Închide

Angajata unei bănci a dat iama în contul unei cliente din Cluj și i-a luat mii de euro; a fost condamnată la închisoare pentru acces ilegal la un sistem informatic

Actualitate by Actual de Cluj - oct. 12, 2023 0 446

Angajata unei bănci a dat iama în contul unei cliente din Cluj și i-a luat mii de euro; a fost condamnată în urmă cu câteva zile de Tribunalul Cluj la doi ani de închisoare cu suspendare pentru acces ilegal la un sistem informatic, căci între timp i-a dat clientei banii înapoi, i-a dat și o mie de euro daune morale și și-a recunoscut faptele în fața procurorului.
Fapta datează din ianuarie 2017, când o persoană constituită parte vătămată în proces deținea un depozit bancar la bancă, în valoare totală de 44.111 euro, depozit care a fost instituit cu ajutorul inculpatei, în acea perioadă angajat al băncii. În 25 mai 2018 persoana vătămată a verificat soldul depozitului, constatând lipsa sumei de 11.000 euro. În urma investigațiilor efectuate de către departamentul specializat al băncii s-au constatat o serie de operațiuni frauduloase efectuate de către inculpată, angajată în calitatea de consilier clienți în cadrul agenției din Mănăștur a băncii.
Dintr-un contract de furnizare servicii coroborat cu declarația persoanei vătămate reiese că în 6 februarie 2017 inculpata a solicitat modificarea serviciului de banking online pentru contul bancar aparținând clientei, în sensul activării serviciului care permitea titularului efectuarea de operațiuni bancare de la distanță, prin intermediul unor date de utilizare furnizate de bancă.
Din înscrisul denumit ”cerere deschidere cont curent și servicii atașate – persoane fizice”, coroborat cu declarația persoanei vătămate , reiese că în aceeași zi inculpata, în numele și fără consimțământul persoanei vătămate, a solicitat în mod fraudulos un card de debit de tip contactless. Ulterior, profitând de calitatea sa de angajat al băncii emitente a accesat spațiul de depozitare a cardurilor bancare și a sustras plicul conținând cardul bancar emis pe numele persoanei vătămate, respectiv cardul de debit de tip contactless. Totodată, din declarația persoanei vătămate reiese că, la câteva zile după sesizarea băncii, a fost contactată de către inculpata pentru a se întâlni, context în care și-a cerut iertare pentru cele întâmplate și a justificat lipsa banilor printr-o presupusă neglijență din partea ei, ce a constat în predarea cardului bancar către o persoană care avea aceleași semnalmente precum mama sa. De asemenea, persoana vătămată a precizat că inculpata i-a solicitat să nu sesizeze organele de poliție și că îi va returna sumele de bani ce lipsesc. Într-adevăr, în 16 iulie 2018 inculpata a transferat suma de 11.000 de euro în contul bancar în euro aparținând persoanei vătămate.
Instanța Tribunalului Cluj a confirmat că probele adunate la dosar întrunesc elementele constitutive ale infracțiunii de efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos în formă continuată – nu mai puțin de 54 acte materiale, dintre care 51 în formă consumată și 3 în forma tentativei. Prin acordul de recunoaştere a vinovăţiei s-a negociat o pedeapsă de 1 an şi 6 luni închisoare pentru fiecare din cele două infracţiuni, rezultând o pedeapsă principală rezultantă de doi ani închisoare pentru care s-a propus suspendarea executării pedepsei pentru un termen de doi ani, propunere însușită de instanța Tribunalului Cluj în 10 octombrie, adică în urmă cu două zile.
Persoana vătămată a cerut 10.000 de euro cu titlu de daune morale, dar partea civilă a procesului a rămas nesoluționată.  Decizia nu e definitivă, putând fi atacată cu apel în zece zile de la comunicare.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu