Închide

Inspectorii de la Protecția Consumatorului găsesc reclame mincinoase în lanțurile de magazine, un preț la raft și altul la casă. ”Este un fenomen”

EconomieTop News by Actual de Cluj - oct. 31, 2019 0 954

Mai multe magazine expres dintr-o rețea națională au fost închise la Cluj de inspectorii de la Protecția Consumatorului după ce au constatat că de multe ori clienții plăteau prețul întreg la produsele aflate la reducere, iar de multe ori diferențele erau substanțiale.

Comisarul adjunct de la Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorului Cluj, Mircea Radu, spune pentru actualdecluj.ro că se poate vorbi de un fenomen în această situație, chiar dacă de cele mai multe ori aceste deficiențe nu sunt intenționate. Mircea Radu: ”am găsit situații de reclamă mincinoasă de exemplu la ofertele 2 plus 1 și o problemă majoră era diferența dintre prețurile la raft și prețurile la casă, am descoperit această diferență la toate cel trei magazine pe care le-am controlat. De obicei e vorba de produse cu etichete cu altă culoare. De  exemplu un deodorant era dat la ofertă la 5 lei, la casa de marcat era 12 lei, prețul întreg. Am găsit diferențe majore la foarte multe produse, dar nu cred că voit, ci din cauza faptului că etichetele veneau tipărite, fiecare unitate are imprimante în birouri, iar obligația angajaților e să schimbe prețurile până la ora 10, dar și softurile din casele de marcat sunt gestionate tot de unitățile centrale din țară și probabil că nu schimbă prețurile în soft. Cea mai mare problemă e că angajații acestui lanț – dar toți practică această metodă- e că primesc etichetele dimineața și au obligația să modifice până la ora 10. Angajații nu reușesc să schimbe prețurile și să igienizeze și să depună corespunzător marfa. Prețurile trebuiau schimbate iar celelalte lucruri cădeau pe locul doi. Cam toți se plâng de aceeași problemă. Am găsit această situație și la alte magazine, este un fenomen, de aceea am insistat pe această problemă. Încercăm să schimbăm optica decidenților, dacă ei nu conștientizează că e o problemă majoră care afectează restul sectoarelor”.

E vorba de magazinele Carrefour Express, dintre care trei au fost controlate la Cluj, și, spune Radu, conducerea rețelei de magazine a decis să renunțe cu totul la ofertele specializate până găsește o soluție tehnică ce să actualizeze simultan prețurile la raft și la casa de marcat, cum se întâmplă în alte rețele cu, de exemplu, prețurile electronice.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare