Închide

Revolta clujenilor. Oamenii se opun parkingurilor supraterane dar și demolării garajelor. Boc își asumă să meargă mai departe

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - aug. 01, 2019 3 1363

Consilierii PNL stau plictisiți la masă în timp ce riveranii din Gheorgheni se opun proiectului de parcare supraterană de pe strada Azuga în forma în care este dorită de Primărie. Asta este vederea generală din ședința Consiliului Local din 1 august. Oamenii au cerut o parcare subterană cu terasă verde, despre care au spus că nu va aduce nici disconfort vecinătăților, nu un bloc de noxe care ia lumina blocurilor de locuințe din zonă și pe care municipalitatea vrea să îl impună oamenilor.

Oficialii Primăriei îi contrazic și spun că, de fapt, le va crește calitatea vieții după ce mașinile vor fi organizate în viitoarea parcare cu 362 de locuri. Chiar Primarul Boc a ținut să spună asta și să își asume cu semnătură necesitatea parcării din zona Albac-Azuga.

În final, viceprimarul Dan Tarcea le-a explicat oamenilor că proiectul va avea nevoie de aviz de la Direcția de Sănătate Publică și că va respecta toate normele în vigoare. După ce plictisiții au suportat intervențiile riveranilor care s-au opus parcării, consilierii au votat studiul de fezabilitate aferent parcării cu demisol, etaj și terasă, evaluată la peste 30,5 milioane lei fără TVA, cu termen de realizare 24 de luni (6 luni proiectarea și 18 luni execuția).

Alți cetățeni din zona străzii Bistrița au strâns semnături și le-au pus pe masa primarului pentru ca Primăria să nu facă o parcare supraterană în locul garajelor pe care aceștia le dețin. Oamenii au cerut să fie păsuiți de demolarea garajelor despre care spun că sunt bine întreținute. Primarul Emil Boc și-a asumat în fața oamenilor decizia de a merge în continuare cu proiecte de parcări și cu demolarea garajelor din Cluj-Napoca.

„Nici ce s-a făcut nu este bine, nici ce vreți dumneavoastră nu este în regulă”,  „nu faceți parcare supraterană și subterană cu terasă”, „locurile de parcare din cartier sunt suficiente”,  „va genera noxe”,”parcarea va aduce trafic suplimentar”, s-au plâns din nou riveranii din Gheorgheni. Oamenii au propus ca parcare să se facă conectată de clădirea unde funcționează poliția pe strada Albac, înmatriculările și permisele auto.

Nici una dintre cererile lor nu au fost luate în seamă, așa cum nu au fost luați în seamnă nici la ședința Consiliul Local din luna martie, atunci când Consiliul Local a votat proiectul urbanistic al parkingului. Despre el, oamenii au spus că va fi un sarcofag  „de 75 metri lungime, 21 metri lățime cu 15 metri până la primul bloc” care va aduce 300 de mașini în zonă în timp ce momentan riveranii au 100 de vehicule.

Consilierii locali au votat în unanimitate studiul de fezabilitate pentru parcarea de pe Albac-Azuga. Primarul Emil Boc și-a asumat prin semnătură referatul de aprobare al proiectului în care scrie că parkingul va crește calitatea vieții clujenilor.

sursa: primariaclujnapoca.ro

Viceprimarul Dan Tarcea a spus în cadrul ședinței că se vor obține avize de la Direcția de Sănătate și că viitorul parking va respecta toate normele în vigoare.  Primăria va investi peste 30,5 milioane lei pentru 362 de locuri de parcare într-o construcție cu două niveluri de subsol, demisol, parter, etaj și terasă. Adică aproape 18.000 de euro pentru fiecare loc de parcare.

Primăria a pornit aceste proiecte de parkinguri în cartiere ca documentații de regenerare urbană a unor zone de cartier. Dintre acestea și-a asumat doar betoanele despre care în ultimii ani când proiectele (inclusiv cel de pe Azuga) s-au discutat la urbanism, riveranii din Mănăștur, din Zorilor sau din Gheorgheni le-au contestat și au cerut în schimb parcări îngropate, cu terase verzi sau chiar au menționat că nu au nevoie de parkinguri.

Vezi și: Negocieri de parking în cartierul verde al orașului

200 de oameni de pe strada Bistriței au semnat împotriva realizării unui parking în zona în care locuiesc. Oamenii dețin în zonă garaje și spun că au fost somați de Primăriei să le strângă de pe domeniul public, însă spun că ele sunt bine organizate, iar municipalitatea nu va putea face niciun fel de parcare în zona lor deoarece terenul este restrâns și prezintă constrângeri. Boc le-a spus că nu va face parcare în respectiva zonă dar că dărâmarea garajelor din oraș este inevitabilă.

„Mulțumesc că ați venit să ridicați o problemă a comunității noastre. Nivelul de dezvoltare al Clujului ne-a determinat să ne asumăm această decizie nepopulară la nivel de oraș. Aspectul cartierelor noastre nu este la nivelul european care se dorește. Prin dărâmarea garajelor putem crește calitatea vieții și amenaja un părculeț, un punct gospodăresc”, le-a replicat Boc. „Chiar dacă e an electoral, chiar dacă sunt alegeri. Aceasta este realitatea Clujului, trebuie să facem modernizarea cartierelor. Trebuie să facem împreună ceea ce este mai bine pentru oraș”, a mai spus Boc.

3 comentarii

  1. Buna ziua, cei care se opun acestui parking sunt aceia care nu au masini sau sunt pensionari.Nu ei merg la serviciu si nu pot scoate masinile din parcarile platite, fiind blocati de cei care vin la politie, nu ei vin de la serviciu si stau in fata parcarilor zeci de minute sa poata sa mearga sa se odihneasca dupa o zi de lucru sau noapte, sau nu poti pleca o jumatate de ora ca iti ocupa cineva parcarea si nu lasa nici numar de telefon si uita sa mai vina. Zilnic exista aici certuri, masini lovite si gunoi neridicat zile intregi pentru ca masina salubritatii nu poate intra sa l ridice . Nu poti cara o mobila, nu poate intra ambulanta pentru ca masinile sunt parcate haotic ocupand toata strada. Doamne fereste de ceva mai grav!

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Articole similare