„Au trecut deja 5 luni de când strada Borhanci este ruptă în partea superioară, din cauza construcției unui bloc. Am depus reclamație la Primărie, cerând suspendarea autorizației și obligarea constructorului să refacă drumul. Însă Primăria nici până acum nu a catadicsit să răspundă. Iar situația este în continuă degradare”, scria în martie 2017 un riveran despre situația arterei Borhanci.
„Motivul alunecării îl constituie construcția unui bloc de 4-5 nivele la baza dealului. Proprietarul (constructorul) neagă orice responsabilitate. Primăria nu vrea să dea nici un răspuns pe tema asta. Inspectoratul de Stat în Cosntrucții, deși a cerut o expertiză, nu dorește să o facă publică. Discutând cu angajații Primăriei, ei recunosc că vina aparține construcției amintite, însă la nivel oficial, conducerea primăriei nu dorește să își asume nici un fel de responsabilitate. Drept urmare, de aproape doi ani avem un punct periculos, unde chiar și eu am avut câteva momente periculoase. Nu mi se pare normal ca Primăria să trateze cu atâta indiferență o astfel de problemă gravă”, relata în 2018 pentru Actualdecluj.ro riveranul.
La început de decembrie 2018 problema a ajuns oficial în atenția viceprimarului Dan Tarcea, care a avut o întâlnire în Gheorgheni cu privire la reorganizările de trafic propuse în zona Brâncuși. Deși s-au depus sesizări încă din noiembrie 2016, situația a rămas neschimbată în anii care au urmat.
Abia la ședința Consiliului Local de săptămâna aceasta, în 21 noiembrie, urmează să se prefigureze o rezolvare a problemei din Borhanci. Un deviz realizat de Regia Primăriei (Autonomă a Domeniului Public) estimează la peste 2,4 milioane lei lucrările de consolidare a alunecărilor de teren de pe strada Borhanci în zona intersecției cu Voievod Menumorut. Consilierii locali urmează să decidă alocarea fondurilor necesare, după care Regia urmează să intervină și să termine în 3 luni lucrarea, potrivit estimărilor proiectanților angajați să evalueze investiția de refacere a zonei afectată de alunecări de teren. Adică să refacă carosabilul și trotuarul pe o porțiune de 78 de metri liniari, să consolideze cu piloni forați o altă bucată de 25 metri liniari și să facă o alveolă pentru stația de autobuz.
(sursa: proiect hotărâre, ședință CL 21 noiembrie 2019, Primăria Cluj)