Închide

Se sapă încă după comori în ORAȘUL COMOARĂ al primăriei pe bani europeni

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - apr. 15, 2016 0 413

Marea recepție a început pentru lucrărilor executate de Viarom Constrcut pe cele patru artere din proiectul primăriei cu bani europeni, refacerea infrastructurii Orașului Comoară, adică pietruirea și asfaltarea a patru mari artere din centrul Clujului, Moților, Memorandumului, Brătianu și Avram Iancu.

De când s-a instalat șantierul șantierul în orașul comoară, în octombrie 2014, după ce la începutul toamnei s-a reușit atribuirea contractului de execuție a lucrărilor de modernizare a celor patru artere câtre Viarom, nimeni n-a mai înțeles nimic cu privire la eficiența unor lucrări demarate pentru a schimba fața orașului.

S-au lăsat trotuare nepavate pe strada Brătianu, luni de zile, pentru că n-a ajuns piatra din China necesară derulării lucrărilor, s-a încurcat traficul și pietonii în zona centrală care au mers luni de zile prin tranșee iar, la finalul lucărilor, s-a constatat că pe multe porțiuni s-a lucrat de mântuială și s-au dispus refaceri. Acesta a fost singurul argument al primăriei, că nu recepționează lucrările (deci nu eliberează garanția de bună execuție depusă de constructor) și că remedierile se fac din banii firmei, administrația neplătind niciun leu pentru lucrările proaste.

Săptămâna trecută muncitorii săpau din nou în orașul comoară, pe prima stradă care a intrat în execuție în cadrul proiectului, I.C Brătianu, în zona canalelor de la trecerile de pietoni deja marcate și înroșite pe respectiva arteră.

IMG_1849

Potrivit managerului de proiect, Ovidiu Cîmpean, director în cadrul primăriei de săptămâna trecută a fost demarată recepția la finalizarea lucrărilor, pe toate cele patru artere din proiect. Așa se explică și lucrările reluate din nou în Orașul Comoară. „Nu sunt avarii ci sunt remedieri pe care le-am dispus firmei din perspectiva asigurării calității lucrărilor. Comisia de recepție a primăriei a făcut obervații pentru fiecare arteră în parte și s-a dispus, după caz, înlocuiri de borduri, de pavaje, asigurarea unei mai bune planeități a parcajelor, aducerea la cote a trotuarelor, corecții la alveolele pentru arbori, asigurarea scurgerii apelor pluviale. Pe Brătianu, canalele nu erau la cota carosabilului și exista și o problemă de scurgere a apelor pluviale. Astea s-au corectat. Perioada de recepție a lucrărilor, după care curge perioada de garanție este de 90 de zile. Dar firma a promis că se achită mai repede de observații”, a spus Cîmpean.

IMG_1880

Potrivit primăriei, Viarom a încasat deja peste 14 milioane de lei de la primăriei, pe contractul de lucrări de peste 16,9 milioane de lei, încheiat în seprembrie 2014 cu administrația locală.

IMG_1882

În decembrie 2015 (când înceta contractul de finanțare din bani europeni) progresul fizic al lucrărilor din orașul comoară era de 95%. Adică, după decembrie 24, nu se mai putea cere restul de bani europeni din respectivul contract. Iar lucrările rămase de executat se suportă din banii primăriei. Lucrările de modernizare a imobilului de pe strada Avram Iancu de la nr. 1 și cele de la turnul primăriei au împiedicat finalizarea trotuarului din dreptul acestora. Aceasta este una dintre „restanţe”. Apoi, mai spun responsabilii de proiect, pe amplasamentul proiectului s-au derulat lucrări ale altor regii în această perioada.

Restanţele din cauza cărora se pierd bani europeni: 10 proiecte ale primăriei au ieşit din graficul fondurilor UE

Chiar și așa, în cadrul proiectului cu bani europeni, s-au încheiat mai multe contracte pentru lucrări suplimentare în cadrul contractului cu Viarom. Acestea însumează peste 1 milioan de lei și au implicat lucrări de pavare dar și pentru fundațiile la stâlpii electrici sau centuri de beton pentru protecția rădăcinilor viitorilor arbori prevăzuți în proiect și plantați pe Moților, Memorandumului, Avram Iancu și I.C Brătianu.

Lucrări suplimentare de peste 1 milion de lei în orașul comoară

Lucrările suplimentare au revenit tot constructorul Viarom Construct, marea parte. Apoi, un alt contract a fost încheiat cu societatea Baand Product pentru lucrări de pavare care n-au fost calculate în contractul inițial. Aceste lucrări au fost contractate la valoarea de peste 606.000 lei. La achiziția în cauză, primăria a primit și o ofertă de preț mai mică din partea unei societăți cu rădăcini în PNL Oradea, Chintoflor, însă aceasta a fost descalificată deoarece nu a respectat caietul de sarcini.

Situația din Orașul Comoară a fost similară cu cea din celălalt proiect al primăriei, de refacere a tramei stradale de pe parcursul arterelor cu linie de tramvai plus Calea Baciului.

O parte bună a proiectului, spune managerul, este faptul că toți copacii plantați pe arterele cuprinse în proiect (arțari și platani, cu garanție) au înfrunzit și vor asigura un climat de conform pentru cetățeni.

 

Proiectul de refacere a infrastructurii orașului comoară, finanța prin PROGRAMUL OPERAŢIONAL REGIONAL 2007-2013 , Axa prioritară 1 ,, Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere’’, sub-domeniul ,,Poli de creştere’ a demarat în 25 ianuarie 2014.  Valoarea totală a proiectului era de 31.079.886,90 lei, din care valoarea nerambursabilă solicitată era de 30.458.286,16 lei iar durate de implementare de 16 luni.

Obiectivul specifice vizut modernizarea străzilor – Strada Memorandumului (5.701 mp), Calea Motilor (26.668 mp), Str. Avram Iancu (16.696 mp), Str. I.C.Bratianu (6.014 mp) – în așa fel încât traficul să fie fluent și să crească accesibilitate spe punctele turistice din centrul Clujului dar și viteza medie de circulație la 29 de km/h.

IMG_1885

  • author photo two

    Luminiţa Silea

    Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

    Nici un comentariu

    Scrie un comentariu