Închide

Cu un site moca și câteva zeci de dolari în promovare, un clujean zgândăre antreprenorii britanici după Brexit: „mutați-vă în Ardeal”, a convins deja sute. „Venim, what’s next?”

ActualitateTop News by Mihai Prodan - iun. 30, 2016 1 9424

Ce pentru unii e dezastruos, pentru alții e o oportunitate: curg sute de mailuri spre Cluj după ce un tânăr a construit peste noapte un site în care îi invită pe antreprenorii britanici din tehnologia informației să se mute la Cluj, după referendumul care a decis ca Marea Britanie să părăsească Uniunea Europeană.

adriandocea Adrian Docea (foto) a construit rapid un site simplu în care prezintă într-o lumină favorabilă Transilvania, în special Clujul, iar la final îi invită pe antreprenori să-i trimită un mail în care să-și manifeste interesul de a-și muta afacerea la Cluj. Site-ul a fost construit fără niciun leu și a fost promovat pe bani mărunți pe Facebook, dar rezultatele sunt mult peste așteptări. Docea explică: „30.000 de vizitatori și peste 100 de emailuri în 48 de ore de la antreprenori și tineri londonezi interesați să vina la Cluj și să înceapă o companie aici. Totul cu un simplu sait construit în weekend și 100 euro investiți din buzunar în Facebook Ads”.

Până în momentul redactării acestui text site-ul ajunsese în câteva zile la 50.000 de vizitatori unici iar numărul mesajelor se apropia de 300, în special de la antreprenori britanici din zona de IT. „Aș zice că jumătate dintre ei răspund exact la mesajul campaniei: sunt investitor, am firmă de IT, sunt interesat, sună interesant, what’s next?”, spune Docea pentru actualdecluj.ro. Deci, what’s next? „Acum încercăm să punem laolaltă o listă cu resurse din Cluj pe care oamenii le folosesc o dată ajunși aici, gen să știe firme care-i ajută săă înfințeze un SRL, consultanță legală, ONG-uri care să-i ghideze prin oraș, școli private în engleză, tot ce are nevoie un expert să se mute la Cluj. Iar săptămâna viitoare încercăm să facem la fel și cu Alba Iulia, Oradea, Brașov de unde am primit mesaje de la oameni care vor să ajute”.

„Jumătate dintre ei răspund exact la mesajul campaniei: sunt investitor, am firmă de IT, sunt interesat, sună interesant, what’s next?”

Site-ul a fost construit în weekend, în zece ore, dar popularitatea sa ajunsă virală peste noapte a pus toată echipa sa la treabă, „de luni lucrăm toată echipa pe el, e multă treabă, nu vrem să răspundem la mesaje în doi peri”. Echipa, da, căci Docea e doar unul dintre tinerii care au înființat la Cluj o mică firmă de publicitate și branding, Heraldist.

Acum, pentru că site-ul a ajuns viral, el cere ajutorul antreprenorilor clujeni, care să scoată un ban pentru promovare. „Putem adună o lista câteva mii de antreprenori britanici interesați să vina încoace”, spune el. Deocamdată, însă, doar o firmă a confirmat 100% că vrea să ajute cu un buget de promovare de 1.000 de euro, e producătorul de bere Ursus.

Argumentele:

  • probabil cele mai spectaculoase peisaje din Europa
  • cea mai bună conexiune Internet din Uniunea Europeană
  • cel mai mare număr de specialiști IT la mia de locuitori din UE
  • cei mai mulți tineri vorbesc engleza foarte bine
  • mediu foarte bun pentru startup-uri
  • conexiuni aeriene excelente
  • sistem medical privat excelent
  • câteva dintre cele mai tari festivaluri din Europa
  • câteva dintre cele mai mari parcuri naturale din Europa
  • străzi surprinzător de sigure
  • calitate surprinzător de înaltă a vieții
  • mâncare surprinzător de bună

Un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Mihai Prodan

Ziarist din 2001. Licențiat în jurnalism din 2004, master în comunicare din 2006. Specializări la Reuters în Londra și Institutul Internațional pentru Jurnalism în Berlin.