Cum se apără Consiliul Județean Cluj după ce a fost acuzat de...

Cum se apără Consiliul Județean Cluj după ce a fost acuzat de organizatorii Electric Castle că amână modernizarea unui drum de 5 km: “alocarea de fonduri ar fi ilegală”

by -
0 293

Motivul pentru care desfundatul drum secundar de acces către festivalul Electric Castle nu e asfaltat e, spun reprezentanții Consiliului Județean, că asfaltarea acestuia ar periclita un întreg proiect cu bani europeni de asfaltare a drumului Cluj-Bistrița, în lungime de 83 kilometri.

Consiliul Județean susține că problematicul drum secundar de acces la festival, Drumul Județean 161 Gădălin Bonțida, a fost reparat în ultimii patru ani cu lucrări “ample” de întreținere și reparații, cum ar fi plombări cu asfalt. “Sectorul DJ 161 Gădălin – Bonţida, km 17+000 – km 12+100, reprezintă calea principal[ de acces spre Festivalul Electric Castle și acesta se prezintă în condiții foarte bune. Sectorul care începe de la ieșirea din localitatea Bonțida (km 12+100) și ajunge până în localitatea Gădălin (km 0+000) reprezintă doar o cale secundar[ de acces la eveniment, fiind utilizat de o mică parte din public”, arată Consiliul Județean, ai cărui reprezentanți precizează că utilajele care au acționat și acționează pentru reprofilarea drumului
“vor rămâne la fața locului astfel încât, dacă va ploua și va fi nevoie, ele să poată interveni prompt”.

Drumul e unul de țară, de pământ și pe alocuri plombat cu piatră – și nici nu va putea fi asfaltat o vreme. “În ceea ce privește eventuala asfaltare a acestui sector, precizăm că tronsonul DJ 161 – DN 16 – Gădălin – Bonțida – DN 1G este cuprins în proiectul cu finanțare europeană „Drumul Bistriței”, dosarul de finanțare urmând a fi depus în perioada imediat următoare în vederea evaluării. În acest context, alocarea de fonduri pentru modernizarea acestui sector nu ar fi doar inoportună cât, mai ales, ilegală pentru că nu pot fi realizate lucrări similare pe un drum care urmează să fie reabilitat din fonduri europene. Acest sector nu poate fi asfaltat pentru că ar fi periclitată obținerea finanțării europene pentru întreg traseul Drumul Bistriței din județul Cluj, adică nu mai puțin de 83 de km!!!!!”, arată Consiliul Județean – am păstrat formularea instituției, cu tot cu cele cinci semne de exclamare.

Instituția nu a explicat însă de ce nu a modernizat această porțiune în anii anteriori, înaintea redactării proiectului pentru modernizarea Drumului Bistriței.

Proiectul de care vorbește Consiliul Județean are titlul „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională – Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea și reabilitarea DJ 109 (intersecție DN1C – limita jud. Sălaj) de la Km 0+000 la Km 31+976”. Între altele acesta prevede amenajarea a 2256 mp de trotuare, construirea a 25 de stații de autobus și a 18 parcări, refacerea semnalizării rutiere, cumpărarea a zece celule fotovoltaice pentru luminarea trecerilor de pietoni, montarea a peste 7.500 metri de parapeți metalici și pietonali și amenajarea de poduri și podețe, realizarea accesului la proprietăți private și publice. Bugetul total – 75,8 milioane lei, bani asigurați de Uniunea Europeană în pondere de 98%.
Drumul Bistriței cuprinde, pe teritoriul județului Cluj, cinci drumuri județene, care totalizează peste 83 de km: DJ 172A (limita jud. Bistrița-Năsăud – Țaga), DJ 161G (intersecția DJ 109C) Sucutard – Petea – Pălatca – DN16) și DJ 161 (intersecția DN 16 – Gădălin – Bonțida – DN 1G). Un alt drum, DJ 109C (intersecția DJ 172 A) Țaga – Sucutard – (intersecția DJ 161G), în lungime de 7,66 km, ar urma să fie modernizat din bugetul propriu al instituției.

Citește și:

Scandal la Electric Castle, organizatorii acuză Consiliul Județean că nu modernizează 5 kilometri de drum județean de 4 ani

 

Comments

comments

NICI UN COMENTARIU

Scrie un comentariu