Închide

Revoluția pentru traficul din Cluj: se pregătesc reparații și pentru pasajul de la nodul N. În zonă se edifică un bloc cu 25 de etaje

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - ian. 06, 2017 1 1084

Primăria a comandat și o expertiză pentru pasajul denivelat Nod N de la intrarea în oraș, dinspre comuna Florești, intenția fiind de a-l repara, etapizat. Despre intrarea în Cluj-Napoca din zona nodului N, municipalitatea spunea că este mai aglomerată decât șoseaua București-Otopeni, fiind tranzitată zilnic de către 60.000 de mașini. În zona pasajului denivelat de la nodul N, administrația a autorizat și un bloc turn cu 25 de etaje care în prezent se află în șantier. De asemenea, aici funcționează cea mai periculoasă pistă de biciclete din oraș (vezi în text și o demonstrație).
Recent, primăria a comandat și o expertiză dar și un proiect de reparații (cu evaluare de preț) și pentru pasajul denivelat care leagă gara de autogară, situat pe strada Locomotivei, intenția fiind de a-l repara. Contractul este estimat la peste 120.000 de lei și implică realizarea proiectului tehnic, dar și asigurarea asistenței pe durata lucrărilor de modernizare. Licitația este programată la începutul anului următor, pe 12 ianuarie când este data limită de depunere a ofertelor. Criteriul de adjudecare este prețul cel mai scăzut. În urma licitației administrația vrea să angajeze o firmă care să expertizeze starea pasajului care leagă gara de autogara din Cluj-Napoca și să propună un grafic eșalonat pentru repararea acestuia, dar și să facă evaluările de costuri pe care respectivele lucrări le implică.
În aceeași zi, 12 ianurie 2017, este programată și o licitație pentru servicii similare care privesc și pasajul denivelat de intrare în Cluj-Napoca dinspre comuna Florești, nodul N. Acesta este situat desupra intrării în oraș despre care autoritățile au spus în repetate rânduri că este mai aglomerată ca șoseaua București – Otopeni din Capitala țării, mai precis că, zilnic, pe acest traseu intră în oraș circa 60.000 de mașini. Tot în zona nodul N, pe Calea Florești nr. 192, administrația locală a autorizat un turn cu 25 de etaje care în prezent este în șantier.
Despre podul de la nodul N, bicicliștii din oraș au sesizat în repetate rânduri că a fost „dotat” prin grija primăriei cu cea mai periculoasă pistă de biciclete din oraș. Vezi mai jos, de ce:

Licitația pentru expertizarea și realizarea proiectului de reparații al pasajului de la nodul N este evaluată la circa 90.000 de lei. Criteriul de adjudecare este prețul cei mai scăzut. Cel mai probabil intervențiile de modernizare efectivă a pasajului vor fi făcute abia în 2018. Mai ales că în 2017 primăria și-a asumat o serie de alte modernizări ale unor poduri din oraș: Porțelanului, Garibaldi sau Fabricii.
În toamna lui 2016, primarul Emil Boc a anunțat că, începând din 2017, primăria are în vedere un plan pentru descongestionarea traficului din Cluj-Napoca care cuprinde proiecte mari (centura de sud, cu implicarea autorităților centrale, inclusă în Master Planul de Transport), o serie de tunele sub și supraterane, intervenții de lărgire sau de reorganizare a circulațieie pe mai multe străzi ale orașului, parkinguri supraterane dar și proiecte care vizează modernizarea unor poduri din oraș sau execuția unora noi.

 

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.

Un comentariu

  1. manasturul va fi sugrumat. platinia jos, podul N si florestiul la vest. supermarketuri pe variante (cora, respectiv lidl). daca studiul de oportunitate va fi facut in acelasi spirit e posibil sa avem, ulterior, si alte obictive similare. dragut.

Scrie un comentariu

Articole similare