Închide

Clujenii vor locuri de joacă pentru copii și parcări subterane în locul garajelor de cartier

AdministrațieTop News by Luminiţa Silea - ian. 10, 2015 0 563

Tema garajelor revine la început de an. Un clujen propune primăriei să tranșeze chestiunea dărâmării garajelor de cartier. În locul acestora s-ar putea amenaja parcări subterane și la suprafață locuri de joacă pentru copii.

În ultimii doi ani, la fiecare dezbatere a bugetului previonat de primărie, consilierii social-democrați din Consiliul Local au cerut implementare unui sistem integrat de parcări și nominalizarea de fonduri în acest sens. Pe lângă parkinguri la intrările/ieşirile din oraş şi schimbarea regulilor de tarifare a locurilor de parcare din centru, în acest sistem ar fi trebuit incluse, după cum declara consilierul PSD Gabriel Oniga şi parcări pe structură metalică, în locul zonelor ocupa de garajele de cartier. Potrivit lui Oniga, preţul de construire a unui loc de parcare în sistemul propus ar fi undeva la 2.000 de euro şi, iar avantajul pentru cetăţeni şi pentru primărie ar fi foarte mare, pentru că, în locul a 10 garaje s-ar face 40 de locuri de parcare.

Deși propunerea s-a bucurat de susținere din partea primarului, până acum administrația locală nu a reușit să facă pași concreți pentru implementarea sa. În ceea ce privește demolarea garajelor de cartier, administrația locală, prin primarulul Emil Boc anunța încă din 2007 că toate garajele de cartier vor fi înlocuițe cu parcări publice, mai ales în zonele unde garajele ocupă o suprafață de teren nerevendicată și compactă. În fiecare an, subiectul dărânării garajelor a atras voci pro și contra. Multe orașe din țară au finalizatat deja procedurile și au reușit să dărâme garajele din cartiere. S-a întâmplat la Timișoara, la Alba Iulia sau la Satu Mare.

La finalul lui 2014, edilul Emil Boc anunța că 2015 va fi anul în care primăria își va pune în aplicare politica privind garajele de cartier. Dacă în ultimii ani, clujenii au cerut dărâmarea garajelor de exemplu în zona Moldoveanu din cartierul Mănăștur, anul acesta, primăria este bombardată cu cereri noi. Claudiu Pop atrage atenția pe site-ul de sesizări adresate primarului din Cluj că orașul are o problemă serioasă la capitolul parcări în cartiere – multe mașini și spații insuficiente între blocuri pentru copii. Așa că cere parcări subterane în locul garajelor de cartier, dacă tot primăria a anunțat că le va dărâma. „Nu știu dacă dumneavoastră, domnule primar, vă plac blocurile lipite unul de celălalt, fără parcări subterane și mașini parcate pe spații verzi. Soluții ar fi, dacă se dărâmă garajele vechi. Într-adevăr sunt foarte urâte pentru că sunt de toate culorile. Ar trebui să se construiască parcări subterane nu case sau blocuri și să se facă pentru fiecare apartament pentru că spațiu ar fi”, atrage atenía Pop.

CITEȘTE ȘI

De ce râd când primarul spune că DEMOLEAZĂ GARAJELE de cartier în 2015

În 2009, în inventarul realizat de poliţia locală, figurau peste 10.000 de garaje în cartierele clujene. Acestea aduceau venituri anuale de 900.000 de lei la bugetul local. În Cluj-Napoca există două tipuri de garaje. Edificate de primărie, aproape 4.900 (conform evidenţelor din 2009) şi peste 5800 de garaje amenajate pe cheltuiala deţinătorilor care au contracte de închiriere a domeniului public încheiate cu primăria. La aceste două categorii se adaugă şi garajele ilegale, fără autorizaţie, care urmau să fie inventariate de poliţiştii locali. Acest inventar nu a mai fost dat publicităţii până în prezent de primărie. Un impediment în calea demolării garajelor, pe lângă nemulţumirea deţinătorilor, este şi faptul că acestea sunt o sursă generatoare de venit la bugetul local. Cu toate aceste, administraţia locală a demolat mai multe garaje din oraş, înlocuindu-le cu parcări supraterane, iar deţinătorii au primit cu prioritate un abonament de parcare în noile parkinguri.

Sursa foto: Anti Garaje Cluj (Facebook)

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.