Închide

Brand românesc în plină dezvoltare. Cu 30.000 de euro investiție s-a ajuns la o cifră de afaceri de aproape 3 milioane de euro. Ce spune clujeanul asociat în companie

ActualitateSocialTop News by Catalin Suciu - apr. 11, 2022 0 1116

O afacere pornită în 2014, în Târgu Mureș, a ajuns în toată România și în mai multe state europene. Boom-ul a fost la un an de la deschidere, în Cluj, când oamenii au început să formeze cozi de zeci de metri…pentru gogoși. Donuteria, o marcă înregistrată care se ocupă cu produse de patiserie, e una dintre afacerile românești de succes.

Stăm de vorbă cu unul dintre asociații companiei, Dan Olteanu.

Omul de afaceri nu s-a așteptat ca business-ul să aibă un asemenea succes. „Chiar zilele trecute am împlinit opt ani. Am pornit de la un magazin, iar acum sunt 22, 13 în România și 9 în străinătate. Nu mă așteptam, desigur, acum câțiva ani, să ne extindem atât de mult”, spune Olteanu pentru g4media.ro.

În 2014 s-a deschis prima Donuterie la Târgu-Mureș. Afacerea a stat un an, după care, la Cluj s-a deschis un al doilea magazin, iar de aici povestea s-a schimbat.

Un magazin de câțiva metri deschis într-o zonă centrală a strâns zilnic sute de clujeni la cozi intermiabile. „Numărasem la un moment dat cât se stă la coadă și erau care ajungeau și după o oră și jumătate să cumpere gogoși. A fost ceva neașteptat. Nu aveam nici o explicație. Noi aveam zona de producție undeva la 2-3 kilometri și alimentam non-stop fiindcă treceau toate. Oamenii stăteau în ploaie, în soare, ceva de necrezut. Chiar râdeam că unii spuneau că ne-am făcut marketing plătind oamenii să stea la coadă. E și asta o metodă, sigur, am citit despre ea, dar nu am apelat la așa ceva. Doar că a fost ceva neașteptat. Și am oferit ceva bun, delicios. E simplu, nimic atât de sofisticat”, spune antreprenorul.

Imagini cu cozile de la Donuterie din Cluj au început să circule pe facebook, iar în scurt timp Dan Olteanu a început să primească zeci de cereri de francizare. Afacerea începea să crească cum nu se aștepta mai nimeni.

Donuteria a ajuns apoi în București, Alba-Iulia, Pitești, Iași. „Primeam de peste tot solicitări. Aveam câte 23 de cereri din Oradea, 16 din Baia-Mare, de peste tot de prin țară. Am continuat să ne extindem, să deschidem. Apoi ne-am orientat și afara țarii.”

Primul magazin din străinătate a fost deschis în Le Mans, în Franța, în urmă cu 3 ani și jumătate. Au urmat Amiens, Paris, Bourges, Orleans, Le Havre.

Donuteria din Bourges, Franța

Dulciurile, în special gogoșile Donuteriei, au ajuns apoi și în Reading, în Marea Britanie și în Belgia, la Bruxelles.

„Toate merg foarte bine și acum suntem în discuții să deschidem altele în Slovacia, Sloveniam, Ungaria, Polonia, Croația, pe lângă cele pe care le mai deschidem în România.  În mai vom da drumul la un HUB de producție la București și vrem să mai deschidem 4 sau 5 locații până la finalul anului„, mai spune Dan Olteanu.

Taxa de franciză, adaugă omul de afaceri, e de 6000 de euro, plus redevențele, care sunt de 3,5 %, iar deschiderea unui punct de vânzare costă, cu totul, incluzând și franciza, în jur de 30.000 de euro. „Cam acolo ajunge investiția pentru un magazin cu amenajare, training, echipamente și așa mai departe. Un magazin decent vinde marfă în jur de 250.000 de euro într-un an.”

Donuteria și-a dublat cifra de afaceri în plină pandemie, crescând în 2021 cu 100%. Explicația este că marca a ajuns și în comerțul larg, în două lanțuri de hipermarketuri care operează în România. Practic, produsele Donuteriei se află la această oră în peste 400 de locații din toată țara.  „Vrem să ajungem spre 1500-2000 de locații”, mai spune Dan Olteanu.

Din 2014, de la primul punct deschis, la Târgu- Mureș, Donuteria a ajuns la o cifră de afaceri de aproape 3 milioane de euro.

Pe lângă investițiile făcute cu atenție, un produs, în mod normal, trebuie să fie și pe placul publicului pentru a fi cumpărat. Este vreo rețetă specială pentru deja cunoscutele gogoși?, l-am mai întrebat pe omul de afaceri.

„Rețeta e lucrată de-a lungul timpului. Se produc fel și fel de variante, am testat foarte multe până când am ajuns la o formulă validată de piață. Lucrăm cu partenerii noștri, cu furnizori,m mergem la târguri, vedem ce combinații de arome, de gusturi..testăm. Avem undeva la 18-20 de sortimente în magazin. La fiecare 2-3 luni, 2-3-4 ies și intră altele. Încercăm să venim în permanență cu ceva nou. Sunt unele care sunt best-seller-uri din prima zi.”

Donuteria a semnat și un parteneriat cu un lanț de cafenele, iar acum urmează să își pună la punct inclusiv un sistem propriu de „delivery”.

 

 

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

author photo two

Catalin Suciu

Este reporter pentru site-ul actualdecluj.ro, din aprilie 2014. Anterior a lucrat la cotidianul Ziua de Cluj din august 2011. A mai lucrat la cotidianul Monitorul de Cluj între octombrie 2006 și mai 2010, şi la agenţia de presă NewsIn în perioada martie 2007 – februarie 2009. Este absolvent al Facultății de Jurnalism din cadrul Universităţii „Babeș- Bolyai”.