Închide

Care va fi „fața” Antoniei, funcționarul robot al Primăriei Cluj. Instituția vrea bani europeni pentru a-și automatiza activitatea

ActualitateAdministrațieTop News by Luminiţa Silea - iun. 17, 2019 0 441

Primăria vrea 3,3 milioane lei din bani europeni pentru a extinde atribuțiile funcționarului robot Antonia, primul de acest gen implementat în România, care preia și repartizează cererile cetățenilor. Prin proiect, administrația vrea o diagnoza a sistemului actual, cumpărarea de echipamente dar și pregătirea funcționarilor în așa fel încât să se extindă și să se imbunătățească serviciile on-line oferite clujenilor.

Poiectul Primăriei a fost depus la începutul acestui an pe Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 și este în prezent în faza de contractare, după cum a afirmat directorul de dezvoltare al Primăriei, Ovidiu Cîmpean.

„Este un proces inovativ  pe care ni-l propunem prin acest proiect, de automatizare a relației dintre administrația publică și cetățeni. Pe de o parte proiectul presupune o diagnoză a sistemului actual pentru a vedea exact ce servicii noi putem oferi pe componenta on-line oamenilor. Există și o componentă tehnică privind achiziția de achipamente. De asemenea și una care implică pregătirea funcționarilor privind utilizarea elementelor digitale și a funcționarului virtual. Suntem preocupați și de designul sistemului, cum va arăta Antonia”, a explicat Cîmpean. Acesta a adăugat că prin acest proiect se încearcă și finanțarea activităților Centrului de Inovare și Imaginație Civică, structura înființată de Primărie pentru a testa și dezbate proiecte și propuneri pentru dezvoltarea orașului.

„Vrem să finanțăm, de asemenea, o serie de studii pentru oraș. Cum ar fi, spre exemplu, un studiu privind actualul sistem de transport public și cum poate fi el îmbunătățit”, a mai spus Cîmpean.

Prin proiect vor fi trimiși la cursuri inclusiv primarul, viceprimarii, consilierii locali dar și directorii din Primărie.

Valoarea proiectului este de peste 3,3 milioane lei, din care 3,2 milioane lei valoarea finanțării nerambursabilă iar 2 % o reprezintă contribuția Primăriei, în timp ce cheltuielile neeligibile sunt de peste 100.000 lei. Consiliul Local urmează să își asume aceste valori la ședința din 18 iunie.

Un funcționar electronic a fost instalat la Primăria Cluj (la structura de cartier din Zorilor, cartierul edilul șef Emil Boc) pentru a prelua cererile de la cetățeni. Acesta arată ca un bancomat care nu dă bani, ci scanează cererile, le înregistrează și le direcționează la serviciul competent din Primărie pentru a fi soluționate. Cei care își depun cererile vor putea urmări on-line stadiul acestora. De asemenea, acest sistem de funcționar electronic automat de preluare a cererilor există și pe siste-ul primăriei.

Sunt peste 60 de cereri pe diverse departamente și servicii care pot fi de acum înregistrate online, iar după se poate urmări stadiul acestora on-line. Primarul Boc spune că 40 la sută din timp se îmbunătățește prin introducerea funcționarului-robot. Cu toate acestea, la ședințele de urbanism, proiectanții spun că, în condițiile în care se accesează sistemul on-line al Primăriei, durează mult mai mult obținerea unor avize decât dacă s-au accesa sistemul birocratic tradițional.

Pe lângă acest funcționar electronic care a fost denumit Antonia, Primăria a anunțat că va instala și un funcționar-hologramă în sediul central de pe Moților, care să ofere informații generale cetățenilor, adică ce trebuie să facă și unde trebuie să meargă ca să își rezolve problemele pe care le au. Deocamdată despre hologramă nu s-a mai anunțat nimic.

Vezi și:

„Visând” la Sophia. Clujul se pregăteşte să îşi „întâmpine” primul funcţionar public virtual, creat cu tehnologii de Inteligenţă Artificială

(sursa Primaria Cluj)

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Luminiţa Silea

Este reporter la ActualdeCluj.ro din aprilie 2014. A lucrat la cotidianul Ziua de Cluj de la lansarea sa, în 2004, până în aprilie 2014. A absolvit Facultatea de Jurnalism a universității "Babeș-Bolyai" în 2004 şi are două diplome de master - în Administraţie Publică la aceeaşi universitate şi în Comunicare şi Relaţii Publice la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) Bucureşti.