Închide

Consultanții Porsche de la Cluj caută absolvenți de IT

ActualitateEconomieTop NewsUncategorized by Kristina Reştea - iul. 19, 2016 1 979

MHP (Mieschke Hofmann und Partner), companie de consultanță în IT și managementul proceselor afiliată concernului Porsche, caută încă 30 de programatori pentru echipa din Cluj-Napoca, anunță reprezentanții grupului. Posturile fac parte dintr-un program de angajare adresat absolvenților de facultate cu studii în domeniul IT.  Într-o piață în care deficitul de personal e una dintre problemele despre care vorbesc mereu cei din companiile care caută să se extindă, angajarea absolvenților și pregătirea lor „în interior” e una dintre soluțiile posibile.

MHP caută absolvenți de facultate cu studii în IT și „gândire de programator”, spun reprezentanții companiei. Cunoașterea limbii engleze este obligatorie, iar cea a limbii germane reprezintă un plus. Înscrierile se pot face până în 15 august, iar programul începe în 1 septembrie. Conceptul JumpStart implică un training tehnic intensiv de 6 săptămâni, imediat după angajare, în care le oferă participanților posibilitatea să-și aleagă limbajul de programare în care se vor specializa: Java sau ABAP. Mai departe, dezvoltarea profesională a fiecăruia ține de propriile capacități, susțin reprezentanții companiei. „Este al treilea an consecutiv în care implementăm acest program la MHP România, în Cluj- Napoca. În fiecare an am fost foarte mulțumiți de calitatea absolvenților care ulterior ne-au devenit colegi. Poziționarea noastră pe segmentul automotive ne conturează identitatea ca angajator și ne diferențiază și la nivel de know-how ce poate fi dobândit prin experiența în cadrul MHP”, a declarat Bernd Otto Hörmann, Chief Operation Officer MHP Consulting Romania.

Pe lângă juniori, compania este interesată și de programatori seniori, a precizat Oliver Oswald, Chief Executive Officer MHP Consulting România. De altfel, Clujul a devenit tot mai interesant pentru industria auto mondială, iar grupul Porsche își întărește prezența aici. Săptămâna trecută, Porsche a inaugurat oficial un centru de inginerie unde vor activa 20 de angajați până la sfârșitul acestui an. MHP și-a început activitatea în România în 2010, iar în prezent pentru compania afiliată concernului Porsche lucrează aproximativ 200 de persoane, au transmis reprezentanții grupului.

MHP (Mieschke Hofmann und Partner), marcă afiliată concernului Porsche, este o companie din sfera IT de pe piața auto din Germania. În prezent, cei 1.500 de angajați MHP oferă consultanță si asistență pentru 250 de clienți din portofoliul filialelor din Ludwigsburg, Stuttgart, Walldorf, München, Nürnberg, Essen, Wolfsburg, Berlin, Zürich ( CH ), Atlanta (SUA), Shanghai (China), Birmingham (United Kingdom) și Cluj-Napoca (România).

Să amintim și că gigantul Bosch e unul dintre marii angajatori din zona industriei de automotive, care face recrutări la Cluj nu doar pentru fabrica de la Jucu, ci și pentru centrul de cercetare. Conform datelor din această primăvară, pentru unitatea de producţie din Jucu şi centrul de cercetare şi dezvoltare din Cluj, compania are peste 200 de poziţii deschise. Grupul german intenționează să recruteze aproximativ 14.000 de absolvenți de studii superioare la nivel global în cursul acestui an, anunțau reprezentanții companiei. Aproape fiecare al doilea post vacant din cadrul grupului la nivel mondial este legat de IT sau software.

Vezi și:

Nemții de la Bosch caută 14.000 de absolvenți de studii superioare. Vezi ce locuri de muncă sunt disponibile la Cluj

Multe dintre companiile cu activitate în IT de la Cluj caută oameni în această perioadă, potrivit portalurilor de specialitate. Printre acestea, nume ca Bosch, Emerson, Natek, Endava, Steelcase, Siemens, Fortech, Accesa, Arobs.

Cât despre criza de personal de pe piața locală, un exemplu în acest sens a venit de la una dintre cele mai mari companii din IT cu sediu la Cluj, care are 1000 de angajați: din cauza deficitului de resursă umană, NTT Data (fosta EBS) a decis să deschidă un centru în Serbia. “În prima jumătate de an am angajat 280 de oameni noi. Au și plecat 40. Numărul de oameni pe care îi găsim nu e suficient. Așa că, împreună cu cei de la Continental (client NTT, n.red.) vom merge în Serbia, unde vom avea NTT Data Serbia, înființată de noi“, a anunțat Metz. Conform planurilor trasate, noua entitate amplasată în Novi Sad ar trebui să lucreze până la finalul anului cu 80 de oameni, urmând ca în 2017 să se mai recruteze încă 120. “Ne-am fi dorit să angajăm în România, nu în altă parte, dar trebuie să mergem unde găsim oameni suficienți. Sunt regulile pieței. Angajăm cam tot ce prindem aici, dar când nu mai prindem…”, a completat Metz.

Citește mai multe:

Companie clujeană de IT cu 1000 de angajați și brand japonez pleacă în Serbia să caute oameni

Tema nu e nouă, despre ea se discută de ceva vreme – un text din 2014:

Cum se pregătesc jucătorii din IT de lupta cu piața: produse proprii și angajați școliți “in house”

Un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Kristina Reştea

Kristina Restea este reporter in echipa publicației online Actualdecluj.ro și are o experiență de 12 ani în presă. E absolventă a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, secția Jurnalism. Anterior lansării proiectului actualdecluj.ro a scris pentru cotidianul local Ziua de Cluj, ca reporter în departamentul Economic.

Articole similare