu linie separată și pe artere ca Romul Ladea – Antonio Gaudi.

VEZI ȘI:

Ce drum al Clujului a stabilit recordul național de trafic. 74.000 de mașini într-o singură zi

VIDEO Grigorescu se revoltă. Oamenii îi cer socoteală lui Boc pentru traficul care intră din Florești, pe Donath

O altă arteră care este blocată dimineața și seara este la capătul celălalt al orașului, dinspre comuna Florești, în cartierul Grigorescu.

Tot luni dimineața, așa artăta strada Donath și așa arată de obicei în fiecare dimineață și seară, spun participanții la trafic.

Ceea ce trebuia să salveze și să degreveze traficul de pe cea mai aglomerată rută din România, Florești-Cluj – o centură de ocolire peste dealuri – a ajuns un coșmar pentru locuitorii unui dintre cele mai frumoase cartiere din Cluj-Napoca. Centura de nord, la pachet cu ansamblurile imobiliare autorizate de Primăria Florești sub pădure, în zona Donath Vest, aduce un trafic infernal pe strada Donath prin cartierul Grigorescu. Riveranii spun că nu pot ieși din parcări, că circulă în coloane la anumite ore de vârf, dar și că tot acest trafic care vine dinspre Florești intră în Cluj-Napoca pe o stradă periculoasă, în pantă, unde în fapt, deși există două benzi (fără trotuare) și asfalt, în realitate se circulă doar pe o bandă.

Ca soluții pentru degrevarea traficului, administrația studiază realizarea unui pasaj suprateran peste calea ferată în zona Tăietura Turcului (deocamdată la nivel de studiu de fezabilitate) și așteaptă ca primăria din Florești să realizeze centura ocolitoare de sud (spre Valea Gârbăului), deocamdată în stadiu de proiect. Plus centura metropolitană, încă un proiect frumos de hărtie pentru oraș.

 

 

 

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014.
A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității “Babeș-Bolyai” în 2004 şi are două diplome de master – în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu