Închide

Licitații decalate pentru tronsoanele 2 și 3 ale Centurii Metropolitane/Ofertarea se va face la finalul lunii aprilie

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 19, 2023 0 604

Potrivit unei erate făcte de Primărie în cadrul SEAP, licitațiile pentru proiectarea și execuția tronsoanelor II și III ale Centurii Metropolitane, cu date de depunerea a ofertelor în 18, respectiv 19 aprilie, au fost suspendate, până la decalarea termenul de ofertare, noul termen stabilit fiind 28 aprilie, ora 15.00, în SEAP.

Celelalte două licitații de proiectare și execuție din etap I a proiectului Centurii Metropolitane a Clujului (TR35) au fost lansate de Primăria Cluj-Napoca la finalul lunii februarie. Noile contracte scoase la licitație, adică tronsoanele 2 și 3 din Faza I a proiectului Centurii Metropolitane, sunt estimate la peste 380 milioane de euro, respectiv la 241 de milioane de euro. Durata contractelor este de 48 de luni, din care 8 luni sunt prevăzute pentru proiectarea lucrărilor.

Tronsonul 2 cuprinde realizarea centurii pe o lungime de peste 9,6 kilometri (de la nodul 5 din Florești) la kilometrul 24 din proximitatea nodului 10 (DN 1/Calea Turzii), adică un drum cu două benzi pe sens cu spațiu median și acostamente, cu o lățime de 23 de metri (14 metri partea carosabilă, 4 metri bandă mediană, 5 metri acostamente) și de 30 de metri în zona nodurilor rutiere (prin adăugarea benzilor de accelerare/decelerare). Din acest tronson fac parte și 13,8 kilometri de drumuri de legătură (cea mai mare parte, cu două benzi pe sens) din care drumul de legătură cu DN 1 F din Baciu (7 kilometri), drum nou de acces spre Spitalul Regional de Urgență (4,3 kilometri) sau drumul de legătură între cartierul Mănăștur și Zorilor de peste 2 kilometri, între zona Edgar Quinet și sensul giratoriu de pe strada Frunzișului.

Tronsonul 3 cuprinde peste 14 kilometri de centură propiu zisă (între nodul 10 Calea Turzii) până la nodul 18 (conectarea cu centura Vâlcele-Apahida). În cadrul acestui tronson vor fi realizați și peste 3,1 kilometri de drumuri de legătură (drum de legătură cu noul Carier Sopor dar și drum de legătură DN 1 – Calea Turzii), nouă noduri rutiere, 14, 3 kilometri de piste de biciclete, un centru de întreținere și coodonare, un centru pentru servicii și 2 parcări de scurtă durată dar și 57 de bucăți de structuri de peste 5800 de metri liniari.

Criteriul de atribuire a contractulor vizează cel mai bun raport calitate – preț – prețul lucrărilor (51%), garanția pentru lucrări (15%),  experiența managerului de contract (9%), experiența șefului echipei de proiectare (7%), experiența specialistului proiectant de tuneluri (4%),de drumuri (6%) și de structuri (6%) plus cerința de performanță – autoritatea contractanta acorda punctaj ofertelor care adopta o soluție de captare, tratare a apelor meteorice si refolosire in sisteme de irigații in nodurile rutiere (2%).

Contractele pentru tronsoanele 2 și 3 aveau ca dată limită de licitație zilele de 18, respectiv 19 aprilie. Fiind vorba despre lucrări complexe, cu cerințe pe măsură, ofertanți interesați au cerut decalarea termenelor, după cum au arătat sursele actualdecluj.ro. În consecință, în SEAP, procedurile de licitație au fost suspendate, urmând să fie republicate cu noul termen stabilit pentru depunerea ofertelor și anume, data de 28 aprilie.

Vezi și:

S-au lansat și celelalte două licitații din etapa I a proiectului Centurii Metropolitane. Contractele sunt estimate la 380 milioane de euro, respectiv la 241 de milioane de euro

Licitațiile pentru Centura Metropolitană Cluj Napoca, loturile 2 și 3, publicate în SEAP / Valoarea contractelor, 700 de milioane euro

Deja municipalitatea are în derulare o primă licitație de 20,7 milioane de euro pentru lărgirea drumului național DN 1, între Cluj-Napoca și amplasamentul unde se va construi Spitalul Regional de Urgență și cu amenajarea accesului spre viitoarea unitate medicală. Pentru contractul de proiectare și execuție s-au depus 6 oferte:

1. PORR Construct (Austria)

2. Asocierea Precon Transilvania (Lider) – Citadina – Civil Engineering Macedonia (Macedonia)

3. Asocierea SC FAR FOUNDATION SRL (Leader) și ROSTDORSTROY (Ucraina)

4. Asociere: CON-A OPERATIONS (Leader), DIMEX-2000 COMPANY,OPR ASFALT,DRUM DESIGN,INGINERIE DRUMURI SI PODURI S.R.L.

5. Asociere: VIAROM CONSTRUCT (Leader), Electrogrup,

6. Asociere: IBB-HIB ROMANIA (Leader),IBB Haus – und Industriebau GmbH.

Procedura este în faza de evaluare a calificării, respectiv propunerilor tehnice.

Finanțarea proiectul Centurii Metropolitane – faza I din care fac parte cele trei tronoane aflate în licitații de proiectare și execuție este asigurată din fonduri ele Uniunii Europene nerambursabile, prin Programul operațional Transport (POT) 2021-2027, fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

 

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu