Închide

Autostrada Transilvania: 10 luni pierdute pe lotul Chiribiş – Biharia unde nu se lucrează. Constructorul Trameco cere costuri suplimentare de 48 %, CNAIR refuză / „Timpul trece, leafa merge”

Uncategorized by Actual de Cluj - oct. 16, 2021 0 127

Au trecut deja 10 luni de la momentul în care constructorul Trameco (Selina) ar fi trebuit să intre în şantier pe lotul Chiribiş – Biharia, tronson de 28 km început de Bechtel în urmă cu 15 ani.

Reluarea lucrărilor cu noul antreprenor pare o misiune imposibilă la CNAIR după ce constructorul a cerut suplimentarea contractului cu 48%, contract semnat în iunie 2020 pentru 326 milioane lei, 72% din estimarea oficială a Companiei de Drumuri, arată economedia.ro.

Iată, criteriul preţului cel mai mic, adică o subevaluare majoră, se dovedeşte, în final, păguboasă pentru derularea proiectului, arată Asociaţia Pro Infrastructură, care propune două variante pentru ieşirea din blocaj: constructorul să vină cu un proiect tehnic conform contractului, renunţând la pretenţiile financiare, fie o nouă reziliere ceea ce implică emiterea certificatului negativ, adică firma nu mai poate participa la licitaţii pentru o perioadă de 3 ani.

„Timpul trece, leafa merge, prietenii știu de ce! Am pierdut deja 10 luni (!!!) pe lotul Chiribiș-Biharia, parte din Autostrada Transilvania. Contractul, semnat în 12.06.2020, prevede 6 luni de proiectare și 18 de execuție pentru 28,55 km pe suma de 326 milioane RON plus TVA. Motivul suplimentării invocat de constructor? Probleme cu unele pile (fundații), dar mai ales terenul slab pe o distanță scurtă unde soluția tehnică propusă de Trameco/Selina este extrem de scumpă față de alte soluții puse în operă în alte zone similare de pe A3, mult mai ieftine, sugerate chiar de CNAIR și mai ales de consultant, compania Egis. Cerem în mod expres celor de la Trameco/Selina să identifice, împreună cu Egis, soluțiile tehnice necesare astfel încât să vină cu un proiect tehnic în CNAIR care să respecte legea și termenii contractuali, dar mai ales prețul asumat la licitație, apoi să se apuce de lucru pe un tronson cunoscut, cu teren ușor, pe care sunt foarte puține blocaje birocratice de rezolvat!

În caz contrar, solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SĂ REZILIEZE contractul de urgență, să dea certificat negativ antreprenorului neserios și să re-liciteze imediat lotul blestemat, a treia oară!!!”, a notat, într-o postare pe Facebook, Asociaţia Pro Infrastructură.

Marius Camber, reprezentantul constructorului, declara pentru Digi 24 că, „patru dintre structurile începute sunt fundate direct pe sol. De-a lungul timpului, gropile unde s-au turnat betoane au rămas deschise, iar apa din precipitații s-a infiltrat, iar terenul nu mai are capacitatea portantă necesară, așa că trebuie executate niște lucrări de fundare indirectă”.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

  • Articole similare