Închide

Livada cu tiruri. Drumurile din noul cartier adăugat orașului populate cu oi și cratere. Riveranii: “o autobază fantomă e de vină”

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - Apr 27, 2015 0 889

Bună Ziua intră oficial în competiția pentru cel mai original cartier al orașului: în zonă turmele de oi sunt o realitate a momentului (2015), chiar dacă blocurile și casele s-au înmulțit după anii de boom imobiliar, iar cetățenii din zonă mai au acum o problemă: străzile sunt, din când în când, tranzitate de camioane, care lasă urme vizibile chiar și pe arterele recent intrate în lumea asfaltului. Unde se duc camioanele când se duc? Spre o platformă amenajată în… livadă.

Cetățenii reclamă că urbanismul din livadă face ravagii pe străzile Mihai Românul și Măceșului. În livada Palocsay (situată în intravilanul orașului), pe strada Eta Boeriu, funcționează o autobază iar camioanele care o deservesc tranzitează zona Mihai Românul și Măceșului și distrug arterele asfaltate recent, reclamă locuitorii din zonă. Pe fir a intrat prefectura Cluj care a cerut primăriei să reanalizeze plângerile oamenilor, în contextul în care traficul greu deranjează riveranii din cartierul rezidențial Bună Ziua. Primăria a făcut verificări, dar n-a avut pe cine amenda. Poliția municipală a informat că va efectua verificări în contextul în care sesizarea va ajunge la aceștia.

„Zona Mihai Românul și Măceșului este tranzitată constant de camione ale unei firme care are sediul în livadă, pe strada Eta Boeriu. Deja arterele din zonă asfaltate recent au asfaltul smuls și în zonele de pantă se pot observa cratere în drum. S-au făcut sesizări peste tot, la primărie, la prefectură, inclusiv la poliție. Este anormal să autorizezi o astfel de autobază în livadă, a firmei Filder, aproape de o zonă rezidențială, ca tot transportul să curgă pe străzile de cartier. Avem gropi imediat dupa pragurile de sol .Acolo trebuie sa reduca viteza mult, si fiind în pantă, când pornesc din loc, forța de frecare este mare și din cauza greutății și scot bucăți de asfalt.”, spun reprezentanții Asociației pentru Protecția Urbanistică a Străzii Măceșului. Riveranii de pe Mihai Românul și de pe Aleii Adiacente au numeroase imagini cu diferite mașini, de mai mare sau de mai mic tonaj care trec frecvent prin zona Mihai Românul și Măceșului.

Reprezentanții Primăriei au declarat că au făcut o verificare săptămâna trecută prin Serviciul Control Urbanism și Disciplina în Construcții din cadrul poliției locale prin care au stabilit că pe strada Eta Boeriu nr. 14 nu se execută lucrări de construire a unei autobaze. „Conform declaraţiei pe propria răspundere a administratorului societăţii care funcţionează pe str. Eta Boeriu, lucrările de amenajare a platformei au fost executate de S.C. Filder Comserv S.R.L., societate care a fost radiată conform Certificatului Constatator eliberat de către Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Cluj. De altfel, în urma discuţiilor purtate cu reprezentantul societăţii de transport, cu sediul la adresa amintită, rezultă că autovehiculele sunt staţionate pe proprietate privată. La controalele efectuate de către inspectorii Serviciului Control Trafic Rutier nu s-au depistat blocaje de autovehicule de tonaj care să obstrucţioneze circulaţia rutieră, traficul desfăşurându-se în condiţii normale. În perioada 21.04.2015-23.04.2015 la intervale de timp diferite, poliţiştii locali au acţionat în zona străzilor Măceşului, Mihai Romanul şi Eta Boieriu fiind verificate autovehiculele de tonaj care tranzitau străzile menţionate. Din cele 11 autovehicule identificate, 8 deţineau autorizaţie de liber acces, iar 3 conducători auto au fost sancţionaţi contravenţional pentru nerespectarea regimului de circulaţie în zonă. Menţinăm că verificările vor fi continuate şi în perioada următoare”, a informat Biroul Mass media al primăriei.

Șeful Poliției Municipiului, comisarul-șef Marcel Bonțidean a declarat că, din câte știe, nu s-au primit sesizări cu privire la camioanele de pe Eta Boeriu. „Vom verifica situația oricum și dacă vor mai fi și alte sesizări vom acționa în zonă”, a spus Bonțidean. Alin Mihaly, expeditor de la Filder, a declarat că pe Eta Boeriu funcționează un sediu de firmă al societății și că este normal ca, din când în când, un camion să vină la sediu pentru reparații. „Cineva își face casă în zonă și într-adevăr rabele de pământ care lucrau pe acest șantier au circulat în zonă. La noi sunt 15 camioane care sunt la baza pe care o avem în alt județ. Ele sunt plecate oricum din țară și doar câte unul vine la noi pentru reparații. N-avem cum să tranzităm zona Măceșului pentru că oricum este în pantă. Pe Mihai Românul mai vine un camion la sediu pentru reparații. Noi oricum plătim taxe la stat și cetățenii ar trebui să fie conștienți că din acestea se plătesc alocații, pensii de care tot ei beneficiază. A fost poliția la noi. Ce să sancționeze? Mașinile mici parcate la noi? N-am primit nicio amendă. Noi nu avem nu știu ce activitate. Nu zicem că din câteva în câteva zile nu mai vine un camion, dar oricum avem autorizație de liberă trecere pentru că altfel n-ar putea să coboare Calea Turzii”, a spus Mihaly.

Porivit Ministerului Finanțelor, societatea Filder Comserv, este radiata din 2012. Potrivit datelor legate de firme de tranport din judetul cluj de pe bizoo.ro, Filder Comserv realizeaza transport frigorific la tonaj între 7,5 tone și 20 tone, tandem cu două temperaturi diferite.

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu