Închide

Tot Drulă e vinovat că centura metropolitană nu se finanțează în PNRR și nu mai trebuie terminată în 2026. Primarul Emil Boc: „Când primim noul calendar de la Guvern, îl vom anunța”

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 06, 2022 0 598

Proiectul centurii e la fel de prioritar ca metroul pentru Primăria clujeană, a spus primarul Emil Boc la ultima ședință de Consiliu Local. Boc a fost atenționat de consilierii USR că, spre exemplu, indicatorii din Planul de Calitate a Aerului al orașului care depind de realizarea centurii în 2026 nu pot fi realizați, având în vedere că acest termen nu mai este de actualitate, centura nemaifiind finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) dar și că ar trebui specificat noul termen pentru drumul ocolitor.

În replică, Boc a apreciat că noile termene vor fi comunicate de Guvernul României, odată cu semnarea acordurilor de finanțare la nivel european în cadrul Programului Operațional de Transporturi unde Centura Metropolitană a Clujului este pe locul trei ca prioritate națională. Primarul a mai ținut să arate că respectă decizia luată de fostul Ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă de a scoate centura din finanțările PNRR, fiind vorba despre o opține asumată ca înalt oficial, însă a menționat că „pe noi ne-a afectat dramatic”.

„Trebuie să întrebați celelalte autorități ale statului asupra noului termen pentru realizarea centurii metropolitane. Aceasta a fost scoasă din PNRR de ministrul Drulă și este corect că acest calendar 2026 nu mai este de actualitate. Așteptăm Guvernul să ne spună pe Programul Operațional de Transporturi care sunt termenele pentru că de acolo va fi finațată. Pentru că știți că miniștrii Bode și Boloș (Lucian Bode și Marcel Boloș, foști și actuali miniștri PNL -n.red.) au băgat-o în PNRR. Noi am rămas în PNRR doar cu metroul și trenul metropolitan. Până nu avem o soluție de la Guvern oficială nu putem modifica termenul de realizare a centurii. Este pe locul 3 ca prioritate de realizare, din 12 obiective, aceasta este partea plină a paharului. În mai-iunie se va semna acordul de parteneriat la nivel european pe POS Transporturi și după aceea urmează apelul de proiecte și toate procedurile. Când primim noul calendar de la Guvern, îl vom anunța. Nu pot să îl actualizez după propria mea convingere. Nu noi le-am prioritizat așa, metroul față de centură. A fost o altă marotă apărută în presă. Ele au fost prinse în același pachet prioritar. Când am pornit metroul, nu știam de PNRR iar acesta s-a calificat din prima dat fiind dimensiunea sa verde și nepoluantă. Noi considerăm că și centurile se încadrau la diminuarea poluării, știți câte mașini întră în Cluj-Napoca în fiecare zi iar dacă acestea sunt preluate de centură și nu mai vin în oraș, scade poluarea. Domnul ministru ministru Drulă (Cătălin, fostul ministrul USR al Transporturilor – n.red.) a luat o decizie și o respect, trebuia să ia niște decizii strategice fiind în poziția respectivă, dar pe noi ne-a afectat dramatic. Nu ca urmare a voinței noastre nu mai este prioritate, la fel ca metroul, ci ca urmare a voinței Guvernului”, a spus primarul Emil Boc la ultima ședință a Consiliului Local, chestionat fiind de consilierii USR asupra imposibilității de realizare a măsurilor din Planul de Calitate a Aerului care se raportau la realizarea centurii metropolitane în 2026.

„Vom revizui calendarul odată ce Guvernul va anunța noile termene”, a mai spus primarul.

În prezent, Primăria este în curs de preluare a studiului de fezabilitate pentru Centura Metropolitană, studiu inițiat la nivel local și suportat din fonduri locale. În paralel, administrația locală a anunțat că s-a depus  Raportul privind impactul asupra mediului, a Studiului de Evaluare adecvată, a Studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă pentru proiectul „ETAPA I – DRUM TRANSREGIO FELEAC TR 35 – CENTURA METROPOLITANĂ – din cadrul proiectului general DRUM TRANSREGIO FELEAC TR 35” pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca; comuna Florești: satele Florești și Luna de Sus; comuna Gilău: sat Gilău; comuna Baciu: satele Baciu, Suceagu și Popești; comuna Apahida: satele Apahida, Sânnicoară și Subcoastă; comuna Feleacu: sat Feleacu; comuna Căpușu Mare: sat Căpușu Mare, județul Cluj.

„Tipul deciziei posibile luate de APM Cluj poate fi emiterea acordului de mediu sau respingerea solicitării de emitere a acordului de mediu. Raportul la Studiul de Evaluare a Impactului asupra Mediului / Studiul de evaluare adecvată/ Studiul de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă pot fi consultate la sediul A.P.M. Cluj din Calea Dorobanţilor, nr. 99, Cluj-Napoca, jud. Cluj, în zilele de luni-joi, între orele 9-14.00 și vineri, între orele 9-13.00 și la sediul MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA, din municipiul Cluj-Napoca, strada Moților, nr. 1-3, județul Cluj, în zilele de luni-vineri, între orele 9-14.00. Documentul menționat este disponibil și la următoarea adresă de internet: www.apmcj.anpm.ro. Dezbaterea publică a Raportului la Studiul de Evaluare a Impactului asupra Mediului/ Studiului de evaluare adecvată/Studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă, va avea loc la sediul titularului, adresa locației dezbaterii publice Casino-Parcul Central Simion Barnutiu Municipiul Cluj-Napoca, în data de 28.04.2022, începând cu orele 16,30 precum și/sau în regim electronic- teleconferinţăAccesul publicului la sedința de dezbatere publică online se poate face prin accesarea site-ului Primăriei Cluj-Napoca – (www.primariaclujnapoca.ro – Secțiunea Comunitate – Cetățeni – Dezbateri Publice), linkul cu accesul fiind disponibil cu 48 de ore înainte de data organizării sedințelor de dezbatere publica. Publicul interesat poate transmite în scris comentarii/opinii/observații privind documentele menționate la sediul A.P.M. Cluj din Calea Dorobanţilor, nr. 99, Cluj-Napoca, jud. Cluj în zilele de luni-joi, între orele 9-14.00 și vineri, între orele 9-13.00, până la data 28.04.2022, data dezbaterii publice”, a anunțat recent Primăria.

TR 35 Centura Metropolitana Cluj înseamnă:
42 km de drum național cu 2 benzi pe sens, bandă de acostament și zonă mediană
Viteze de proiectare: 17 km – 80 km/h, respectiv 25 km – 100 km/h
20 noduri rutiere denivelate
96 poduri/pasaje cu lungime max de 1540m
3 tunele din care 1 în soluție săpătură deschisă (cut & cover) în lungime de 490m și 2 în soluție de galerie cu lungime de 370m
20 km de piste pentru bicicliști și micromobilitate
25 de km de panouri antifonice cu amplasare pe părțile laterale și/sau median
Corelarea TR35 cu alte proiecte majore aflate în diferite stadii: PUZ Sopor, Spitalul Regional de Urgenta, Spitalul pediatric monobloc, Tren metropolitan/metrou, Deviere Someș în zona aeroport/Apahida

sursă foto: PUZ centru metropolitană/Primaria Cluj

Nici un comentariu

Scrie un comentariu