Închide

Licitațiile pentru Centura Metropolitană Cluj Napoca, loturile 2 și 3, publicate în SEAP / Valoarea contractelor, 700 de milioane euro

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - feb. 26, 2023 0 4068

Licitațiile pentru Centura Metropolitană Cluj Napoca (loturile 2 și 3) au fost publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP, valoarea celor două contracte pentru aprox. 24 de kilometri de drum expres plus drumuri de legătură fiind de aproape 3,5 miliarde lei sau 700 de milioane euro. Finanțarea europeană ar urma să fie asigurată prin Programul Operațional Transport (2021-2027), relatează economedia.ro

În ianuarie a fost lansată și licitația pentru modernizarea DN 1 la Florești.

Astfel, pentru Lotul 2, de la km. 14 Nod Florești (DN 1) până la km. 24 Nod Calea Turzii valoarea contractului din SEAP pentru cei 10 km. este cuprinsă între 1,9 și 2,1 miliarde lei : ,,PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 2 – TR35 de la km 14+747 (nod 5 Florești ) până la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii)”. Ofertele pot fi depuse până pe 5 aprilie 2023. Prețul ofertei reprezintă 51 % din puctajul total, 15 % perioada de garanție peste cei 5 ani minimum restul procentelor fiind experiența pentru managerul de contract/echipa de proiectare/inginer de drumuri și structuri. Perioada de proiectare este de 8 luni, iar execuția de 40 de luni.

,,Lungimea Tronsonului 2, care face obiectul prezentei documentatii este de 9,618 km. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 29,871 km din care: Centura Metropolitana  9,618 km; Drumuri de legatura 13,869 km; Bretele noduri rutiere   6,384 km; Noduri rutiere 5 bucăți; Piste de biciclete 16,045 km; Structuri 37 bucăți; Tuneluri 5 bucăți. Acest tronson incepe de la km 14+747 a Centurii Metropolitane in zona nodului 5 din Florești.  În Cluj, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros): nod Cora, Pădurea Mănășturului. În zona de intrare în “Pădurea Mănășturului” s-a prevăzut lungirea traseului în zona de intersecție cu drumul județean DJ107R, ceea ce a condus la ocolirea bazei de agreement Unirea și la reducerea declivității. În continuare drumul continuă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN1 în Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tunele. În prima secțiune, tunelul are lungimea de 490m iar cea de-a doua secțiune, pe firul 1 (partea dreaptă) având lungimea de 370m iar pe firul 2 (partea stângă) cu lungimea de 380m. Declivitatea maximă în tunel s-a limitat la 5% conform normelor. Tronsonul 2 se incheie la km 24+365 in zona Nodului 10 de pe  Calea Turzii.

Pentru Lotul 3, de la Nod 10 Calea Turzii până la nodul 18, intersecția cu Centura Cluj Est, valoarea contractului din SEAP pentru cei 14 km. este cuprinsă între 1,2 și 1,35 miliarde lei : ,,PROIECTARE SI EXECUȚIE LUCRĂRI: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură “ Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură, TRONSON 3 – TR35 de la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) până la 38+418 (Nod 18 -VOCE)”. Ofertele pot fi depuse până pe 6 aprilie 2023.

Traseul Centurii Metropolitane 

Traseul Centurii Metropolitane TR 35 se desprinde din Drumul Național DN 1 la km 498+390, la limita dintre comunele Căpușu Mare și Gilău. Intersecția cu DN 1 se realizează prin prevederea unui nod rutier nr. 1. La km 0+800 trece pe malul stâng al pârâului Căpuș se desfăşoară la baza dealurilor, pe teritoriul comunei Gilău în zona intersectării cu Autostrada Transilvania A3 și cu DN 1. Traseul continuă în comuna Florești, predominant la nordul localității, inițial pe malul stâng față de canalul Hidroelectrica, râul Someșul Mic, iar apoi pe malul drept.

La Barajul Florești traseul trece din nou pe malul stâng al canalului Someșul Mic.  În Cluj-Napoca, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros), nod Cora, Pădurea Mănășturului. În continuare se îndreaptă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN 1 în localitatea Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tuneluri. În Apahida, traseul se află la nord-vest față de intravilan, pe tronsonul Variantei de ocolire Cluj Est – Apahida-Vâlcele (DN 1 N) și continuă spre est până la intersecția cu drumul DN 1C (zona Câmpenești).

Unde sunt prevăzute cele 5 tuneluri: 

• – Tunelul 1 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Sf. Ion, la km 19+684.97, cu lungimea L= 490 m. Acesta se va realiza în sistem cut&cover;

• – Tunelul 2 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Mănăştur –fir dreapta la km 21+119.37, cu lungimea L= 370 m;

• – Tunelul 3 amplasat pe Centura TR 35– zona Pădurea Făget / Mănăştur – fir stânga la km 21+120.22,  cu lungimea L= 363 m;

• – Tunelul 4, amplasat pe drum de legătură B3 Florești – Baciu – zona Pădurea Hoia, km 1+592, cu lungimea  L=450 m;

• – Tunelul 5 amplasat pe drum de legatura B3 Florești – Baciu – zona Padurea Hoia, la km 4+330, cu lungimea L=310 m. Tunelurile 2, 3, 4, 5 sunt preconizate a se realiza în sistem de galerie cu sprijiniri, prin forare subterană.

Citeșete mai mult pe economedia.ro

Nici un comentariu

Scrie un comentariu