Închide

Cât a câștigat Primăria Cluj-Napoca din parcări în 2021. Tarcea: ”Mersul pe jos sau cu bicicleta nu a făcut rău nimănui”

Administrație by Actual de Cluj - feb. 02, 2022 0 329

Primăria Capitalei a încasat în 2021, din taxele pentru 11.000 de locuri de parcare, aproximativ 19,1 milioane de lei, potrivit informațiilor transmise de municipalitate la solicitarea HotNews.ro. Însă a rămas cu mai puțin de 5 milioane de lei, restul banilor mergând în principal pe salariile celor care încasează banii în parcări, în lipsa parcometrelor și a unei metode eficiente de control. Instituția mai are încă 9.000 de locuri de parcare, dar acestea nu sunt exploatate, adică nu se încasează bani. Gradul de ocupare a parcărilor Primăriei Capitalei a fost în 2021 de circa 60%. Nu pentru că nu este cerere, ci fiindcă la câțiva metri mai încolo șoferii pot parca gratuit pe trotuar.

Aceste probleme ar fi trebuit rezolvate prin strategia de parcare promisă de primarul general Nicușor Dan până la finalul anului trecut, însă aceasta nu a fost deocamdată publicată.

Prin comparație, Primăria Cluj-Napoca încasează din administrarea celor circa 1.500 de locuri de parcare din zona centrală peste 1 milion de lei pe lună. Majoritatea banilor rămân la primărie deoarece tot serviciul este automatizat, a explicat viceprimarul orașului, Dan Tarcea. Cât despre mașinile parcate pe trotuar, cel puțin în zona centrală, acestea sunt ridicate.
Primăria Cluj-Napoca administrează în zona centrală a orașului circa 1.500 de locuri de parcare și încasează peste 1 milion de lei/lună din această activitate, a declarat pentru Hotnews.ro viceprimarul Dan Tarcea.
”La noi nu există personal care să încaseze banii în parcare, poate acum 20 de ani era. Plata parcărilor se poate face prin multiple metode, fie prin sms, prin aplicațiile disponibile, avem 3 aplicații, una a primăriei, două private, prin tichete răzuibile, sunt cel mai puțin folosite, cu cardul la parcometre, contact-less.
Banii ajung la Serviciul de Parcări din subordinea Primăriei. La noi tot serviciul de parcări este gestionat de 27 de persoane, ele fac inclusiv mentenanța și asistența și intervențiile dacă apare o defecțiune”, a explicat Tarcea.
Politica Primăriei este ca oamenii să vină cât mai puțin cu mașina în centru, iar dacă vin, să stea cât să își rezolve problemele, taxa de parcare crescând după primele două ore de la 8 la 16 lei/oră, tocmai ca să descurajeze.
”Parcările publice au un grad de ocupare de peste 80% în zona centrală, iar în anumite momente chiar 95%. În parkingul de la Primărie, în primele două ore tariful este de 8 lei/oră, iar după ce se depășesc cele două ore tariful crește la 16 lei/oră, deci nu este foarte ieftin. Dacă ai o problemă de rezolvat, rezolvi într-o oră.
Dacă vrei să vii la restaurant sau la o cafea, parchezi mai departe și mergi 10 minute pe jos. Avem în permanență disponibile cel puțin 400 de locuri de parcare disponibile din 800 la Sala Polivalentă și la Stadion.
Cele două parcări sunt la o distanță de 10 minute de mers pe jos de Primărie, deci cine dorește să vină în zona centrală pe jos poate parca acolo, cu 1 leu pe oră”, a afirmat viceprimarul Tarcea.

El spune că Primăria nu va mai amenaja locuri noi de parcare în zona centrală și explică de ce:
”Dacă vom face locuri de parcare în zona centrală nu vom face altceva decât să aducem și mai multe mașini într-o zonă istorică, unde nu mai putem să lărgim străzi, din contră, trebuie să lărgim trotuare, să facem piste de biciclete.
Mersul pe jos sau cu bicicleta nu a făcut rău nimănui. Sunt și multe mijloace de transport, sunt străzi pe unde la fiecare minut vine câte un mijloc de transport și să mergi unde ai treabă, dacă nu vrei pe jos”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare