Clujean lider de partid la guvernare aproape mereu după Revoluție se plânge...

Clujean lider de partid la guvernare aproape mereu după Revoluție se plânge de lipsa investițiilor în infrastructură: “e inacceptabil și rușinos”

by -
0 301

Liderul unui partid aflat aproape mereu la guvernare de la Revoluție încoace se plânge că situația infrastructurii e dezastruoasă și că e “inacceptabil” și “rușinos” ca drumul cu trenul de la Cluj la București să dureze la fel de mult ca acum 50 de ani. De fapt, viteza a rămas neschimbată de mai bine de un secol.

“Investițiile care nu au fost făcute, dacă îmi permiteți o remarcă un pic malițioasă, nu am reușit să facem în o sută de ani, cel puțin când ne apropiem de centenar ar trebui să intrăm pe o altă logică de gândire. În o sută de ani să nu reușești să legi provinciile istorice cu autostrăzi, să faci mai mult în 2017, cu trenul, decât acum 50 de ani, dacă vrei să mergi de la Cluj la București sau de la Cluj la Brașov sau de la Oradea la Constanța, este ceva inacceptabil, este ceva rușinos. De aceea eu cred că un efort comun ar trebui să facem, ar trebui o strategie națională, un proiect de țară care ne lipsește”, a declarat astăzi în Sălaj pentru presă președintele UDMR, clujeanul Kelemen Hunor, în preambulul congresului național al formațiunii de mâine, de la Zalău.

Cu privire la exemplul rutei Cluj Napoca – Brașov să semnalăm că aceasta a fost modernizată în … 1890, ceea ce a permis scurtarea duratei călătoriei, de la 20 de ore până atunci, la opt ore, în vreme ce acum durata s-a redus la ceva mai mult de 7 ore.
Calea ferată Oradea – Cluj – Brașov a fost înființată după ce în 1867 în parlamentul de la Budapesta ministrul de resort Miko Imre și-a prezentat planul de rețea de căi ferate ungare ce prevedea construcția a 25 de astfel de căi de rulare, iar pe poziția a doua se afla cea care ajungea în Brașov prin Cluj. Concursul pentru construirea și exploatarea acestei căi ferate a fost publicat în 2 iulie 1867. Tronsonul Oradea – Cluj a fost câștigat de firma Warring Brothers iar lucrările au început în toamna anului 1868. În 7 ianuarie 1869 era pusă piatra de temelie a gării Cluj, clădirea era finalizată în același an, o dată cu trei linii de circulație, iar prima călătorie e marcată în 5 august 1869, doar până în Baciu și retur, cu 60 de călători.

Să precizăm că UDMR a fost mai mereu la guvernarea țării de la Revoluție încoace și a avut miniștri în aproape fiecare Guvern.

Citește și:

Cum nu a evoluat mersul trenurilor din Ardeal: cât faci între Cluj și Brașov

Comments

comments

NICI UN COMENTARIU

Scrie un comentariu