Închide

Smart Urban Mobility – soluția lui Remus Lăpușan pentru descongestionarea traficului în zonele metropolitane (P)

ActualitatePoliticaTop News by Actual de Cluj - dec. 02, 2020 0 154

Liderul Pro România Cluj și candidat pentru poziția de deputat, Remus Lăpușan a relatat pentru Actual de Cluj despre lipsa de responsabilitate din partea politicienilor care au trecut pe la guvernare fără să reușească să definitivize o rețea de autostrăzi care să unească provinciile istorice și să le conecteze cu sistemul european de transport. „Cum  altfel poți să-ți explici că atât de mulți politicieni își rup mașini puternice pe drumuri proaste?”, arată Lăpușan, care mai adaugă că pentru Cluj, una dintre prioritățile sale ca deputat va fi și aceea de a sprjini proiectul „Smart Urban Mobility”.

Domnule Lăpușan, politicienii ne promit la fiecare alegeri că vom avea autostrăzi, centuri ocolitoare și trafic decent. Ce se întâmplă totuși în această țară la capitolul infrastructură rutieră? Unde se pierd aceste proiecte?

Pe de o parte, vorbim de bani, bani mulți, pe care fie îi ai la buget la capitolul investiții, după ce împarți cheltuielile evident, fie trebuiau atrași prin fonduri europene. Pe de altă parte, vorbim de proiecte de anvergură, unde procedurile sunt deosebit de stufoase, trebuie organizate licitații publice, unde sunt așteptați furnizori și prestatori cu experință, cu know-how, cu putere financiară, cu acces la resurse, la forță de muncă bine calificată șamd.

Dar niciuna dintre aceste premise dificile nu e o scuză, ce-i drept. Dacă ar fi existat măcar puțină responsabilitate a muncii bine făcute, la nivelul fiecărui guvern, am circula azi pe autostrăzi întregi, nu pe bucăți de autostrăzi. Iar intrarea pe bucata aceea de autostradă îți ia mai mult timp decât dacă ai circula pe drumurile naționale. Normal că te intrigă situația! Cum poți să-ți explici că atât de mulți politicieni își rup mașini puternice pe drumuri proaste?! N-ar fi fost logic să-și dorească să circule cu mașinile lor puternice pe autostrăzi spre Europa?! Sunt sigur că și-au dorit. Doar că era nevoie de ceva mai mult decât dorința. Eu cred că dacă ar fi fost competență și responsabilitatea muncii susținute, azi am fi avut acele autostrăzi.

PRO România a anunțat că una dintre prioritățile principale în domeniul infrastructurii o reprezintă o rețea de autostrăzi care să unească provinciile istorice și să le conecteze cu sistemul european de transport. Putem face asta și o vom demonstra. Și mai mult de atât, trebuie să privim spre țările moderne și să observăm că peste tot se apelează tot mai mult și la alte forme de transport. Ne propunem ca în cel mai scurt timp posibil să avem un sistem de căi ferate rapide care să unească Bucureștiul de toate frontierele naționale.

Dar cu traficul din urbea noastră ce putem face? Zona metropolitană Cluj devine sufocată, în ciuda centurilor și bucăților de autostradă din preajmă.

Da, mă preocupă intens această problemă, pentru că circul mult în județ, pentru că am angajați care locuiesc în suburbii și-mi transmit și ei care e situația și nu în ultimul rând, pentru că discut cu foarte mulți clujeni care sunt efectiv copleșiți de situație.

În calitate de viitor deputat din partea PRO România voi susține un proiect în acest sens, l-am denumit Smart Urban Mobility. În concret, vom institui de la nivel legislativ obligativitatea implementării unor programe de tip ˝park&ride˝, prin care primăriile marilor centre urbane vor amenaja la principalele intrări în oraș parkinguri gratuite pentru minimum 10% din traficul zilnic înregistrat în medie în ultimul an, alături de punerea la dispoziție a unor mijloace de transport alternative pentru deplasarea în interiorul orașului (transport public, dar și biciclete, trotinete sau mopeduri electrice). 

În plus, companiile care le asigură angajaților ridesharing gratuit vor beneficia de o serie de facilități fiscale și vom acorda tichete lunare de mobilitate pentru angajați (în sistem asemănător acordării tichetelor de masă), pentru decontarea transportului public în comun (trenuri inter și peri urbane, tramvaie, autobuze, metrou) sau a transportului nepoluant.

M-am inspirat din bunele practici ale altor țări și le-am adaptat pentru situația din țara noastră. Vom rezolva astfel și o bună parte din traficul metropolitan și vom și educa populația înspre utilizarea unor mijloace mai puțin poluante, înspre adoptarea unui stil de viață sănătos, bazat pe mișcare și respect pentru mediu.

 

 

Acest text are caracter de ADVERTORIAL

Nici un comentariu

Scrie un comentariu