Închide

Specialist Universitatea Tehnică: „Pe lângă bunul simț în trafic și respectarea regulilor de circulație, am propus așa: mașinile mai jos de euro 4 să fie interzise în zona centrală, taxe de acces în zona centrală, interzicerea virajului la stânga pe marile artere”

ActualitateAdministrațieTop News by Actual de Cluj - dec. 13, 2021 0 2356

foto G4media.ro.

Președintele Senatului Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca, Nicolae Burnete, a recomandat Primăriei clujene încă din 2019 un set de măsuri pentru descongestionarea traficului din Cluj-Napoca. Unele dintre el au fost anunțate la nivel teoretic și de primarul Emil Boc, însă ele nu s-au adoptat la pachet, așa cum au propus specialiștii.

 

“Vă citesc măsurile elaborate în 14 ianuarie 2019 și trimise Primăriei. Pe lângă bunul simț în trafic și respectarea regulilor de circulație, am propus așa: mașinile mai jos de euro 4 să fie interzise în zona centrală, taxe de acces în zona centrală, interzicerea virajului la stânga pe marile artere. De asemenea, interzicerea parcării pe unele artere; degeaba avem străzi largi, dacă sunt ocupate de mașini parcate. În plus, aprovizionarea magazinelor să se facă în intervalul 22-06; vedeți că se face aprovizionare tot timpul. Am propus și interzicerea vehiculelor de transport marfă, a utilajelor de construcții, de gunoi și a mașinilor de școală de șoferi în anumite intervale orare, de exemplu 7-9 și 15-17. Trebuie crescut și numărul autobuzelor școlare; este obligatoriu să fie introduse autobuze nu doar pentru clasele 0-4, ci și pentru 5-8”, a spus Nicolae Burnete, președintele Senatului Universității Tehnice din Cluj-Napoca, specialist care a făcut parte și din comisia de siguranța circulației a Primăriei, citat de media9.ro.

În iulie 2020, oficiali ai Primăriei au lansat un sondaj live  în cadrul dezbaterii „Clujul Verde” organizate în cadrul Centrului de Inovare și Imaginație Civică, pentru ca clujenii să se pronunțe în vederea scoaterii mașinilor euro 1 și 2 din oraș. Primăria intenționează să sondeze clujenii privind o măsursă de interzicere a mașinilor non euro, Euro 2 și Euro 3 în Cluj-Napoca.De atunci, nu s-a mai auzit nimic pe această temă.

Detalii: Primăria face sondaj pe tema interzicerii accesului mașinilor non euro, euro 1 și 2 în Cluj-Napoca

În toamna lui 2019, iritat că cetățenii Clujului vor rezolvarea problemelor de trafic din oraș, primarul Emil Boc a arătat cu degetul spre autoritățile centrale care au eliminat taxa de primă înmatriculare, dar și spre clujenii care inundă orașul cu „rable din toată Europa”. „Semnez zilnic hârtii pentru ridicarea de pe domeniul public a zeci, uneori sute de rable, mașini abandonate, fără stăpân, multe mașini care sunt aduse nici nu sunt înmatriculate. Culegem „roadele” unor politici care nu au ținut cont de dezvoltarea urbană a marilor orașe”, a declarat Boc, la Ziua Live.

Introducerea unei taxe de acces în aria centrală a orașului, ar fi una dintre soluțiile privind descongestionarea traficului, o soluție de viitor – sunt de părere reprezentanții Primăriei Cluj Napoca. „Încă nu am discutat despre acest moment, analizăm acest lucru, dar mai întâi trebuie să le oferim oamenilor alternative. Din punct de vedere tehnic va fi foarte simplu de implementat, sunt camere video în centru care citesc numărul de la plăcuţa de înmatriculare (ca şi cele pentru rovinietă). Este foarte simplu: ai intrat, nu ai plătit, îţi vine acasă amenda. Soluţii tehnice există, noi trebuie doar să fazăm foarte clar acest moment. Taxa va putea fi plătită prin SMS, se va putea face un abonament, dar, repet, este  prematur să vorbim acum despre introducerea taxei de centru”, a comentat viceprimarul Dan Tarcea în februarie 2019 pentru viacluj.tv, citat de Știri de Cluj. 

Detalii:Ar fi indicată o taxă de acces în centru pentru autovehicule? Primăria analizează propunerea

Odată cu introducerea sistemului de benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, primarul Emil Boc a anunțat că parcările de pe marile bulevarde din oraș trebuie să dispară. Astfel de parcări au fost desființate, spre exemplu, în cartierele Gheorgheni sau Zorilor, pe străzile Nicolae Titulescu sau Observatorului, unde, în prezent, s-a ajuns ca clujenii să parcheze pe trotuare.

În legătură cu autobuzele școalare extinse pentru gimnaziu și partea de aprovizionare, deocamdată, Primăria nu a întreprins niciun fel de măsuri.

Nici un comentariu

Scrie un comentariu

Articole similare