Închide

Cine va lega Floreștiul de Cluj printr-un nou drum menit să degreveze șoseaua europeană

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 28, 2016 2 1464

Administrația din Florești a atribuit contractul pentru execuția drumului de 2,6 kilometri care va lega cea mai mare comună din România de Cluj-Napoca printr-o nouă legătură rutieră. Lucrările au fost câștigate de o obișnuită a contractelor cu bani publici a primăriei Cluj-Napoca sau a Regionalei de Drumuri și Poduri Cluj, societatea Diferit.

Potrivit unui anunț făcut de primarul din Florești, Horia Șulea, Diferit a avut prețul cel mai mic și a câștigat cu un preț de 28,4 milioane de lei licitația organizată de administrația comunei, procedură la care au participat 9 societăți. Oficialul de la primăria celei mai mari comune din România a estimat că lucrările la noul drum de legătură între Florești și Cluj-Napoca ar putea începe în cea de a doua jumătate a lunii mai, dacă nu vor fi contestații la licitație.

Ce alternativă pregătesc autoritățile la șoseaua din Cluj mai aglomerată ca ruta București-Otopeni

Noul drum ocolitor de sud prin Florești va avea peste 2,6 kilomentri, plus încă doi kilometri de bretele. Traseul pornește din strada Tăuțiului și va face joncțiunea în Cluj-Napoca cu Drumul Sf Ioan. Urmează să fie amenajate 11 podețe, 2 poduri, 2 girații și 3 intersecții, lucrările din contract implicând rigole ranforsate, zid de sprijin pe coloane, șanțuri de beton, rambleu, piloți forați, filtre drenante, drenuri orizontale și semnalizare rutieră. Vor fi incluse și două bretele de legătură cu DN1, una în zona Metro și una în zona Polus. Carosabilul va fi de 2x 3,5 metri, cu un trotuar de 1,5 metri, pe o parte, iar pe cealaltă 2 metri, fiind  inclusă și o pistă de biciclete. Printre concurenții de la licitație au fost și partenerii vechi ai Diferit, Kiat Group, dar și Viarom Construct sau Tirrena Scavi, firme care au lucrat sau lucrează cu primăria din Cluj-Napoca.

Diferit a deținut împreună cu Kiat contractul de 600 de milioane de lei cu primăria clujeană pentru modernizarea străzilor din oraș, a lucrat de centura de Diamant, Vâlcele-Apahida și a avut și alte contracte bănoase cu Direcția Regională de Drumuri și Poduri. Recent, firma și-a contestat în instanță foștii parteneri de la Kiat care au câștigat de la primăria Cluj contracte pe bani europeni. Fără a primi câștig de cauză.

Drumul de sud al Floreștiului conectat de primăria Cluj la oraș

Potrivit primarului Emil Boc, primăria din Cluj se va ocupa de cei 1,4 kilometri între noul drum ocolitor din Florești și strada Bucium, urmând ca și aceștia să intre în întreținere, prin concursul Regiei Autonome a Domeniului Public. Potrivit acestuia, planul primăriei clujene este ca în prima parte a lui 2017 să repare întreg tronsonul Bucium-Sf Ioan, până sus în Făget, astfel încât să apara o alternativă de tranzit prin Cluj-Napoca, pe ruta Florești-Calea Turzii. “Deja la Drumul Făgetului se lucrează și cei 3 kilometri de la sensul giratoriu de pe Calea Turzii până la Vila Tușa vor fi gata în luna mai. Apoi am decis împreună cu Regia Domeniului Public să facem și cei 6 kilometri de la capătul Mănășturului până sus în Făget, prin lucrări de întreținere. Asta putem face noi până când vom obține finanțare pentru proiectele majore, să creăm totuși o alternativă. Dacă nu apar complicații cu centura Floreștiului, estimez că noua variantă alternativă la ruta Florești-Cluj ar putea funcționa din prima jumătate a anului 2017″, anunța recent primarul Emil Boc.

 

2 comentarii

  1. Ce pricep: drum ingust, extrem de ingust; plecare strada Tautiului, sosire in Sf. Ion (utilitate restransa – ce naiba sa caut intr-un Faget si asa aglomerat, cand eu vreau sa ajung la birou in Cluj??); planuri de continuare zero (se vorbea despre o autostrada urbana, s-a ajuns la o alee electorala).
    Si mai pricep ceva: in Clujul asta lipseste viziunea. De ce sa arunci milioane de auro pentru a construi o carare prin padure, cand tu trebuie sa gandesti un plan sustenabil, pe termen lung? Florestiul si Clujul ar trebui legate prin cel putin trei mari cai de acces, perfect realizabile. Este si loc si s-ar gasi si bani pentru asa ceva. Ca nu se poate, astea-s povesti.

Scrie un comentariu