Închide

”Primăria și firma Diferit își bat joc de toți clujenii”

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - mai 24, 2019 0 627

Asta scriu cititorii despre șantierul instalat la intrare în Cluj-Napoca, pe cea mai aglomerată șosea din țară. Oamenii întreabă de ce nu lucrează nimeni pe șantier unde, deși trec zilnic prin zonă, nu există nici țipenie de muncitor, nici ziua, nici noaptea. Oficialii Primăriei se apără și spun că e o lucrare complexă dar și că s-a dispus ca dimineață să se tragă balizele de pe breteaua de urcare și să se dea drumul la trafic în așa fel încât să nu se mai blocheze intrarea în Cluj-Napoca.

Șantierul de la intrare în Cluj-Napoca, dinspre localitatea Florești – pe un drum despre care studiile făcute de specialiștii de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca au atestat că e cel mai aglomerat din România, mai tranzitat decât șoseaua București-Otopeni, cu record de 75.000 mașini/zi – le dă bătăi de cap zilnic clujenilor. Tot traficul dinspre și înspre Florești este dat peste cap, dar și cel din Cluj-Napoca. În plus, șoferii se plâng că, deși Primăria se laudă că se lucrează, de fapt, șantierul nu avansează și doar pune capcane și mai mari traficului rutier.

”Primăria împreună cu firma Diferit își bat joc de toți clujenii. De ce nu lucrează nimeni la podul N? În cursul săptămânii nu se lucrează, în week-end nu, ziua nu, noaptea nu. Eu zilnic trec pe acolo și nimic. Alții fac în nouă luni pod peste Dunare, iar noi blocăm toată circulația pentru o nenorocită de modernizare. Bă, voi sunteți normali?”, atrag atenția cei care circulă prin zona șantierului de la Nodul N.

Podul de la Nodul N a intrat în șantier de modernizare anul acesta cu măsura dispusă de Primăria Cluj ca traficul să nu se închidă și să se deruleze cu restricții. Cu toate acestea, o singură bandă pe sens nemulțumește șoferii. Aceștia spun că se formează coloane dinspre Florești sau dinspre Mănăștur. Chiar intrarea în oraș pe Calea Florești, dinspre mall-ul de lângă Cluj e blocată având în vedere că se formează coloană spre breteaua de urcare pe pod. Un clujean i-a propus Primăriei să mute instalațiile de semnalizare montate pe pod și să creeze mai multe benzi pentru circulația temporară.

Viceprimarul Dan Tarcea a declarat public că lucrările sunt complexe și că, de fapt, Diferit lucrează pe șantier. Chiar a promis că se va interesa cu privire la sistemul de semnalizare de pe șantier. Recent, primarul Emil Boc a anunțat că a dispus constructorilor ca în fiecare dimineață să retragă balizele de pe banda de urcare pe pod.

„În urma unei sesizari, am comunicat foarte clar ca dimineața, când vine lumea spre Cluj să tragă balizele și să nu blocheze o bandă pe axa principală, pe Calea Florești. În ceea ce privește lucrările sus de la pod, chiar dacă pare că nu se lucrează în fiecare moment, sunt proceduri care vizează trecerea unei perioade de timp de la o etapă la alta, cu ciment, armări și consolidări”, a declarat Emil Boc la un post de radio local.

Ordinul de începere a lucrărilor la pasajul denivelat „Nodul N” care reprezintă una dintre principalele căi de acces în municipiul Cluj-Napoca dinspre Oradea și asigură legătura între cartierele Grigorescu și Mănăștur a fost dat în 18 februarie 2019.

Contractul de modernizare a fost câștigat pentru peste 6 milioane lei fără TVA de societatea clujeană Diferit, cea care a modernizat și podul Traian din centrul Clujului, după ce a contestat prima licitație atribuită de Primărie societății Doralex. În cazul podului Traian, deși s-au anunțat termene de finalizare, ele nu au fost respectate, invocându-se chestiuni legate de complexitatea lucrărilor. Podul Traian a fost reconstruit și închis circulației pe perioada șantierului.

În cazul Nodului N, lucrările de modernizare au termen 9 luni de zile. Deci ar trebuie să fie gata în luna noiembrie 2019.

Potrivit  Primăriei vor fi efectuate reparații la infrastructura și suprastructura pasajului. La partea superioară a pasajului vor fi refăcute în totalitate calea, hidroizolația, bordurile și trotuarele existente. Fațada pasajului va fi modernizată complet, sistemul arhitectural va fi alcătuit din plăci de aluminiu eloxat pe o structură metalică, ancorată în elementele armate de beton ale pasajului. Parapetul pietonal va fi compus din aceleași tipuri de lamele din aluminiu și panouri din tablă plană perforată. De asemenea, va fi modernizat iluminatul public și va fi instalat sistem de supraveghere video, iar fațada modernizată va avea un sistem de iluminat modern. Chiar s-a anunțat că vor fi montate și panouri fono absorbante.

Despre intrarea în Cluj-Napoca din zona nodului N, municipalitatea spunea că este mai aglomerată decât șoseaua București-Otopeni, fiind tranzitată zilnic de către 60.000 de mașini. În zona pasajului denivelat de la nodul N, administrația a autorizat și un bloc turn cu 25 de etaje care în prezent se află în șantier. De asemenea, aici funcționează cea mai periculoasă pistă de biciclete din oraș. Detalii: Revoluția pentru traficul din Cluj: se pregătesc reparații și pentru pasajul de la nodul N. În zonă se edifică un bloc cu 25 de etaje

La finalizarea lucrărilor de modernizare, pasajul urmează să aibă trotuare de 1,30 m lățime pe partea dreaptă, respectiv de 1 m lățime pe partea stângă, pistă de bicicliști de 2 m lățime pe partea dreaptă și 18,5 metri parte carosabilă.

Vezi și:

Șantier deasupra celei mai aglomerate șosele din țară. Când vor fi terminate lucrările

Cum va arăta podul la final de șantier:

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare