Închide

Primarul: Bulevardul 21 Decembrie 1989 se termină în 30 aprilie. Primăria plătește în plus aproape 1 milion de euro, ca urmare a creșterii prețurilor și a lucrărilor suplimentare

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - apr. 06, 2022 0 779

Primăria și-a asumat să susțină din bugetul propriu lucrări suplimentare și ajustări de prețuri de peste 3,4 milioane lei fără TVA a unei străzi centrale din Cluj-Napoca, Bulevardul 21 Decembrie 1989, în curs de modernizare în cadrul unui proiect cu finanțare europeană. Primarul Emil Boc a anunțat că termenul de finalizare a lucrărilor este 30 aprilie iar firma Diferit, cea care se ocupă de șantier, va finaliza lucrarea la timp. Până acum, administrația locală a achitat peste 86% din valoare lucrărilor. Lucrarea fusese contractată la valoarea de peste 50 de milioane lei cu TVA iar acum a ajuns la peste 59 de milioane lei, cu TVA, ca urmare a ajustării prețurilor determinate de creșterile tarifelor din ultima perioadă dar și a lucrărilor suplimentare care au fost necesare – suprabetonări de conducte, copaci, racorduri, piste de biciclete, stații noi de autobuz.

 

Primarul Emil Boc, viceprimarul Dan Tarcea și directorul tehnic din Primărie, Virgil Poruțiu, au oferit explicații, la cererea consilierilor PSD și USR cu privire la costurile lucrărilor pentru modernizarea Bulevardului 21 Decembrie din Cluj-Napoca, în curs de execuție și finantare în cadrul unui proiect european, dar și a creșterii cheltuielilor neeligibile pe care municipalitatea trebuie să le suporte din bugetul propriu. Una dintre obiecțiile ridicate de consilieri s-a legat de faptul că Primăria plătește mai mult pentru materialele deja achizionate și decontate în anii trecuți, având în vedere că șantierul a fost început în primăvara lui 2021. Ei s-au interesat și asupra lucrărilor suplimentare din proiect, arătându-se îngrijorați că ele nu au fost prevăzute de la începutul șantierului.

Primarul a mai spus că firma Diferit, cea care a contractat lucrarea, va termina șantierul la timp, data de finalizare a lucrărilor fiind 30 aprilie.

Potrivit explicațiilor oferite de oficialii Primăriei, pentru șantierul de pe 21 Decembrie 1989 mai urmează să se deconteze circa 14% din valoarea contractului, adică circa 7,4 milioane de lei. Ca urmare a actualizării indicatorilor tehnico-economici în luna martie și a lucrărilor suplimentare, valoarea totală a investiției, potrivit proiectului cu finanțare europeană, a ajuns de peste 59 de milioane de lei (de la peste 56 de milioane lei, cât era inițial).

Boc a arătat că lucrările suplimentare sunt firești în orice lucrare și că ele au apărut pe parcursul derulării șantierului, în funcție de utilități, de corelarea pistelor de biciclete sau de necesarul de arbori, în funcție de zonele unde aceștia pot fi plantați. „Mai bine plătești în plus acum, decât să riști să explodeze țeava de gaz dacă nu o suprabetonezi”, a arătat primarul.

Potrivit lui Poruțiu, ajustările de prețuri au fost de 7 milioane lei iar lucrările suplimentare de 790.000 lei (față de 81.000 lei estimare inițială la debutul proiectului). Din totalul sumei, Primăria va suporta efectiv doar 3,4 miloane lei fără TVA, având în vedere că restul va fi acoperit în cadrul proiectului european, ca cheltuieli eligibile.

Despre majorările prețurilor de contract, viceprimarul Dan Tarcea a arătat că formula de calcul se aplică potrivit actelor normative în vigoare care au reglementat-o ori să fie aplicată ca în Hotărârea de Guvern, ori să nu fie aplicată deloc.

(sursa primariaclujnapoca.ro)

Valoarea lucrărilor de modernizare (proiectare și execuție) a Bulevardului 21 Decembrie 1989 din Cluj-Napoca era de 50 de milioane de lei, cu TVA, iar contractant a fost firma Diferit. Finanțarea este asigurată Executantul lucrărilor este SC Diferit SRL, o firmă care a reabilitat pe bandă rulantă străzile din oraș, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene, într-un proiect cu un buget de pornire de 56.351.253,51 lei. Lucrările au început în primăvara lui 2021 și aveau ca termen de realizare 13 luni.

Ce cuprinde proiectul:

Zona studiată se află în centrul municipiului Cluj-Napoca, are o suprafață de aproximativ 43.130 mp și este alcătuită din B-dul. 21 Decembrie 1989 (între Piața Unirii și Biserica Sfântul Petru/ Buftea) și strada David Ferenc (intre B-dul. 21 Decembrie 1989 și str. Brassai Samuel). Străzile care urmează să fie modernizate au o lungime totală de 1.698 m.

Tronsonul 1 : B-dul. 21 Decembrie 1989 (între Pițta Unirii și Prefectura), inclusiv str. David Ferenc:

  • amenajare de benzi dedicate transportului în comun și bicicletelor, pe ambele laturi de 4,5m lățime

  • reducerea dimensiunilor benzilor curente la 2,75m

  • benzile de biciclete vor avea culoarea verde și vor fi la nivel cu carosabilul benzii de transport în comun

  • amplasarea de parcări pentru biciclete, locuri pentru repaos, locuri pentru amplasare terase

  • înlocuirea suprafețelor de călcare cu pavaje din plăci de piatră naturală

  • introducerea cablurilor aeriene în subteran

  • plantare arbori

  • înlocuire sisteme de iluminat

Tronsonul 2 : B-dul. 21 Decembrie 1989 (intre Prefectura si Regionala CFR) :

  • banda dedicată transportului în comun și bicicletelor se va prelunmgi în dreptul pieței pe latura sudică

  • păstrarea organizării și a numărului de benzi de circulație

  • înlocuirea suprafețelor de călcare cu pavaje din plăci de piatră naturală

  • introducerea cablurilor aeriene în subteran

  • plantare arbori

Tronsonul 3 : B-dul. 21 Decembrie 1989 (între Regionala CFR și The Office) :

  • amenajare de benzi dedicate transportului în comun și bicicletelor, pe ambele laturi de 4,5m lățime

  • reducerea benzilor curente de la 4 la 3

  • spațiul destinat traficului biciclistilor va avea culoarea verde, în dreptul stațiilor acest marcaj se întrerupe, urmând ca bicicliștii să depășească  mijloacele de transport în comun prin stânga

  • după stația de transport in comun din dreptul bisericii Reformate, spre vest, se propune a patra banda curenta pentru virajul pe str. Constanta

  • amplasarea de parcări pentru biciclete, locuri pentru repaos, locuri pentru amplasare terase

  • înlocuirea suprafețelor de călcare cu pavaje din plăci de piatră naturală

  • introducerea cablurilor aeriene în subteran

  • plantare arbori

Tronsonul 4 : B-dul. 21 Decembrie 1989 (intre The Office si Biserica Sf. Petru) :

  • amenajare de benzi dedicate transportului în comun și bicicletelor, pe ambele laturi de 4,5m lățime

  • spatiul destinat traficului biciclistilor va avea culoarea verde

  • amplasarea de parcări pentru biciclete, locuri pentru repaos, locuri pentru amplasare terase

  • înlocuirea suprafețelor de călcare cu pavaje din plăci de piatră naturală

  • introducerea cablurilor aeriene în subteran

  • plantare arbori

  • amenajarea unui scuar plantat în zona portalului baroc de intare în incinta bisericii Sf. Petru, prin desfințarea parcărilor

  • stand de taxi (2 pozitii pentru taxiuri electrice) pe latura sud, în dreptul bisericii Sf. Petru

sursă foto: primariaclujnapoca.ro/Facebook

Nici un comentariu

Scrie un comentariu