Închide

După 5 ani, Cluj Bike e gata oficial: cu recepția făcută, „se laudă” cu 1500 de amatori de „două roți” pe zi

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - nov. 21, 2016 0 969

Rețeaua de stații self-service de închiriere de biciclete pornită cu bani europeni pentru a încuraja transportul eco în Cluj este oficial recepționată, la un an după ce a fost dată în folosință, parțial (29 din 43 de stații funcționale în Cluj-Napoca). Ca să fie gata tot sistemul a fost nevoie de 5 ani, însă reprezentanții primăriei Cluj spun că, de la darea parțială în funcțiune a rețelei Cluj Bike, în noiembrie anul trecut, media de utilizatori ai bicicletelor din sistem este de 1500 pe zi. Chiar și 2000. 

„S-a terminat recepția, la finalul săptămânii trecute. Rețeaua e funcțională integral în Cluj-Napoca dar și în comunele Florești și Apahida. Au fost multe probleme, erori de proiectare, greșeli, însă până la urmă am reușit să terminăm acets proiect. Chiar dacă au trecut destui ani până la punerea în funcțiune sau la finalizare, rezultatele pe care le avem sunt foarte bune. Într-un an de funcționare parțială a sistemului, media de utilizatori ai bicicletelor, pe zi, este de 1500 de persoane”, a explicat Ovidiu Cîmpean, director în primărie, parte din echipa de impementare a proiectului Cluj Bike.

Sistemul de închiriere biciclete ar putea să mai funcționeze încă o lună, însă depinde de vreme. După aceea va intra în mentenanță, urmând să fie repus în funcțiune în primăvara lui 2017. Tot de anul următor urmează să se mai elibereze și noi carduri pentru cei care doresc să utilizeze rețeaua de biciclete.

Clujenii au sesizat că există încă probleme cu sistemulul, legate de funcționarea greoaie a stațiilor, de neîntreținerea bicicletelor, dar și privind pistele de biciclete făcute în oraș, chiar și cele pe proiect, fiind nesigure.

În luna august a acestui an, administrația locală a trecut în revistă problemele care au pus în dificultate instituția în procesul de realizare a rețelei.

sursa: primariaclujnapoca.ro

sursa: primariaclujnapoca.ro

sursa: primariaclujnapoca.ro

sursa: primariaclujnapoca.ro

Reţeaua de bike sharing implică 50 de puncte pentru închirierea bicicletelor (din care 43 în Cluj-Napoca şi restul în comunele Apahida şi Floreşti) şi dotarea acestora cu 540 de biciclete, dar şi rute speciale pentru biciclişti între Apahida, Cluj-Napoca şi Floreşti (14 kilometri de piste).

Proiectul a fost pornit cu finanţare europeană, fiind în valoare totală de 14 milioane de lei (din care valoarea cererii nerambursabile este de peste 10,5 milioane lei). Contractul cu cei care au executat rețeaua (stații și poste biciclete), Viacor Engineering, a fost încheiat în 2012 la valoarea de 11,9 milioane de lei. Acest contract a fost suplimentat de două ori. Inițial cu aproape 200.000 lei (lucrare adjudecată Viacor Engineering) și apoi cu 1.5 milioane de lei (lucrare adjudecată către Ceziana Star din Alba). Ambele contracte au cuprins lucrări suplimentare necesare implementării proiectului iar finanțarea a fost asigurată de primărie. Termenul inițial de punere în funcțiune a rețelei, potrivit contractului licitat, a fost de un an de zile, deci 2013. Din diferite motive tehnice, termenul a fost devansat până în vara anului acesta când a început recepția sistemului în Cluj-Napoca.

În 18 noiembrie primăria a anunțat că a finalizat oficial proiectul, perioada de impementare a acestuia fiind de 61 de luni (5 ani și o lună), dar și că rețeaua e funcțională în comunele Apahida și Florești.

15042224_613416342167134_2107832343577334785_o

sursa: Cluj Bike

 

15137493_613462012162567_3841717895972181328_o

sursa: Cluj Bike

De întreținerea rețelei de biciclete se ocupă firma Wind Technologies din Brașov care a lucrat alături de Viacor la implementarea contratului din cadrul proiectului european. Contractul a fost încheiat de primărie la finalalul lui 2014 la valoarea de 7.205.647 lei, fără TVA, după o licitație controversată. Respectivul contract a fost adjudecat mai întâi Regiei Domeniului Public din subordinea Consiliului Local, însă CNSC a stabilit că aceștia nu au avut o ofertă conformă.

Cum folosim cele 540 de biciclete din rețeaua de bike-sharing făcută de primărie pe bani europeni

“Se dă sau nu se dă?” Întrebarea zilei cu bicicletele europene și marș oficial pe două roți pregătit de primărie pentru startul erei transportului eco în Cluj-Napoca

Contracte „umflate” și termene depășite la primăria Cluj pentru firma despre care procurorii DNA spun că i-a făcut teren de tenis din bani publici președintelui CJ Brașov

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.