Închide

Ce drum al Clujului a stabilit recordul național de trafic. 74.000 de mașini într-o singură zi

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - ian. 27, 2017 0 5980

Un tronson de drum din Cluj a reușit să „rupă” recordurile naționale în materie de trafic. Cel puțin asta arată măsurătorile realizate de Universitatea Tehnică din oraș, la comanda primăriei. Vorbim de intrarea în Cluj-Napoca dinspre comuna Florești, despre care autoritățile clujene deja au anunțat că e mai aglomerată ca una dintre șoselele veterane la acest capitol, artera de intrare din București, DN 1 dinspre Otopeni.

Aproape 60.000 de mașini intră zilnic în Cluj-Napoca pe ruta dinspre comuna Florești, anunțau autoritățile clujene anul trecut. Mai precis, măsurătorile efectuate pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Clujului a arătat că cifra medie pentru zilele lucrătoare este pentru acest tronson de drum de 58.660, în timp ce în cazul celei mai aglomerate artere de intrare în București dinspre Otopeni media zilnică de mașini pentru zilele lucrătoare este de 54.135.

Alte date comandate de primăria Cluj-Napoca au arătat, potrivit măsurătorilor efectuate de către Universitatea Tehnică, că acest tronson deține și un record național. Conform respectivelor măsurători, în data de 13 noiembrie 2015, s-a înregistrat un vârf de 74.258 de vehicule pe acest tronson, valoare cu mult superioară oricărei valori înregistrate anterior pe tronsoanele de drumuri naționale și autostrăzi din România.

Ca alternative pentru traficul de tranzit, autoritățile mizează pe centura metropolitană a Clujului care, deși a fost inclusă în Masterplanul de Transport al României ca să beneficieze de finanțare europeană, aceasta nu se află printre obiectivele prioritate ale noului Guvern cel puțin nu pe bugetul de anul acesta. De altfel, acest scenariu era confirmat de parlamentari din comisia de transporturi aflați în vizită în București și Cluj, la finalul lunii martie 2016 care spuneau că alte proiecte au fost bătute în cuie ca prioritare.

AICI DETALII: Comisia de Transporturi a Parlamentului European a vizitat Clujul. “Pac-pac”, orașul visează deja că are centură metropolitană

O altă promisiune (avansată înainte și în timpul campaniei electorale pentru alegerile locale din iunie 2016) a fost aceea că în 6-8 luni (începând din aprilie 2016) se va face  centură mică Florești-Valea Gârbăului de 5 kilometri. Primarul Emil Boc a spus că a vorbit cu primarul din Florești Șulea și că totul va merge ca uns. De fapt, Șulea a mimat că deschide șantierul, a dus utilajele pe teren ca să prindă electoratul de partea sa. Nici până în prezent acest șantier nu a fost demarat, mai ales că necesită și exproprieri. Floreștenii se plâng și acum că Șulea le șterge comentariile de pe rețelele de socializare când îi amintesc cum a mințit grosolan în privința acestei centuri și a faptului că se lucrează la ea.

Chiar primarul Boc spunea că această centură iese pe Valea Gârbăului, pe teritoriul municipiului iar de acolo, cei 1,4 kilometri îi va pregăti primăria să-i modernizeze astfel încât să se poată ajunge ușor din Florești pe Bucium, în cartierul Mănăștur. Acesta mai afirma că planul primăriei clujene este ca în prima parte a lui 2017 să repere întreg tronsonul Bucium-Sf Ioan, până sus în Făget, astfel încât să apara o alternativă de tranzit prin Cluj-Napoca, pe ruta Florești-Calea Turzii. “Am decis împreună cu Regia Domeniului Public să facem și cei 6 kilometri de la capătul Mănășturului până sus în Făget, prin lucrări de întreținere. Asta putem face noi până când vom obține finanțare pentru proiectele majore, să creăm totuși o alternativă. Dacă nu apar complicații cu centura Floreștiului, estimez că noua variantă alternativă la ruta Florești-Cluj ar putea funcționa din prima jumătate a anului 2017″, spunea Boc în primăvara lui 2016.

Acum, la început de 2016, primarul Emil Boc scrie scrisori către parlamentarii clujeni în care le amintește cât de rău e cu traficul din Cluj dacă nu se fac și nu se susțin proiectele de infrastructură mari ale orașului la nivel guvernamental.

Ce alternativă pregătesc autoritățile la șoseaua din Cluj mai aglomerată ca ruta București-Otopeni

Începe șantierul la centura de sud a celei mai mari comune din România

Cine va lega Floreștiul de Cluj printr-un nou drum menit să degreveze șoseaua europeană

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.
  • Articole similare