Închide

Cazuri de abuz sexual, emoțional, cerșetorie, violență în școli, la Cluj: Aproape 60 de apeluri, în numai două săptămâni de la lansarea serviciului 119

Actualitate by Actual de Cluj - ian. 20, 2022 0 305

În doar două săptămâni de la lansarea numărului 119, destinat sesizării cazurilor de abuz asupra copiilor, call center-ul a recepționat 57 de apeluri. Datele au fost contorizate de Consiliul Județean și Direcția Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (D.G.A.S.P.C.) Cluj. Sesizările au vizat cazuri de abuz sexual, emoțional, cerșetorie, violență în școli.

Pe parcursul primelor două săptămâni de funcționare în cadrul D.G.A.S.P.C. Cluj a dispeceratului acestui serviciu telefonic, au fost recepționate 57 de apeluri, marea majoritate a problemelor semnalate fiind deja soluționate, susțin reprezentanții CJ. În același timp, trei dintre aceste cazuri, din care două legate de cerșetorie și unul referitor la violență în școală, sunt în curs de a fi soluționate de către specialiștii Direcției. Cele mai multe apeluri, respectiv 83,4% dintre acestea, au provenit de la persoane adulte, restul de la minori și profesioniști din domeniul social.

În ceea ce privește problemele soluționate, cele mai multe au vizat abuzul sexual, respectiv cel emoțional, susțin autoritățile. Totodată, au existat apeluri care au semnalat nevoia acordării de consiliere psihologică, precum și două apeluri care au impus intervenția echipei mobile pentru verificarea, la fața locului, a stării de fapt sesizate.

Au existat și o serie de apeluri care nu au făcut obiectul de activitate al Tel Verde 119.

Reamintim faptul că, prin apelarea numărului 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, pot fi raportate, în regim non-stop, toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copiilor, inclusiv bullying, respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.

„În ceea ce ne privește, am asigurat cadrul și dotările necesare pentru ca acest serviciu să poată funcționa optim. Ceea ce ne dorim este ca numărul unic 119 să fie cunoscut de cât mai mulți clujeni”, a transmis președintele CJ, Alin Tișe.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare